Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15461 til 15480 af 33650
  • Nogen der kender nogle gode engelske romaner??

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mig at læse lidt engelsk her i ferien: Men kender ikke nogle :) Så derfor spørgere jeg om der var nogen der kendte navnet på nogle fx gode engelske romaner. Sværhedsgrad: Let/mellem De må ikke være alt for svære, da jeg ikke er så god til engelsk læsning :) På forhånd ma...
  • uni

    Forumindlæg
    http://nyhederne.tv2.dk/article/32520655/ me so sad :(
  • Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????

    Forumindlæg
    Jeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt...
  • Kort om Romantikken?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive én sætning/linie om Romantikken (altså tiden 'Romantik').. Nogen der har en frisk idé?
  • novelle.

    Forumindlæg
    hej med dig. det er angående om min kommende novelle stil. jeg ved ikke om hvilke genre man kan skrive i en novelle? det vil være virkeligt fantastisk hvis du kunne hjælpe mig med det.
  • Mexicansk & dansk kultur

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem dansk og mexicansk kultur?
  • Hvad menes der med...??

    Forumindlæg
    Hvad menes der med . Gør rede for romanens opbygning??? på forhånd tak.
  • En - to - tre - NU!!

    Forumindlæg
    Hey! :) Til jer der har læst bogen: Hvordan reagerer Cecilie og hendes Familie da de får at vide at hun har kræft? Jeg har læst bogen, men har åbenbart ikke liige set noget til det der spørgsmål... Nogen der kan hjælpe? Og jeg kan ikke kigge i bogen, for den har vi afleveret :/
  • Selvvalgt emne til mundtlig engelsk afgangsprøve??

    Forumindlæg
    Hej alle! Her i næste måned skal jeg op i den mundtlige engelsk afgangsprøve, hvor jeg skal finde et selvvalgt emne udfra et af overemnerne USA, South Africa, Australia eller Ireland - men jeg kan simpelthen ikke finde på noget! Har overvejet KKK og USAs v&...
  • De store opdagelser

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks...
  • HMM - RIGTIGT FORMULERET?

    Forumindlæg
    Hej folkens:-) Sidder og skrive et eventyr, er lige kommet igang, men ved ikke om det jeg har skrevet er rigtigt formuleret Her er det: Der var engang en prins, som havde mistet sin far for tre år siden. Nu levede han sammen med sin mor. Da hans far døde havde han et sidste ønske og det var at ha...
  • Retfærdighed og straf

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet noget om udvikling af den danske og franske straffesystem og kan hjælpe mig med at få nogle inspirationer til min projekt?
  • Metodeafsnit med hermenutisk tilgang

    Forumindlæg
    Hej Jeg sider og skriver en opgave på en professionsbatchellor. Jeg er blevet ret forvirret med hensyn til hvor meget der rent faktisk skal skrives i metodeafsnittet. Jeg har skrevet kort hvorfor jeg har valgt den hermenutiske tilgang og skrevet kort om Gadamers filosofi, da det er den retning in...
  • Gymnasium....

    Forumindlæg
    Hvad betyder det at have et fag på A-B- og C niveau?
  • Skriftlig fremstilling dansk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal lave en kort analyse af en kortfilm og er lidt i tvivl om, om det er en god idé at lave overskrifter på afsnittene, og hvis det er, om det så skal være med kursiv, større skrift eller hvad. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak.
  • eksamener-...

    Forumindlæg
    hej jeg ville bare spørge om nogen ved hvilke eksamener man helt sikkert kommer op i til maj i 9.klasse og hvilke eksamener der bliver trukket lod om?
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    hey allesammen. skal skrive en stil om ''the perfect day'' altså hvordan den perfekte dag skulle være nogen der kan hjælpe? er virkelig dårlig til enegelsk 9.klasse
  • Hjælp os! (hvis du ved noget om rom)

    Forumindlæg
    Hej Alle! Kender du nogle gode hjemmesider om det gamle Rom. Det ville være fantastisk hvis du ved noget om Rom's fald/forfald! En hjemmeside eller noget... Mvh Flodhesteungen :-)
  • Hurtigt spørgsmål om personkarakteristik!

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg ville bare lige hurtigt spørge om I ved, om der skal være en personkarateristik, hvis man skriver en analyse af et eventyr? Tak :)
  • Hvordan blev elektronen opfundet, og af hvem?

    Forumindlæg
    Hvordan blev elektronen opfundet, og af hvem? På forhånd tak :-).