Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15441 til 15460 af 47924
-
Transformations forsøg til FSA
ForumindlægHeej1!!! Jeg skal op til FSA fysik/kemi på mandag, men er lidt i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave til emnet transformation, hvis jeg kommer til at trække det. Er der nogle der har gode ideer? På forhånd tak.. -
Besvarer man problemstillingerne?
ForumindlægSkal man til dne mdt. eksamen besvare sine problemstillinger fra synopsen selvom de i synopsen er besvarede? -
Forklarende formler
ForumindlægHej Vi skal til en prøveeksamen (HTX 2.g) og vi skal op i mundtlig matematik. Vi har fået at vide, at vi skal tage udgangspunkt fra nogle projkter vi har lavet, men sensor er ikke interesseret i hvordan man løser opgaven, men i stedet vores evner til at forklare formler og hvor de kommer fra. ... -
Forberedelse til FSA biologi prøve
ForumindlægHej er der nogen som ved om der der adgang til nogle Biologi tests på nettet, hvor man kan øve sig til eksamen. har forsøgt at google, men uden held. -
Magnetisme
ForumindlægHejsa kloge mennesker :-D Jeg skal op i mundlig fysik om få dage, og jeg er igang med at lave små dispositioner til hvert opgivet emne. Et af de 18 emner hedder magnetisme, jeg ved en del om magnetisme, men jeg har brug for mindst 3 forsøg som skal vises. Jeg har selv to små forsøg, som jeg sette... -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :) -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Noter til eksamination
ForumindlægJeg har besluttet mig for jeg slet ikke vil benytte de noter jeg skriver i forberedelsen til min eksamination i resten af mine studentereksamner. Jeg har faktisk gode erfaringer med bare at gå ind og fortælle helt frit og fyre den af.Hvordan gør I? -
hmm?
ForumindlægNogen der ved hvad difinationen er for neutralisering? -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente... -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
Fagets begrænsninger
ForumindlægHvad menes der med fagets begrænsninger i AT? Hvilke begrænsninger kan dansk eksempelvis have? -
Gruppearbejde - hvordan bliver det godt?
ForumindlægHejsaJeg sidder netop er ved at forberede lidt til noget gruppe arbejde, men ved at flere i gruppen knap ser på det.Kender I den følelse, at man synes at man kunne bruge tiden bedre?Jeg er ingen stræber, men ja...De andre grupper, er alle folk optaget af, at tingene skal laves ordentligt, så ja e... -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Opgavesæt
ForumindlægMener der var en herinde, som sagde han kendte en hjemmeside med kemi opgavesæt + svar, som læreren havde lagt ud til øvelse inden HTX eksamen. Har prøvet at søge, men kunne ikke finde noget. Nogen der kan bekræfte dette eller er jeg helt galt på den.MVH Andreas -
Farmakopeen
ForumindlægHej Jeg er en 3. års Htx'er, som skal til at begynde på eksamens projekt i Proces og Levnedsmiddel. Jeg søger et opslagsværk med opskrifter over organsik synteser. Jeg mener der findes en der kaldes Farmakopeen.. Nogen der kan hjælpe mig? Henrik -
Mat A Eksamenssæt inkl. Løsningsforslag
ForumindlægHej Jeg forsøger at hjælpe min dreng i HTX med at blive helt klar til Mat A eksamen. Jeg søger derfor Mat A eksamenssæt samt tilhørende Løsningsforslag. På forhånd tak. Vh Lars, (den hjælpsomme far) -
Jeg er i tvivl ...
ForumindlægDer er altså en lille ting jeg er i tvivl om, ang. min fysik eksamen. Jeg går på STX, og skal her d. 16 op i fysik C, men da vi som klasse har valgt prøven med 24-timers forberedelse, skal jeg naturligvis op og trække d. 15, så der er ikke ret lang tid tilbage... Det jeg undrer mig over er, at ...
