Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15181 til 15200 af 27496
-
Menneskets forhold til Naturen
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at skrive en problemformulering i AT, hvor jeg har valgt religion og biologi. Jeg tænkte at jeg kunne skrive om hvordan kristne og den ateister fortolker skabelsesberetning og hvordan naturfolksreligionen mener verden blev skabt. Jeg ved ikke hvordan jeg skriver e... -
Spørgsmål omkring landbrug!
ForumindlægHey, jeg står i den situation at jeg skal op i naturfag i morgen, *(altså biologi, geografi og fysik). Jeg mangler dog svar på 2 spørgsmål. Håber i kan hjælpe med at besvare dem både fra biologi, geografi og fysik Spørgsmål: Hvordan påvirker det konventionelle landbrug naturen? Hvilke fordele h... -
Metoder
Forumindlæghej. jeg skriver AT-synopsis om Fedme/overvægt. jeg skriver i psykologi og biologi og derfor har jeg valgt opgave A. heri skal jeg forklare den teori og de forudsætninger, der ligger til grund for forudsigelsen. men det har jeg altså lidt problemer med, er der nogle der kan hjælpe? hvordan forusi... -
AT-2010 genetik Bio C.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg overvejer at skrive om genetik i biologi C. Er der nogle forslag til hvilke metoder jeg kan benytte inden for biologi? Måske et forsøg? Overvejer at kombinere det med enten historie, dansk eller engelsk A. Er der nogle foreslag til hvordan det kunne gøres på en elegant måde? ... -
AT-eksamen mandag!
ForumindlægHej alle sammen Så vil jeg lige prøve, som så mange andre, om der ikke er en der ville være interesseret i at hjælpe mig til med metoder? Jeg skriver i Biologi & Historie og organtransplantation, og jeg synes ikke jeg har andre metoder end empiriske undersøgelser og synes bare det virker ret tam... -
Et økosystems reaktion på global opvarmning/klimaændringer
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litteratur... -
Økosystems reaktion på global opvarmning
ForumindlægHey studi. Vil i min AT-synopsis i fagene biologi og samfundsfag gerne uddybe en global opvarmning / klimaændringers indvirkning på et konkret økosystem, for hermed at inddrage noget biologi. Kan dog ikke rigtig finde noget godt om det :-/ Er der nogen der kan hjælpe? Henvisninger til litterat... -
Teori - Jeg forstår det ikke!
ForumindlægOkay, Nu har jeg brug for noget hjælp, da jeg er på virkelig bar bund! Jeg har skrevet AT-snopsis om doping i sportsverdenen i fagene biologi og idræt. Jeg skal til at skrive noget om, hvilke teorier jeg har brugt inden for faget biologi - men jeg har jo overhovedet ikke brugt nogen teorier?! El... -
Teori - Jeg forstår det ikke!
ForumindlægOkay, Nu har jeg brug for noget hjælp, da jeg er på virkelig bar bund! Jeg har skrevet AT-snopsis om doping i sportsverdenen i fagene biologi og idræt. Jeg skal til at skrive noget om, hvilke teorier jeg har brugt inden for faget biologi - men jeg har jo overhovedet ikke brugt nogen teorier?! El... -
Samspil mellem dansk og bio
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvordan biologi og dansk spiller sammen i min synopsis. Jeg har skrevet om fedme, i biologi noget om fedtceller og sygdomme, og i dansk har jeg analyseret nogle tekster om McDonalds ved argumentationsanalyse for at finde ud af, hvorfor de ikke gør mere ... -
Positivisme, eller?
ForumindlægHej, altså det der metode driver, ligesom for så mange andre, mig til vanvid... skriver i biologi og dansk.. biologi om fedtceller og sygdommene, og har jo ikke selv gennemført nogen forsøg... derfor har jeg skrevet at der på mit materiale er anvendt induktion og hypotetisk-deduktion... Men hvad ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til at skrive AT-opgave og har valgt at kombinerer fagene dansk A og biologi c, om Darwin og hans evolution i biologi og i dansk skal jeg skrive om J.P.Jackobsen, Maria Grubbe.. er der nogen der har nogen forslag til en problemformulering? på forhånd tak -
Eksamensprojekt HF Bio og mat
Forumindlæghej. jeg har søgt lidt rundt på nettet omkring nogle emner til min EP. som jeg ønsker at skrive/lave i Biologi b og matematik b. er der nogle som kan komme med et par forslag til valg af emner? hovedeemnet må meget gerne være Biologi og med nogle matematiske beregninger -
Kampen mod stofafhængighed - afvænning
ForumindlægHej alle. Jeg skal i morgen til min første AT-vejledning, men dum som jeg er, så har jeg ikke fået kigget på det endnu. Jeg skriver i fagene samfundsfag (A) og biologi (B). Er der nogen der har forslag til en evt problemformulering og idéer til materiale til emnet kampen mod stofafhæn... -
X-kromosom inaktivering hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der tilfældigvis har lavet den biologi eksamensopgave der hedder: Opgave 2: X-kromosom inaktivering - fra Biologi A eksamen maj 2008 (handler om enzymet G6PD der har stor betydning for at de røde blodlegemer fungerer normalt, og noget om nedarvning af bløde... -
AT
ForumindlægHej Jeg har lavet en undersøgelse, hvor jeg har intelligenstestet familier. Ideen var at testen, betydningen af henholdsvis arv og miljø, i forbindelse med intelligens. Jeg har brugt fagene psykologi og biologi. Mit spørgsmål er, hvilken metode jeg har brugt i biologi, det synes jeg er ret svæ... -
Biologisk metode
ForumindlægHej alle. vi sidder her og er ved og lave en AT opgave om reagensglasbørn, vi arbejder i biologi og filosofi, og vi er nu kommet til metode og delkonklusion, vi har skrevet det i filosofi men mangler i biologi og vi kan simpelthen ikke komme igan med det, fordi vi ikke aner hvad pokker vi skal ... -
AT synopsis
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skriver AT opgave om "Børnedødeligheden i Danmark fra 1850 til i dag" i biologi C og historie A under det overordnede emne "Kampen for det gode liv". Jeg kan ikke rigtig finde metoder i biologi... og finder generelt metode, materiale og teori afsnit... -
Hjælp! Hvad betyder at ___ danner komplekser med __?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en biologi rapport om isolering af DNA fra en kiwifrugt. Der står at opvaskemidlet danner komplekser med membranernes lipider, men har ikke haft hørt det med at danne komplekser før. Er der nogle som kan forklare hvad det betyder? Gerne så simpelt som muligt - bio... -
HAR BRUG FOR HJÆLP !!
ForumindlægHEJ jeg har virkelig brug for hjælp til en biologi opgave Vi lavede et forsøg i biologi, hvor vi skulle bestemme vores blodtyper. Jeg er 0 rhesus negativ Mit spørgsmål er: 1. Hvad kan mine forældre have af blodtyper/genotyper? 2. Også skal jeg lave en nedarvning af rhesus-blodtype ift spørg...
