Studievalg og videregående studie

Gennemsnit på 7 men kan jeg bestå alligevel?

13. december 2020 af Elninoo

Jeg har hidtil et gennemsnit på 7 i gymnasium - men er virkelig elendig til matematik og er bange for, at jeg dumper. Hvis jeg ender med at få 00 i både mat mundtlig og skriftlig kan jeg stadigvæk bestå hvis mit gennemsnit er over 02? 

Fordi jeg har hidtil et gennemsnit på omkring 7 eller muligvis lidt bedre.. Men er bange for jeg ikke består mit studieretningsfag Mat ? Er det ikke bare et samlet gennemsnit over 02?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. december 2020 af ringstedLC

Et gennemsnit på 02 betyder, at studentereksamen er bestået. Men med 00 i et fag er selve faget selvfølgelig ikke bestået.


Svar #2
13. december 2020 af Elninoo

Tusind tak - så kan jeg alligevel godt komme videre. 

Hvad gør jeg eventuelt hvis jeg får 00 i et fag, kan jeg tage faget som enkelt fag, eller hvorledes


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. december 2020 af ringstedLC

Det kan du vist kun, når niveauet ikke er A.


Svar #4
13. december 2020 af Elninoo

Tusind tak 


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. december 2020 af hejjjjjjjjjj09

Du kan "lege" lidt med den her hjemmeside: https://softit.dk/snit.asp og således danne dig et overblik over, hvad dit endelige gennemsnit bliver, alt efter hvilke karakterer du får i de fag, som du mangler at afslutte:)). 


Svar #6
15. december 2020 af Elninoo

Tusind tak - ved du egentligt hvordan man søger ind på kvote 2, og hvor stor sandsynligheden er for, at blive optaget


Skriv et svar til: Gennemsnit på 7 men kan jeg bestå alligevel?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.