Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15241 til 15260 af 38620
-
schlieffenplanen
Forumindlæghttp://da.wikipedia.org/wiki/Schlieffen-planDer står i 3. linje + 4. =De tyske styrker skulle koncentreres i en lynkrig mod Frankrig gennem Belgien. Målet var at erobre Paris og tvinge Frankrig til kapitulation. Ifølge planen skulle østfronten næsten ikke beskyttes"Ifølge planen skulle østfr... -
"Ist" i en sætningen!
Forumindlæg"Mode ist, wenn zum Beispiel Kleider ist populär". I en tysk stil, har min lærer rettet og sat Ist bagerst i sætningen, så der nu står "Mode ist, wenn zum Beispiel Kleider populär ist". Jeg har desværre ikke fået lejligheden, til at spørge ham om hvorfor, han har sat ist ba... -
Ret to sætninger
ForumindlægHej. Har brug for hjælp til at rette den tyske oversættelse for mig? På forhånd tak:) Tysk Hotel Plaza Paris ist der Name auf ein 4-Sterne Hotel im Zentrum, wir müssen dort wohnen. Du kommst zu teilen Zimmer mit zirka 4 anderen Personen und hast ein Balkon mit perfekt Aussicht vom Eiffelturm. Dan... -
vinterbørn
ForumindlægEr der nogle der har læst vinterbørn, som kan hjælpe mig? -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv... -
Flaskehalsproblemer
ForumindlægHvorfor opstår flaskehalsproblemer i ingeniørbranchen? -
Kirsten Hammann - En dråbe i havet
ForumindlægJeg skriver om romanen i AT, kombineret med samfundsfag. Er gået i stå med hensyn til problemstillinger og fokus - hvis der er nogen, der kan hjælpe, ville jeg være meget taknemmelig :) -
novelle
ForumindlægHej jeg er gang med en mundtlig eksame i dansk Og der er nogen ting jeg ikke kan forstå Hvad er problemstilling? Er budskabet relevant for mig? Hvilke problemstillinger i teksten er relevante for vores samfund? Novellens tema set i forhold til samfundet i 1980'erne? -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Hvis man skal til dansk mundtlig eksamen og ikke har læst op på pensum eller øvet og man skal op i morgen. Hvad gør man så?? -
AT eksamen, hjælp!! må jeg gå op?
ForumindlægHej alle. Jeg er vildt nervøs for, at jeg bliver taget i plagiat i min AT synopsis. Jeg skal op og forsvarer den mundtligt i morgen, men er sindssyg bange for, jeg kommer ind og siger, at jeg har fået -3. Ville de snakke med en om det inden, man kom op, eller hvordan er det? -
Empirisk formel
ForumindlægHej Er den empiriske formel den samme som en molekylformel, og hvis ikke hvad er så forskellen? -
Hvad er et virksomhedskaraktstik
ForumindlægHej. har ledt overalt på google angående et virksomhedskaraktstik som jeg skal lave af kähler. men ved ikke hvordan jeg skal komme ind på det er der nogen der kan komme med punkter og hvor jeg kan finde svar. Hvad er et virksomhedskaraktstik -
SSO - Israel-Palæstina konflikten
ForumindlægJeg starter på SSO fra på fredag. Jeg skal skrive om Israel-/Palæstinakonflikten, hovedsagligt efter oprettelsen af staten Israel i 1948. Jeg ville blive glad hvis en med forstand på emnet + gode dansk kundskaber ville læse korriktur på opgaven, vi snakker nok omkring onsdag-torsdag i næste uge. ... -
Engelsk prøve
ForumindlægHej skal til engelsk prøve i morgen hvad skal jeg gøre hjæææælp. hvad skal jeg sige osv. for en tekst som jeg har 20 minutter til at forberede teksten. hvad skal jeg gør med teksten? skal jeg lave en disposition eller hvad? hvis ja hvad skal der være i dispositionen? og hvor mange ting skal jeg ... -
En fortolkning af "HOs fuglene" af Johannes V Jensen.
ForumindlægJeg har lige afleveret stor opgave i dansk/biologi, som bl.a. indeholder en fortolkning af Alice i "Hos Fuglene" i forhold til arv og miljø. Jeg er lidt i tvivl om, hvilket menneske Alice kommer ud af ørkenen som. Grunden til min tvivl, er at min mening er lige modsat min lærers. Jeg me... -
Kunstnerisk fag...huuh??
ForumindlægHey!Tænkte på, om der er nogen herinde der ved, hvordan en billedkunst eksamen foregår?! Jeg har selv mediefag, som kunstnerisk fag, men kunne godt tænke mig, at vide, hvad man ellers gør i sådanne fag som billedkunst mht. gym.eksamen???... -
eksamen, hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til historie eksamen på fredag, men er lidt i tvivl om hvordan det egentlig foregår. Nogen der kan forklare mig det?? -
Eksmaen hvad skal jeg have med? STX
ForumindlægHVad skal man have med til en skriftlig eksamen/prøve (STX)? Hvad plejer i at tage med? -
hvad er et sekundærlitteratur?
ForumindlægHej, er der en der kan fortælle mig hvad sekundærlitteratur er i forbindelse med SSO. Er totally lost ang. dette... -
dansk eksamen
Forumindlæghvordan foregår den mundtlig eksamen i dansk på A-niveau? (HF)
