Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 15181 til 15200 af 109300
-
gennemsnit
ForumindlægHejsa, Jeg har min sidste eksamen i morgen. hvordan kan jeg regne mit gennemsnit ud indtil videre? jeg er fra den gamle skala, ordning. er der et skema et sted hvor jeg kan indsætte mine karakterer og regne med snit ud? vh. josefina -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
1,08
ForumindlægHej alle. Er lidt i tvivl om 1,08 reglen gælder for mig. Jeg blev student fra Stx i 2008 og vil gerne søge ind på universitet her til sommer. Jeg er altså igang med mit 2. sabbatår og de steder hvor jeg har læst om gange-reglen står der at den kun gælder hvis man starter indenfor 2 år. Det vil al... -
vigtig
ForumindlægHej, Jeg vil høre om der er nogle der ved, om man kan bestå gymnasiet hvis man har 7 i gennemsnit på årskarakterene og hvis man nu dumper alle sine eksamer i 3g- Er det overhovedet muligt at blive student? -
HJælp
ForumindlægHejsa, Hvis jeg nu ønsker at tage 3år om igen, bliver så mine karakterer i SRP (studieretningsprojekt)+ Dansk & Historie opgaven slettet? Mvh Sophie -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Kollegie - Gymnasie skift?
ForumindlægHej. Jeg fylder 18 år til sommer, og jeg har i lang tid, haft en stor lyst til at flytte hjemmefra, grunden ser jeg som irrelevant. Jeg går på Midtfyns Gymnasium i 1.g. jeg vil godt flytte til enten Odense eller Svendborg når jeg nu fylder 18 år. Mit spørgsmål er så om i ville råde mig til at fl... -
Biologi FSA emner og forberedelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i folkeskoles afgangseksamen i biologi, men vil gerne have nogle råd til hvordan jeg kan forberede mig mest muligt. Er der nogle herinde, som allerede har været oppe i biologi, og som ved hvad emnet er? -
Årsprøve
ForumindlægHeej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? Hvis de ikker er vigtige, vil jeg læse op til de andre afsluttende fag, som jeg afslutter i år. Men er det så en god ide at droppe dem (årsprøverne), hvis de ikke betyder noget. på forhån... -
Hvad gælder når man skal studere i udlandet?
ForumindlægHar en veninde, som er nordmand. Fordi hun havde en norsk gymnasieuddannelse kunne hun komme ind på hvilken som helst videregående uddannelse hun ville i Danmark. Mit spørgsmål er, er det også sådan når vi danskere tager til udlandet (udenfor Skandinavien) for at studere? Hvis ikke, hvad gælder... -
sygeplejerske
ForumindlægHej allesammen, mit spørgsmål lyder m jeg kan komme ind på sygeplejerske skolen selvom min gennemsnit ligger på 2,0? -
GSK - A-Niveau gange snit med 1,03
ForumindlægHvis man nu tager endnu et A-niveau fag på GSK så man har 5 A-niveauer må man så godt gange snittet med 1,03? Mvh Peter -
Hvilke emner har i haft i oldtidskundskab?
ForumindlægJeg skal have oldtidskundskab i 3g, og kunne godt tænke mig, at vide hvilke (relevante) emner man kommer ind på? -
Betydning
ForumindlægNår der står "Gennemsnittet af Matematik, Fysik og Kemi/Bioteknologi (minimum de krævede niveauer) skal være mindst 6,0", er det så kun baseret på standpunktskaraktererne eller det eksamenskaraktererne eller er det begge ting... -
Samfundsfag A-1. år
ForumindlægJa jeg har taget samfundsvidenskabelige linje på stx da jeg finder det meget mere interessant end de naturvidenskabelige linjer.. Problemet er bare at jeg er ikke helt så skarp til samfundsfag så jeg ville spørge hvilke emner man burde vide når man starter her til sommer. Da jeg gerne vil nå at... -
fysik eksamen - omeksamen?
Forumindlæger der egentlig ingen måde at gå op til eksamen igen i et fag? der er ingen god undskyldning udover at man bare havde en dårlig f.eks. :) -
Herning gymnasium
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget kraftigt at søge ind på Herning Gymnasium - nærmere bestemt STX. Men jeg gider ikke gå der, hvis det er noget værre noget. Derfor vil jeg gerne høre nogle vurderinger fra folk der enten går der, eller har gået det. På forhånd tak for al respons. /Snappi -
Ændre karakterer
ForumindlægHej alle sammen! Jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare mit spørgsmål. Jeg blev student i 03. På det tidspunkt var jeg ikke særlig interesseret i skolen, så derfor fik jeg naturligvis dårlige karakterer. Efter at have være selvstændig i i årene op til nu, kunne jeg godt tænke mig at søge... -
Gennemsnit på 7 men kan jeg bestå alligevel?
ForumindlægJeg har hidtil et gennemsnit på 7 i gymnasium - men er virkelig elendig til matematik og er bange for, at jeg dumper. Hvis jeg ender med at få 00 i både mat mundtlig og skriftlig kan jeg stadigvæk bestå hvis mit gennemsnit er over 02? Fordi jeg har hidtil et gennemsnit på omkring 7 eller muligv... -
Hvad går bioteknologi ud på?
ForumindlægJeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver?
