Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15221 til 15240 af 33650
-
hvad er forskellen på indefra og udefra syn inden for religion?
ForumindlægHej ! Er der nogen der helt konkret kan forklare hvad forskellen på udefra og indefra syn er? Jeg forstår det sådan, at hvis man f.eks. har en tekst fra koranen, så er det et indefra syn fordi man går ind og tolker problemstillinger ud fra religionens synsvinkel. Hvorimod hvis man har et udefrasy... -
hævnen dramafilm
ForumindlægHej folkens, jeg sidder og er ved at analysere filmen "hævnen".. genren er drama, hvad vil det sige? -
de ti bud - under emne
ForumindlægVi skal lave projektopgave med De Ti Bud som overskrift. Hvad kunne et emne muligvis være. Som høre under et af de ti bud.. PLEASE hjælp! -
lidt.. hjælp tak :D
ForumindlægHvordan var situationen før murens fald, i øst og vest. nogle vigtige punkter tak?:. Mvh. MAds -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
what are two important factors that affect life in the united states?
Forumindlægwhat are two important factors that affect life in the united states? what is the heading for the section taht discuss the history og immigration in the USA? WHAT IS CURTURAL PLURASLIM? what is the main idea of the section headed making generalizations about american beliefs? jeg vil gerne ... -
gruppeadfærd
Forumindlæghej dernde er der en der kan give lidt ledetråde... hvilke forhold i det senmoderne samfund , har afgørende indflydelse på unges gruppeadfærd i almindelighed. håber virkeligt at en eller flere kan give nogle hints -
bøjning af adj. og oversættelse af 1 sætning
ForumindlægHejhvad hedder "komplicerede" på tysk? og hvordan oversætter man denne sætning?:...også ser man hele situationen gennem hovedpersonens øjne.Tak på forhånd -
Forklaring på symbol af ørn i nazi-verdenen
ForumindlægHvilken betydning ørnen havde som symbol for de tyske nazister? -
HJÆLP!! Novelle stil for til 24/4!
ForumindlægHej. Jeg har novelle stil for, og jeg vil gerne have nogle emner jeg muligvis kan skrive om. I må også gerne sætte en begyndelse ind, bare på nogle få linjer ( hvis I vil ) DEt skal være en SPØGELSESHISTORIE På forhånd TAK! -
Slumdog millionaire.
ForumindlægHej alle sammen, Dette spørgsmål er henvendt til alle jer, der har set "Slumdog millionaire". Filmen der fik ikke mindre end 8 OSCAR AWARDS! - Men hvad synes i om filmen? Hvad gør den god/dårlig? -
Danmarks rolle under den kolde krig
ForumindlægHey\n\nJeg vil gerne skrive om den danske fodnotepolitik, altså det politisker sikkerhedsmæssige klima under den kolde krig og dets konsekvenser. Er der nogen som har noget anbefalelsesværdig litteratur, så ville jeg blive glad!\n\n\nLasse -
Emner indenfor Fantasy?
ForumindlægHej.\n\nJeg skal skrive en rapport i engelsk, men jeg ved ikke om hvad - jeg er helt blank! Jeg kan frit vælge imellem emner, der ligger under Fantasy-genren (The Hobbit osv..).\n\nHar I nogle forslag?\n\nMed venlig hilsen\nChris -
Eventyr.. :D
ForumindlægHej allesammen! Kan nogle af jer komme i tanke om et eller andet eventyr, som handler om en, der skal dø, og hvor der er nogle, som ofrer sig for et eller andet? Ligesom Kongesønnerne.. Det ville være dejligt, hvis I kunne. På forhånd tak! :-) -
Protestantismen
ForumindlægHvad menes der med; en kort præsentation af protestantismen? Er det den historiske udbredelse?... Tak -
Essay under emnet 'Danmark er...'
ForumindlægEr lidt fortabt, selvom emnet er fint :) HASTER!! Hvad synes I, Danmark er? Undgå helst kommentarer om naturen, maden osv. -
Pride and Prejudice
ForumindlægHej...Jeg er igang med at læse denne bog, men der er noget jeg ikke lige kan forstå, så jeg håber i kan hjælpemig, så jeg hurtig kan komme videre:1)It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife. However little known the feelin... -
HASTER--HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i løbet af 1800-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvi... -
Kildekritik og forståelse af titler
ForumindlægJeg skal lave kildekritik til min bog Gyldendal og Politikens Danmarkshistorie – Det folkelige gennembrud 1850 – 1900 skrevet af Kristian Hvidt.Kristian Hvidt har titlen Dr.phil. , jeg skal for det første være helt sikker på hvad denne titel står for ? mit umiddelbare gæt er det betyder han har e... -
Edgar wird mich holen
ForumindlægHar glemt min bog i skolen og skal lave et resume af den tekst i alles klapt nogle der kan hjælpe? :)
