Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15241 til 15260 af 176853
-
eksamens spg om Grundstoffer
Forumindlæghej allesammen, Er der nogen der kan hjælpe mig med denne spg.: forklare ud fra øvelsen reaktionen mellem Na og H2O hvad grundstof er, hvordan atomet er bygget, samt hvad en kemisk forbindelse er og giv eksempler på grundstoffer. jeg har forklaret hvad reaktion mellem natrium og vand sam... -
Danskk eksamen - HJÆLP, 1 spørgsmål
ForumindlægEr igang med at analysere et reklamebillede (campari, 2008, juni - askepot) Hvad tror i stenen har af betydning? Kan det være askepots mors gravsten? (Se billedet - vehæftet) TAK -
Hjælp til eksamen - living in America
ForumindlægHej. Jeg har trukket Living In America, og jeg aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogen som har nogle gode emner jeg kan snakke om? -
Eksams opgave fra 2006
ForumindlægEn patient skal ligge med det ene ben i stræk. Et lod ophænges i en snor, som er fastgjort i loftet. Benet hviler på en pude, og ved hjælp af to trisser trækker snoren i en ring, der er anbragt om patientens ankel. Loddets masse er 5,6 kg.Snorkraften har samme størrelse overalt i snoren.b) Bestem... -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
eksamens opgave nr. 3.039
ForumindlægHej.. kan det passe at jeg skal løse denne opgave vha. parialintegration. int sinx^2*(1-cosx) f(x) = sinx g(x) = 1-cosx F(x)= -cosx g´(x)= sinx -
Fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle Har trukket; Energi. Du skal mundtligt præsentere emnet: Mekanisk energi og energiomsætning. Stikord: Kinetisk og potentiel energi, arbejde, energiomsætning, energibevarelse og effekt. Har rimeligt svært ved det førnævnte, og ville høre om der var nogen af jer der havde nogle forsla... -
spansk mundtlig oplæg til eksamen
ForumindlægHej, er der nogle herinde der har været oppe i spansk og har nogle guldkorn eller talepapirer om emnerne Storby: ensomhed, fremmedgørelse, anonymitet, kriminalitet Immigration: grunde til at immigrere fritid, arbejde, familieliv, rejser så ville I gøre mig rigtig glad, da jeg skal op og trække ... -
Har du været til mundtlig fransk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal fremlægge en tekst i fransk. har du nogle gode fif / idéer til hvad man kan gøre skal man blot snakke ud fra et diasshow eller skal man lave tale papir også snakke derudfra. er der ellers andet .. som du har prøvet så er du også velkommen til at fortælle dette. -
eksamen geografi fsa
ForumindlægHej :) Ved i, hvilke opgaver der formodentlig ville dukke op til geografi prøven . Ved i hvad jeg på forhånd skal arbejde med, for at opnå en god karakter :) -
overgangen fra barn til voksen EKSAMEN
Forumindlæghej alle sammen! jeg har lige trukket emnet "overgangen fra barn til voksen", kender i nogen gode tekter der omhandler den slagt???? eller digt, sange og så videre.... de må også gerne (behøves ikke) omhandle noget omkring dem selv! altså hvordan de har det og hvordan de udvikler sig! ... -
EKSAMENS TEKST OM VALG
Forumindlæghej folkens! jeg skal til at lave synopse i dansk! jeg har fået emnet "VALG" og skal finde en tekst eller et billede som omhandler det. kan I hjælpe mig? på forhånd tak :D -
bevis til matematik eksamen
ForumindlægHej jeg har fået en spørgsmål i differentialregning hvor jeg skal redegøre for montoniforhold nulpunkter ogog hvordan differentialkvotienten finde ved en selvvalgt funktion ved brug af 3 trinsreglen. I min besvarelse skal der indgå minds 1 bevis, og mit spørgsmål gå ud på hvis jeg differentier ... -
Dansk mundtlig eksamen emne
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Samfundsbilleder" til min mundtlige danskeksamen på efterskole. Jeg har brug for nogle ideer til nogle tekster (eller billeder, film, o.s.v) som jeg kan analysere. Det skal bare været noget som beskriver samfundet. Som fx En københavner i Jylland af Dan Turel... -
hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!
ForumindlægHej kære mennesker, jeg har lige trukket i samfundsfag, og nu har jeg 24timers forberedelse. Jeg kunne godt bruge hjælp eller nogen idér omkring et produkt, men også bare generele forslag og idér til fremlæggelsen :-) her står alt info jeg fik ordret : Emne: De politiske partier og ideologier s... -
Studiesystem og eksamen - SDU og AU
ForumindlægHej. Hvad er fordlene og ulemperne ved de to studiesystemer, og hvilket et ville I anbefale? -
Biologi Eksamen mundtlig spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til biologi og jeg er forvirret over hvad præcis der menes med dette mundtlige spørgsmål. ´´Foklar hvordan sult og mæthed regulerer fødeindtagelsen!´´ Jeg er usikker på hvad der menes med regulerer fødeindtagelsen. Menes der at man skal komme ind på mæthedscentret... -
Gode råd til erhvervsret eksamen
ForumindlægJeg skal op til erhvervsret eksamen på mandag, og jeg er sindsyg nervøs. Jeg ville derfor høre om der er nogle der har nogle gode råd til eksamen?? hvordan man skal gribe det an osv. Og er der nogle der ved hvad de aller vigtigste emner er at kunne?? samt hvilke love der er godt at kunne? Jeg håb... -
Eksamen Dansk 3.G
ForumindlægHej, jeg har et spørsmål til eksamen i dansk i 3.G når man er under den gamle ordning. Når man trækker en tekst til eksamen, er det så en ny tekst eller en som man i forvejen har læst ? Hvis det er en helt ny tekst som man ikke har læst før, hvad kan man så bruge de tekster til som man har læst... -
Til eksamen på få dage
ForumindlægHej. Jeg så i programmet Praxis fornyligt, at nogle medvirkende skulle forsøge at gå til eksamen i et fag de ikke kender med kun meget få dages forberedelse. "Cecilie Beck og Praxis sætter tre studerende på skolebænken hos en hukommelsesmester, der blandt andet kan memorere et helt sæt spill...
