Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15301 til 15320 af 40685
-
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
Antal elever til holddannelse
ForumindlægJeg kan huske at sted at have læst et sted, at ens gymnasium er påkrævet at oprette en hold, hvis der er mindst x elever, det har valgt faget. Jeg kan ikke finde det nu (har søgt på uvm), men mener det er 7-9 elever, kan det passe? -
Opgaver 2. gradspolynomier
ForumindlægHey, håber på lidt hjælp til de her opgaver, som jeg har lidt problemer med. 1) Antag, at f har to rødder - Find summen af de to røødder og produktet af de to rødder. 2) Antag, at f har to rødder r og s. Find ligningen for de to tangenter i hhv. (s,f(s)) og (r,f(r)). 3) Angiv 3 forskellig... -
Uddannelser
Forumindlæghvor mange forskellige uddannelser er der, når man skal uddanne sig til dyrlæge? -
Gymnasie?EUX- VIGTIGT hjælp
ForumindlægHej, jeg har en lillebror, som er en smule forvirret angående hvilken studie han skal vælge. har har tideligere gået i en tiende klasse, hvor han ikke tog ret seriøst, da han havde en ønske om at komme ind på en erhverv uddannelse. det gjorde han så. nu fortryder han valget, da det slet ikke er... -
Psykologi
ForumindlægHvordan kan det egentlig være, at valgfag som erhvervsøkonomi har sit eget faneblad, mens psykologi ikke har? Jeg stemmer for, at oprette psykologi som en uafhængig menu. -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der ved nogenlunde hvilke formler man skal kunne uden hjælpemidler til matematik 1-årig A-niveau?? På forhånd tak -
Udregning af gennemsnit (HTX)
ForumindlægEr der en tabel el. på nettet, hvor jeg kan udregne mit gennemsnit? Det er noget med at de forskellige fag tæller mere eller mindre afhængig af niveau. Tak -
Beskriv respirationsprocessen !
ForumindlægHar lige skrevet om respirationsprocessen, men ved ikke om der mangler noget eller om der er noget der er forkert ! Kan i ikke give mig ekstra kød til, for jeg syndes den er for tør :O Alle levende organismer har i cellerne et organel der kaldes for mitokondrier. Disse er cellens kraftværke... -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?
ForumindlægJeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker Skydeskiv... -
undervisningsministeriets 3g matematik opgaver
ForumindlægUndervisningsministeriet har udgivet et kompendium med en masse eksempler på opgaver, man kan risikere at komme op i til skriftlig matematik til sommer. Er der nogen, der ved om der findes et løsningsark til opgaverne og i så fald, hvor man kan finde dem? -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
Højt fravær
ForumindlægJeg har et højt fravær på min hf uddannelse, og er derfor i tvivl om mit gennemsnit bliver godt nok. Jeg vil gerne have et gennemsnit omkring 7. Jeg er sådan set god i skolen, men har bare højt fravær. Vil i tro at jeg stadig godt kan få et fint gennemsnit selvom jeg har et højt fraværsprocent? J... -
SRO HHX
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal i gang med min SRO opgave. Derfor vil jeg hører, om der var en herinde som ville sende en SRO opgave til mig, så jeg kan læse den igennem, for at få inspiration med hensyn til layout, indhold og sproget. Mange tak. -
SU i udlandet (gym)
ForumindlægHej allesammen! Jeg stiller det her spoergsmaal fordi jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa det, da jeg ringede til SU's udlandssektion. Jeg har gaaet 2 aar i gymnasiet i Danmark og jeg oensker at tage det sidste i Frankrig (hvor jeg har faaet at vide at jeg kan komme direkte ind i 3. aar). ... -
matematik eksamenssæt B-niveau
ForumindlægHej folkens. Nogen der ved om det er muligt at finde alle de tidligere eksamenssæt gennemarbejdet og korrekte? Skal ikke bruge dem til at kigge efter, men derimod se hvordan de forskellige typer opgaver som man kommer ud for, skal løses. -
hurtig hjælp til opg 2.004 B
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2.004 B i eksamenshæftet, på side 15. den er lidt svær at forklare herinde, da det er noget med en tegning. kan det passe jeg skal bruge sinus relationer til at finde siden DC. men jeg kan slet ikke finde rundt i det. Nogen der er søde at hjælpe?
