Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15421 til 15440 af 27496
-
alkohol
Forumindlæg-hej jeg skal skrive en opgave om alkohol i biologi. har følgende spørgsmål som jeg har svært ved at svare på. fremstilling af alkohol optagelse af alkohol omsætning af alkohol -
AT- Global opvarmning
ForumindlægHej :D Nogen der har en idé til en god problemformulering til en AT - synopsis med emnet : Global opvarmning Overemnet er fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene (Biologi og Engelsk) På forhånd Tusind tak :) -
Genetik og proteinsyntese
ForumindlægHej, Skal op i biologi i morgen, men forstår ikke spørgsmålet "diskuterer hvordan en mutation i et gen kan ændre et færdigt protein som fx insulin" Håber i kan hjælpe mig!!!!! -
HJÆLP, kønshormon!!!
Forumindlæghej, jeg skal snart til eksamen i biologi og jeg har svært ved disse to spørsmål. "Hvad er kønshormonernes regulering? "og hvad kan vi bruge det til?" tak på forhånd: -) -
Respiration..HJÆÆLP :(
ForumindlægHej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med at forklare det her billede (vedhæftet) om respiration for jeg forstår det slet ikke. Biologi er ikke mit stærke fag. Tak på forhånd. Knus -
Partikelforurening
ForumindlægHej alle sammen, jeg har fået noget biologi for, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Så det ville gøre mig glad, hvis i lige ville se på spørgsmålet om i måske kender svaret. På forhånd tak. Hvordan formindsker man partikelforurening ved vejtransport? -
AT-om rejse.
Forumindlæghej folkens, jeg skal skrive AT, mit emne er rejse, det må også gerne være psykisk rejse. Jeg skriver i biologi og dansk. Tænkte på om der var nogen som kendte en bog? -
Østrogenlignende stoffers påvirkning
ForumindlægHej jeg skal snart til mundtlig biologi og ét af spørgsmålene lyder: Diskuter hvordan østrogenlignende stoffer kan påvirke æg udvikling og modning. Håber I kan hjælpe. -
Celler
ForumindlægHej. :) Sidder med en biologi aflevering og mangler kun, at svare på et spørgsmål. Det er: hvad sker der i cellerne, hvis katalase hæmmes ? Har selv prøvet at lede på nettet og i bøgerne, men synes ikke jeg kunne finde noget. -
Video til hjælp løsning af fylogenetisketræer
ForumindlægJeg har lavet en video over løsning af simple fylogenetiske træer. Til jer som mangler lidt hjælp (venlig hilsen oliver biologi studerende på KU) https://youtu.be/l5Vah_nTxC4 -
cellulase hvordan virker det ?
Forumindlæghej :) har en biologi rapport og har et spørgsmål der lyder således: hvad er cellulase ? og hvordan virker det ? jeg ved godt hvad cellulase er men ikke hvordan det virker ? håber der er nogen der kan hjælpe mig mvh Christina -
celledeling i væv
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport og har fået stillet spørgsmålet: Hvilke væv i den voksne organisme indeholder celler i deling? Jeg har ikke nogen ide? -
Enzymer teori!
ForumindlægVi lavede er forsøg med hovedvægt på enzymet Amylase, dertil skal en rapport skrives. Har i et par relevante forslag til havd teoriafsnittet kunne indeholde? NB: Biologi C -
Genotyper, fænotyper og udfaltningsforhold
ForumindlægHejsa, Jeg er ved at lave biologi og sidder fast i denne opgave... Håber der er en som vil hjælpe:) Hvis en genotypisk udspaltning er 1:2:1 - hvad er da den fænotypiske udspaltning? -
Hjælp
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder og skriver biologi rapport, og er stødt ind på spørgsmål og naturtilstanden, og naturværdien? ved i/du hvad de betyder, og hvad forskellen er på de to? jeg skal nemlig diskutere dem :/ ? på forhånd tak -
STRESS
ForumindlægHej skal redegør for hvad stress er og hvordan stress opstår i biologi og psykologi til SRO hvilket emner inden for fagnee skal man komme ind på under redegørelsen for at besvære spørgsmålet? -
Forurening
ForumindlægHej ! :D Jeg har en biologi-aflevering, som jeg ikke forstår. Hvis der var en derude som ville hjælpe mig kunne det være kanon :D jeg har vedhæftet de 2 opgaver. Jeg ville være evig taknemlig, hvis der var en der kunne hjælpe mig (: -
Hvordan gik jeres dansk skriftlig eksame ??
ForumindlægHvordan gik jeres dansk skriftlig eksame ?? Så er de skriftlige prøver færdige, nu mangler der bare udtræksfagene biologi eller geografii .. Vi skal op i geografi .. Er nervøøøs :(.. Hvordan kan man øve siig ?? -
pGLO rapport anyone?
ForumindlægNogle som har lavet rapporten i biologi pGLO? Har nogle få spørgsmål > kan i sende en privat besked eller en kommentar. Appreciate it everyone -
Årsprøve
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til årsprøve i biologi A niveau i næste uge. Ved i om opgavesættet er et er før er blevet brugt til eksamen, eller om det er en hel ny?
