Matematik

Matematikkursus

17. juni 2016 af AnneFisker (Slettet) - Niveau: C-niveau
Jeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil igennem gymnasiet med en nogenlunde matematikkarakter, søger jeg et intensivt matematikkursus i sommeren 2016. Niveauet skal være STX C. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der kender et kursus eller en tutor på Fyn?

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2016 af MatHFlærer

Prøv at undersøg på et VUC eller GSK om de har turbokurser i netop matematik C. Dog tror jeg kun at der findes sådan noget for f.eks. Matematik 0->B og matematik B->A.  


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. juni 2016 af Jerslev

#1: GSK kræver, at du er færdig som student. Der udbydes ikke enkeltfag henover sommerferien.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. juni 2016 af MatHFlærer

#2 ok, der blev jeg klogere.

Mvh

Anders


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Måske skulle du i stedet for overveje om mat A er noget for dig. Og om den uddannelse du gerne vil tage, der kræver mat A er noget for dig? Jeg tror, at det ville kræve ret meget at samle sammen på stumperne og det vil muligvis kræve noget mere end et sommerkursus. Hvis det er meget vigtigt for dig bør du nok have en tutor der arbejder med dig hver uge hele det kommende år igennem og så tage det derfra...


Svar #5
20. juni 2016 af AnneFisker (Slettet)

Jeg har snakket med en studievejleder og det matematik der skal bruges på studiet er den del jeg godt kan lide - og finde ud af! Jeg klarer mig fint i undervisningen, når jeg har mulighed for, at spørge og får da også 10 i årskarakter både mundtligt og skriftligt. Mit problem er, at jeg ikke er ret god til at gribe eksamensopgaverne an på den rigtige måde.
Det er det jeg gerne vil have hjælp til og så lige vektorregning...
Men det kan godt være at en fast tutor var en god ide!

Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juni 2016 af sjls

Af nysgerrighed - hvad vil du gerne studere?


Svar #7
20. juni 2016 af AnneFisker (Slettet)

Medicin:)

Brugbart svar (0)

Svar #8
20. juni 2016 af sjls

Aha! Spændende. 

Så håber jeg for dig, at du kan skaffe en tutor e.l. og forbedre dig. På medicinstudiet er der ret meget matematik, så du skal selvfølgelig være helt klar på, om du er villig nok til at arbejde hårdt med matematikken de næste par år og formentlig resten af dit studieliv.
Held og lykke med det. :)


Skriv et svar til: Matematikkursus

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.