Samfundsfag

hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!

17. juni 2014 af thor2203 - Niveau: 9. klasse

Hej kære mennesker, jeg har lige trukket i samfundsfag, og nu har jeg 24timers forberedelse. Jeg kunne godt bruge hjælp eller nogen idér omkring et produkt, men også bare generele forslag og idér til fremlæggelsen :-) her står alt info jeg fik ordret :

Emne: De politiske partier og ideologier

spørgsmål 1: du skal udarbejde et produkt som tager udgangspunkt i de forskellige partiers ideologier, og deres vælgere. Du gennem produktet synliggøre hvor der er markante forskelle i forholdtil deres holdninger, og du skal diskutere hvorvidt det politiske/demokratiske landskab har ændret sig gennem tiden. 

Håber der er nogen som giver sig tid til at hjælpe mig.... :-) Ellers så nyd vejret.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2014 af hxhxhxhx (Slettet)

Lav evt. en statistik over hvilke aldersgrupper stemmer på hvilke partier (og hvorfor gør de så det), del op i hvem der er helt uenige med hinanden vha konkrete eksempler (noget der har været diskussioner om, fx. betalingsringen eller skolereformen) og så en historisk ændring måske i meninger i forhold til bestemte ting.

Bare et forslag :) Held og lykke til eksamen!

Skriv et svar til: hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.