Søgning på: tysk notater. Resultater: 15321 til 15340 af 18469
-
kan jeg hæve det til 1 niveau
Forumindlæghej jeg har valgt tysk på b niveau fordi jeg ikke er sikker på om jeg ville have det på a eller b så nu valgte jeg bare b, kan jeg efter 1 eller 2 år vælge at hæve det til a niveau eller er det noget man allerede skal have besluttet sig for inden 1g? -
Hjælp til en mindre aflevering..
ForumindlægHej SP! Jeg har en mindre tysk aflevering som jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem, da jeg selv kan se hvor meget den vrimler med grammatiske fejl osv, jeg har bare det problem at min computer med ordbog på er blevet sendt til raperation så jeg har meget svært ved at sidde og rette den i... -
HJÆLP!!!
ForumindlægEr igang med en tysk stil, og er nået til noget jeg ikke kan finde ud af... Det her skal skrives på engelsk: Den anden og tredje uge var jeg hjemme hos min far. ugen efter det var jeg alene hjemme og passede min hund. min mor og hendes kæreste var taget på ferie i Italien. Har p... -
Hjælp til at analysere en sætning..
ForumindlægHej! Har kort brug for hjælpe til denne sætning, så jeg kan oversætte den til tysk: "I de sidste ti år er Tyskland blevet et mere populært turistland." Udsagnsled = er - blevet Grundled = Tyskland Genstandsled = "et mere populært turistland" Er det rigtigt? Mangler... -
Hovedverbum i bisætninger
ForumindlægHovedverbum - Hovedudsagnsord i tysk? Hej jeg er lidt forvirret om hovedverbet skal stå til sidst i en sætning eller er det hjælpeverbet. Fx hedder det Sofern er Hans wollte sehen eller hedder det Sofern er Hans sehen wollte? Har prøvet at google det, men det forvirrede mig endnu mere n... -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
En lille kort sætning
ForumindlægHej ha problemer med en sætning, som irriterer mig, kan I hjælpe? Jeg vil på tysk sige: "De har et rædsomt liv og har det ikke godt med hinanden" passer det/mit bud: "Sie haben ein schreckliches Leben und haben es nicht gut min einander" Tak på forhånd... -
Kildekritik af Stasiprotokoller?
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at skrive min SRP, med historie/tysk. Jeg skal hertil lave en kildekritik af en såkaldt Stasiprotokol. Men jeg har ikke prøvet at lave kildekritik af sådan en kilde før?? Jeg har ingen afsender, jeg ved ikke umiddelbart hvem som er modtager, eller hvad jeg kan b... -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægHer er der lige et lille spørgsmål til jer tysk nørder derude ;-) - er lidt i tvivl om den. In meiner Freizeit oder wenn ich zu Hause komme, sitzen ich oft am Computer.... Skal der stå komme eller kommt? Komme - fordi der står ich.. Kommt - fordi Hause... Hjælp! -
oversæt en sætning
ForumindlægHej SP Kan i oversætte denne sætning til mig på tysk den lyder sådan: Mine forældre er opvokset og født i Norge, men min lillebror og jeg er opvokset og født i Danmark. jeg har fået af vide at opvokset betyder Aufwachsen = infinitiv aufgewachsen = kort tillægsform På forhånd tak. -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine... -
DDRs skole
Forumindlæghej, jeg sidder og skal lave en fremlæggelse i tysk omkring DDRs skoler, har søgt en masse på nettet men har ikke rigtig kunne finde noget konkret, så tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe eller vidste noget omkring DDRs skoler? Hvilke fag havde de? Hvad er der så specielt ved deres skoler?... -
Studieretning på GG?
ForumindlægHej Studieportalen, jeg regner med at skulle på Gladsaxe Gymnasium når jeg er færdig med 9'ende.. Hvilken studieretning kan i anbefale, hvis jeg kunne tænke mig følgende fag: Psykologi, religion, engelsk (A), matematik (B), IT eller Mediefag eller lign, Latin og tysk. http://gladgym.dk/Ny-... -
terminsprøve
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
hvilket fag terminsprøve?
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau, eller omvendt?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt om at vælge et femte A-niveau fag (Tysk i STX), dog frygter jeg, at det bliver for svært og uoverskueligt. Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau eller omvendt med at skifte fra A til B, hvis man fortryder sit valg senere hen? Tusind tak! -
Giovanni Pico della Mirandola
ForumindlægJeg vil gerne læse de 900 teser som Giovanni Pico della Mirandola har skrevet! Det skal helst være uden fortolkning! Jeg kan ikke læse og forstå andre sprog end dansk - engelsk og lidt tysk! Der bør ikke henvises til Giovanni Pico della Mirandola forsvarstale da teserne ikke er skrevet helt og... -
Regel og uregelmæssige udsagnsord
ForumindlægHej! Jeg har denne opgave og er ret usikker på hvordan man bøjer de her på på tysk....håber i kan hjælpe! Ord: Regelmæssige: Renovieren Lernen Machen Leben Wohnen Arbeiten Uregelmæssige: Fahren Gehen Finden Geben Kommen Treffen Alle ordene skal bøjes i nutid, datid og førnutid. -
Nazi aflevering, ideer til indhold????
ForumindlægHeej, jeg skal skrive en aflevering på tysk om jeg kunne se mig selv være i Nazi, jeg er kommet så langt at jeg grundlæggende har skrevet nej og hvorfor, men er nu gået død i hvad jeg ellers kan skrive, da den skal være en halv til en hel side, og jeg er kun på 6 linjer... Please hjææælp -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med at par sætninger, som jeg skal oversætte til tysk. Sætningerne lyder: "Det må være skønt at være så rig". "Pigen spurgte drengen, om han havde besøgt moderen". Den sidste sætning har jeg ide om, men kan simpelthen ikke få formuleret eller...
