Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15401 til 15420 af 23766
-
Krystalvand i kobbersulfat (Svar så hurtigt som muligt!)
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg i fysik hvor jeg skulle opvarme kobbersulfat. da jeg havde gjort det blev det helt hvidt. Bagefter dryppede jeg lidt vand i igen og så blev det blåt igen. Er der nogen der kan forklare hvorfro det bliver blåt igen? -
Klage
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket igang med at klage over en årskaraktere som jeg har fået i fysik. Klagen er løbende, hvor jeg har sendt et svar til min lærers kommentar. Dog bliver jeg student her om 2 dage. Hvad kommer det til at betyde? -
AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :) -
Projekt om energi.
ForumindlægVi har i fysik et projekt, hvor overemnet er energi. Underemnet i vores gruppe er Energi i parpir. Altså hvor meget energi man bruger til at fremstille bøger, aviser, reklamer, skolehæfter osv. Har i nogen forslag til hvor man kunne finde viden om det? -
Formler
ForumindlægHej! Jeg er bare rigtig dårlig til at "bytte rundt" på formler i fx. fysik og matematik. derfor vil jeg høre om der er en der kan lave en lille vejledning til hvordan man gør det. Håber i forstår hvad jeg mener og at der er en der kan hjælpe. Mvh. Christina. -
Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak! -
AT emner
ForumindlægOveremne: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Af fag har jeg Fysik A, Mat A, Eø C Vil gerne bruge erhversøkonomi da det er mit stærke fag nogen der kan hjælpe med emne ideer? -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man udregner karakteren når et fag som fysik A består af både mundtlig og skriftlig eksamen. Hvad sker der, hvis man består den skriftlige men dumper den mundtlige? Har man så bestået faget hvis gennemsnittet er over 02 -
Konklusion på transformation & distribuering
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak! -
Brintsamfund - metoder i samf
ForumindlægHej alle. Jeg mangler noget på skrift om samfundsfaglig metode til mit AT-projekt i fysik og samfundsfag. I samfundsfag fokuserer jeg hovedsageligt på det økonomiske aspekt i udviklingen af brintsamfundet. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. -
Hjælp tilbydes i : Mat A, Fys A og Kem A
ForumindlægMit navn er Peter. Jeg er en 35-årig kemistuderende fra Lunds Universitet (ved siden af studiet arbejder jeg som gymnasielærer i kemi.) Hjælp til Matematik, fysik og kemi (op til gymnasialt A-niveau i de to første og på universitetsniveau i kemi) tilbydes. De venligste hilsener Peter -
Nyttevirkning
Forumindlægη=Eudnyttet/Etilført Jeg skal til et oplæg i morgen fortælle lidt om dette emne og tænkte på om der mon var nogen der kunne hjælpe mig med hvad jeg kan relatere denne viden med til samfundet og beslægtede emner inden for fysikken? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej alle Jeg har brug for hjælp til oversættelse af ordet styrke til latin. Mest i den i henhold til fysikken men også psykisk. Har prøvet ordbøger, men ved ikke hvad der er helt rigtig.. Ved godt det måske ikke er det helt rigtige sted at spørge, men det skal indgå i en tatovering så det må g... -
AT: naturvidenskabelig metode?
ForumindlægHejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig! -
Forsøg med raketter
ForumindlægHej Jeg arbejder i skolen med rum forskning, jeg har bestemt jeg vil lave en raket til mit musisk-udtryk er der nogle der kender et forsøg med raketter det skal helst være med ild som fremdrift jeg har en fysik lære til hjælp. kan nogle hjælpe mig? -
"De dovne"
ForumindlægJeg sad lige og skulle renskrive alle mine fysik-notater, da jeg så et notat lignende dette: 'Stofferne i hovedgruppe 8 kaldes "De dovne". Det er fordi at de har nok af sig selv og ikke vil dele med andre'. Kan nogle af Jer forklare dette for mig? -
reaktionsskema
Forumindlæghvordan opskriver man et reaktionsskema i fysik ? f.eks. hvis en radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137 og det er beta aktivt. herved dannes Ba-137 i en exiteret tilstand, som vi betegner som Ba* - 137. Halveringstidenfor Cs-137 er 30 år. -
bilag til emnet?
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være? -
Hjælp til eksamen
Forumindlæghej alle på sp.. jeg skal op i mundtlig fysik/kemi eksamen snart og ved ikke en skid og fagene, da jeg ikke forstår det så godt, nogen der har et råd til hvad jeg an gør ? jeg har læst alt jeg kan læse men har ikke forstået det hele ?? tak -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :)
