Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15421 til 15440 af 48880
-
Tysk grammatik spørgsmål
ForumindlægHej alle Jeg skal analyse følgende sætning men er i tvivl om det sidste "Sie sind alle in guter Laune" - Står "guter Laune" i præpositionsforbindelse pga. "in" eller står det i subjektsprædikat pga. "sind" jo betyder at være? -
Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak -
Method of cylindrical shells
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvordan man bruger "Method of cylindrical shells" metode til at beregne volumener..? -
Perspektivering til oplysningstiden - hjælp tak :)
ForumindlægHej Jeg har trukket om oplysningstiden i historie og har perspektiveret oplysningstiden til Ludvig Holbergs tekst Erasmus Montanus? er det et godt valg eller sklal jeg lade vær med det? Lusvig Holberg teksten var nemlig udgivet før oplysningstiden var begyndt :) Jeg håber at der er nogle der ... -
Spørgsmål til test i sammensatte navneord
ForumindlægI testen skulle jeg vælge om det hed "key account manager" eller "keyaccountmanager". Men hvad betyder ordet? -
Terminsprøve imorgen Hurtig hjælp plz
ForumindlægJeg skal til terminsprøve imorgen .. så ved ikke om det bliver en novelle eller en roman jeg skal analysere. Jeg har bare svært ved at gøre ting detaljeret og bruge "gode" ord Jeg ville høre om der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ...... -
Hjælp til underemne i srp omkring alkohol
ForumindlægJeg vil gerne skrive srp i biologi A og psykologi C, hvor mit overemne er alkohol. Jeg kunne godt tænke mig at inddrage filmen “druk”, da jeg synes den har en meget spændende vinkel på alkohol. Jeg mangler ideer til underemner som ikke er for brede og som har et godt samspil mellem fagene. Og hvo... -
Fysik ords betydning
ForumindlægHvad betyder : Densitet -
HJÆLP asap! Oversættelse
ForumindlægJeg har følgende sætning, jeg skal oversætte: Hvis din far ikke forstod, at du ikke ville gøre det samme som ham, havde han (måske) sagt, at du var nødt til at følge hans fodspor. Er i tvivl, om det er en hypotetisk dobbeltsætning og om jeg i så fald skal oversætte den med henblik på det? -
Lektiehjælp tilbydes - TYSK
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp til både skriftlig og mundtlig tysk på alle niveauer. Jeg underviser oftest online via mail, msn/skype eller face-to-face, hvis det er i Nordjylland. Timetaksten er normalt kr. 150 - men aftales indvi. - ved face-to-face undervisning kan kørsestillæg komme på tale. Ønsk... -
Afgangsprøve
ForumindlægJeg sidder her med en afgangsprøve-test, da jeg næste år skal op i eksamenerne. Jeg skal skrive en historie, som jeg kan huske. En historie som jeg SELV har oplevet, og det skal jeg så forklare. Det skal skrive lidt som et ''essay'' må gerne angive egne meninger og holdninger. 1... -
Termins mundtlig!!
ForumindlægHej er der nogen af jer kloge åger herinde, der har nogle analysemodeller til digte, noveller, folkeeventyr og folkeviser. HAR VIRKELIG BRUG FOR NOGLE GODE NOGEN. HAR SØGT LIDT PÅ NETTET, MEN FANDT IKKE NOGLE SÆRLIGE GODE. -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægVil i ikke nok skrive de spørgsmål som i trak til eksamen please... -
Litterær artikel
ForumindlægHej jeg skal skrive en litterær artikkel på 6000 anslag der skal indeholde 4-5 emneafsnit, indledning og konklussion, hvordan laver man en litterær artikel? Jeg ved godt at man ikke må putte egne meninger ind men hvad mere? kh. Natasja -
Sandsynlighedsregning hjælp
ForumindlægDanmark Norge Sverige Fuld mere end 3 gange det seneste måned 26 12 9 Fuld max 3 gange det seneste måned 74 ... -
sætning
Forumindlægforklar mig sætningen: en fugl i hånden er bedre end ti på taget -
Naja Marie Aidt vs. Pia Juul
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og skal til at skrive min danskopgave. Jeg har valget mellem at skrive om/analysere noveller fra Naja Marie Aidt eller Pia Juul. Er det nogle, der har erfaringer med at skrive om disse, eller der har læst nogle af deres noveller?? Hvilke emner kunne være smart at skrive ud... -
Arbejdsløshed/Inflation og Konkurrenceevne
ForumindlægHej Hvorfor er høj inflation dårligt for konkurrenceevnen og hvorfor er høj arbejdsløshed også dårligt for konkurrenceevnen? Følger mig virkelig forvirret, når jeg tænker i det økonomiske kredsløb. -
AT Engelsk A og biologi C
ForumindlægHej alle sammen :) - Jeg er ved at skrive AT, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal bruge biologi jeg havde tænkt på at skrive om fast food (i usa) og dens betydning for kroppen og især hvordan hjernen bliver påvirket af det (afhængighed). Er der nogen kan give andre ideer :) ? -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægHej Dette spørgsmål er til dem der er rigtig god til astronomi og fysik: En neutronstjerne udsender elektromagnteisk stråling(feks. røngentstråling) når den roterer rundt om sig selv med meget hurtig pga. et stærkt magnetfelt. Men hvis man skal gå i detaljer, hvordan udsendes der helt præcist...
