Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15441 til 15460 af 33650
-
den russiske revolution
Forumindlæghej jeg har lige et par spørgsmål til den russike revolution: Hvorfor fandt den russiske revolution sted? kunne noget lignende have fundet sted i Danmark? hvad for mennesker til at tilslutte sig Nazisme/fasisme eller kommunisme? kan der opstå situationer, hvor vold kan blive et legitimt v... -
Selv lære latin
ForumindlægHej (: Jeg går i 9. nu, men begynder næste år på et gymnasium, hvor jeg desværre ikke har muligheden for at lære latin. Jeg kunne rigtig godt tænke mig det, så jeg tænkte på, om nogen af jer kendte en bog, man kunne købe, hvor det var muligt at lære det selv.. Eller hvis I har nogen andre ideer.... -
Hash
ForumindlægHej Jeg er skal skrive en rapport om stoffer, og vil hører om nogen ved noget, om hash går i leveren? -
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack... -
hr.ebbes døtre
Forumindlægnogen som kender denne folkevise 1. Det var Ebbe af Kviste, han skulde til Romme ride; hjemme blev hans Døtre to, dem til megen Kvide. - saa listelig de fore - 2. Hr. Bonild og Hr. Skanild, de ere Brødre to; de lover saa mangen skøn Jomfru og giver dem løse Tro. 3. Hr. Bonild og Hr. Skanild, d... -
Fortælletype?
ForumindlægHeej! Jeg sidder og skriver en analyse af en novelle, men ved ikke hvad forskellen er mellem en alvidende fortæller og en personbunde fortæller. håber i kan hjælpe mig, da jeg er gået i stå:( -
SRP.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og min studieretning er matematik og fysik A med kemi B. Jeg har undret mig over studieretningsprojektet. Hvad er det helt præcist det går ud på, og hvorfor skal man vælge fag fra sin studieretning? Ved godt, det hedder studieretningsprojekt, men det er da ærgerligt, når man ri... -
Er der nogen det ville forklare mig det?:)
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil men jeg ved ikke at om jeg skal skrive det som journalist el. bare mig der fortæller det hele Ps. er der en der kan forklare hvad manchet betyder? Her er teksten: Forestil dig at du er sammen med en gruppe turister, du ikkee kendeer, har siddet fast i en svæve... -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla -
Matematik C til bachelor i sprog
ForumindlægHej folkens Jeg har kun matematik C fra gymnasiet. Er det muligt at blive optaget på en bachelor i et sprogfag med matematik på C niveau? Eller er B et minimumskrav? -
Hvad mener I?
ForumindlægHar lige læst dette her i Fyens Stifttidende: "En gruppe nuværende og tidligere elever omtaler skoleinspektør på Korup Skole, Kurt Schandorph, bla. som "tunge møgsvin", "mega klam" og "stinker helt vildt". Det er for mig virkelig sørgeligt at læse. Er det sådan ... -
Skriftlig kilde eller ikke-skriftlig kilde ?
ForumindlægHey folks .. Vil lige høre om, der er nogen, der kan forklare mig, hvad forskellen på en "skirftlig kilde" og "en ikke-skriftlig" er ? På forhånd tak :) -
Absurditet?
ForumindlægJeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos... -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Die berlin Mauer
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? Jeg har brug for jeres hjælp Hvem var det der bygget berlin muren? -
Induktion & undersøgelse?
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg håber en af Jer kan hjælpe med (: I min AT-opgave har jeg draget alemene generelle slutninger ud fra empirisk data, altså brugt induktion. Jeg har ud fra bl.a. empirisk datamateriale draget nogle slutninger om, at stålproduktion var en forudsætning for storbritann... -
Religion
ForumindlægHej, studi Har bare et spørgsmål ang. religion: 1. Hvad fanden er en lignelse helt konktret? 2. Hvilken genre har en tekst fra koranen? Er det bare vers? -
Projektopgave-Seksualiteter-Produkt
ForumindlægVi er igang med en projektopgave hvor vi er valgt at have om sekusaliteter Vi mangler ideer til produkt, da det eneste vi kan komme på er et interview men synes det er for lidt som produkt. -
Hvornår har I sommerferie? :P
ForumindlægHej alle sammen i studieportalen :) Hvornår har I sommerferie ? :D -
Brugernavn og kode til statustjek?
ForumindlægNår søger en vidergående udd. får man vist et brugernavn samt adgangskode til at tjekke sin status med, altså om hvorvidt man er optaget, har fået standby elle rigge er optaget. Får man dette brugernavn samt adgangskode via e-mail, post etc.?
