Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 15301 til 15320 af 119568
-
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Med Jer:) Jeg skal til at vælge emne til studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :) -
Hjælp til emne- og materialevalg: SRP (Engelsk A + Samfundsfag B)
ForumindlægHej! Jeg skal om en uge vælge fagkombination og emne, og jeg har i den forbindelse brug for hjælp af folk, der kan dele ud af deres viden og erfaring med SRP, engelsk eller/og samfundsvidenskab (samt det amerikanske samfund og dets værdier). Fagkombinationen: Engelsk A og samfundsfag B. I samfund... -
SRP Vejledning - Kemi A og Biologi B HTX
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til at skriv mit SRP projekt i denne kommende måned og jeg er lidt i tvivl omkring mit fokus område. Mine to fag er Kemi A og Biologi B hvor jeg har valgt emnet ''Gift i naturen''. Jeg vil gerne komme ind på hvordan krybdyrs toxiner kan anvendes t... -
Dilemma: "samfundsøkonomi (polit) eller matematik-økonomi??"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal om få dage blive student og jeg overvejer at læse økonomi ELLER matematik-økonomi på enten kbh universitet eller Sdu (odense). Mit problem er at jeg ikke rigtig kan bestemme mig om det bliver det ene eller det andet. Jeg har en pæn interesse for både matematik og økonomi.... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
[SØGER] Hjælpelærer til Matematik 1 DTU - 01005
ForumindlægKære studieportal. Kender du nogen, eller er du selv i stand til at privatundervise i Matematik 1? Jeg læser Civil kemi på DTU, og i forbindelse med mit studie har jeg obligatorisk matematik 1. Jeg har selv 12 i snit i matematik A, dog er dette pensum umiddelbart for komplekst og presset, til... -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
Hvad er forskellen på fysik/matematik i folkeskolen og på gymnasiet?
ForumindlægOverskriften er det jeg spørger om. -
Matematikkursus
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil ... -
Hvad skal der til for at få en god karakter, når man skriver matematik i SSO?
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive om sfærisk geometri i SSO, og jeg vil selvfølgelig rigtigt gerne have en god karakter, men jeg aner ikke hvad pokker der skal til for at få god karakter, når det gælder matematik. Er det forståelse? Er det hvordan jeg forklar rent matematik? Eller? Heeelp. -
Jeg har dumpet matematik både skriftligt og mundtlig. Hvad nu
ForumindlægHej folkens. Jeg har desværre dumpet matematik skriftlig og mundtlig. Mundtlig eksamen :-3 Skriftligt :00 Bliver jeg smidt ud af Niels brok eller er der bare få uddannelser. Husker min studievejleder sagde jeg kan dumpe 2 eksemer -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Fysik/matematik - isoler Ls og division?
ForumindlægJeg har et regnestykke der ser nogenlunde sådan her ud Ls = 0,197 kg * (24,3-16,7 C) - 0,016 kg * 16,7 C 4186 J/kg * / 0,016 kg men jeg ved ikke hvordan jeg taster det ind på lommeregneren -
Fysik C eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik c eksamen om 8 dage, og har ingen noter i dette fag. Så hvis nogen har nogen gode noter som dækker disse spørgsmål, vil det seriøst rede mig!!! -
Hjælp jeg vil gerne skriv resume om A man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/reunite...
ForumindlægA man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought. Ken Whitty had lost touch with Yvonne but, incredibly, they were living only 300 yards apart in Neighbouring streets. Ken, 64, said: "I've walked past this house lots of times and I've even seen here in t... -
Ægyptisk matematik, vurdering
ForumindlægJeg har i det sidste spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at gøre rede for hvor ægypterne anvendte deres matematiske færdigheder i praksis, og VURDERE konsekvenserne heraf for det ægyptiske samfund. Første del er nogenlunde lige til (men er stadig åben for inspiration), men nu er je... -
Partialbrøk og ægyptisk matematik
ForumindlægHej. Jeg har i min opgaveformulering fået at vide at jeg skal bestemme nogle konstanter ud fra en partialbrøk hvilket er nemt nok, men hvordan finder jeg stamfunktionen og er der nogen som ved hvordan det skal passe ind i emnet? jeg kan ikke helt se mig ud af det.....? -
Matematik julekalender 2011
ForumindlægHej. Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp til denne opgave! Find de tre 2-cifrede tal som er delelige med både produktet og summen af tallenes tværsum Håber der er nogen der kan give en forklaring, så jeg forstår det! tak! :-) -
Matematikkens nedgang efter Hellenismen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har prøvet alt for at finde noget om matemtikkens nedgang efter hellenismen og hvornår den begyndte at "komme frem"igen, men jeg kan simpelhen ikke finde noget.. Jeg har søgt på alt jeg kunne komme i tanke om på google.. Så jeg ville høre om der måske er nogen...
