Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15421 til 15440 af 152758
-
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
hjælpelærer (super løn gives)
Forumindlæghej.. ku du tænke dig at tjene en del penge.. jeg har lige fået at vide jeg skal op i fysik A og kemi B.. hvis du kan undervise i en af de fag bare 1 eller 2 dage, så vil det være super... skriv hvis du har lyst, super løn tilbydes.. jeg har tænkt at det bliver sådan at jeg læser hele pens... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi A skrft. om et par uger og er der nogle som har erfaringer med ting, som kunne gøre eksamen mindre stressende, nemmere eller på anden måde hjælpe til en god præstation. Mit problemområde er IR og NHMR spektre. Jeg har tænkt på om jeg skulle læse emnet igennem og lave en masse ... -
Hjælp!
ForumindlægJeg er fået nogle kemi opgaver for, hvor jeg er i tvivl. Håber nogen kan hjælpe mig. opgaven er følgende: Klorin indeholder 5% NaCIO, mens NaCl og NaOH er i overskud. Hr sørensen renser badeværelset med klorin og efterlader herved 1/4 L klorin i vandlåsen. a) beregn massen af NaCIO i vandlåsen? ... -
Proteinsyntesen kemisk set
ForumindlægHej! Et af de mange emner jeg kan trække til Kemi A eksamen er protein syntesen... Jeg var der desv ikke da vi gennemgik den kemisk set, og ingen fra mit hold har taget nogle notater til den.. Nogen der ved hvor der ligger en forklaring af den på nettet, eller kan forklare den herpå måske?? Alts... -
Forsøgsmennesker
ForumindlægJeg vil meget gerne skrive en AT omkring Forsøgsmennesker i emnet 'Det gode liv'. Hvor vidt kan nutidens teknologi og forskning udvide sig? og perspektivere det til Immanuel Kants filosofi omkring etik og moral. Er der nogle der måske havde kendskab til hvilke ting man 'testede... -
Koncentration efter neutralisering
ForumindlægHvis en 27mL af en svovlsyre-opløsning neutraliserer 45 mL 0,135 M NaOH, er koncentrationen af en vandig opløsning af svovlsyre (H2SO4) Jeg har prøvet at sige C1*V1 = C2*V2 Hvor jeg så har isoleret C1 ?men får det til 0,225 M Jeg kan se at halvdelen af 0,225 M giver det korrekte svar som skal v... -
Akvivalente stoffer
ForumindlægHej :D Er der nogle der kan hjælpe med lidt kemi? vi er gået lidt død i den. Vi skal aflevere fredag 29/8. Tak på forhånd. "I forbindelse med NV lavede vi et titreringsforsøg, hvor I skulle finde saltkoncentrationen i havvand. Farven på væsken skiftede, når sølvioner reagerede med chromat... -
Lektie hjælp på gymnasieniveau, HASTER
ForumindlægJeg er en elev i 3.g og har store problemer i kemi og mat...men lektiehjælp på det niveau er ikke til at opdrive nogen steder, hverken aftenhold eller lignende... Er der nogen deruden, der kender til noget lektiehjælp inden for silkeborg området, så vil jeg være meget taknemmelig for at høre om d... -
Eksamen og syge eksamen
ForumindlægJeg skal til udlandet og arbejde i maj og juni og får derfor svært ved, at gå til eksamen i de hf enkeltfag jeg er ved at tage. Er der nogle der ved, hvornår man ca. går op til syge eksamen? Og er der nogle der ved, hvornår der "plejer" (datoer) at være eksamen (ikke syge eksamen) i... -
den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion?
Forumindlægjeg har valgt at skrive om vitalismeteorien i AT og jeg har valgt fagene religion (C) og kemi (A). en af mine problemstillinger er: • Hvad er den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion? for at besvare dette har jeg brugt 5 citater fra 1.mosebog. der står kla... -
den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion?
Forumindlægjeg har valgt at skrive om vitalismeteorien i AT og jeg har valgt fagene religion (C) og kemi (A). en af mine problemstillinger er: • Hvad er den traditionelle kristne opfattelse af levende og døde organismers funktion? for at besvare dette har jeg brugt 5 citater fra 1.mosebog. der står kla... -
Berettiget til at bo på kollegie?
ForumindlægHej alle Efter sommerferien skal jeg supplere matematik (fra B til A), fysik (fra C til B) og kemi (fra C til B) for senere at kunne søge ind på medicin. Jeg vil gerne tage to af fagene det første halve år og så kun have ét fag det andet halve år. Man skal have 16 timers undervisning om ugen for ... -
SU- reform 2013
ForumindlægHej allesammen Som I nok ved er SU reformen blevet vedtaget, i denne reform bliver karakterboosteren (at man må gange sit snit med 1.08 2 efter studentereksamen) fjernet. Men jeg bliver student i 2014, og jeg er nødt til at tage et år, hvor jeg supplere med kemi B og C og matematik A, og jeg ... -
Tandlæge/odontologi
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om, er der nogen som er kommet ind i tandlægestudiet i KU? Hvis ja, hvor meget havde I i snittet. Jeg har altid drømt at læse til tandlæge, fordi jeg interesser mig for naturvidenskab virkelig meget. Jeg skal søge på KU her til sommer, men ved ikke om jeg bliver optaget el... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e... -
Hjælp til ækvivalens opgave
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til en opgave i Kemi C Der fremstilles ved direkte reaktion mellem grundstofferne: P4 + 6 CL2 --> 4 PCl3 En blanding indeholder 124 g P og 326g Cl2 a) er mængderne ækvivalente? Hvordan skal jeg svare på det? Jeg kan se at 1mol P4 svarer til 6 mol C... -
Enkelte opgaver - problemer
ForumindlægHej kære medlemmer, har lidt problemer med nogle opgaver her i kemi, og håber derfor, at I kan hjælpe mig lidt. Det drejer sig om disse to: 1) Hvor meget 0,010 M natriumhydroxidopløsning ækvivalerer 100 mL 0,020 M saltsyre? 2) Beregn pH i følgende opløsninger: a) en blanding af 50 mL 0,010 M ... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo...
