Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15461 til 15480 af 25375
-
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
fif ?
ForumindlægHey, Har lige fået at vide idag, at jeg skal op i Eø, historie, dansk og religion - andre der er i samme, eller delvist samme, situation ? Nogen der har fif, til tricky spørgsmål specielt i eø og rel ?hund -
Fakta om Anders Bodelsen??
ForumindlægHej er der nogen der vad noget om anders Bodelsen? Skal bruge det til eksamen, men jeg kinne ikke finde noget om hvad hans historier plejer at handle om, sådan overordnet. Hvis der er nogen der ved noget, så PLEASE svar:) -
Fremlægge
ForumindlægHey Folks Har i nogle gode råd til, hvordan man strukturerer sin Historie-fremlæggelse, så det virker så frit som muligt uden at man iagttager papiret, sådan så man kan det stort set udenad? -
Hjælpelærer
ForumindlægHej. Jeg søger en privatlærer, som evt. kan hjælpe mig til min eksamen i 3.g i historie mundtiligt. Jeg skal op i en 24 timers prøve d.23 så vil gerne have lidt hjælp, hvis nu det brænder på. Er der nogle der evt. kan hjælpe? -
Afrika
ForumindlægHej!Jeg er igang med at læse op til historie eksamen, og mangler lidt assistance.Jeg skal redegøre for nogle udviklingsmodeller i forbindelse med Afrika, mener at der er 3 forskellige. Er der nogen der kender nærmere til disse modeller, eller blot kender nogle nyttige links?På forhånd mange tak! -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
Spørgsmål om AT eksamen
ForumindlægHej Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvor lang tid oplægget skal vare til den endelige AT eksamen? Er det godt hvis jeg går ind og kritiserer min egen synopsis(jeg tænker specielt på kilder i historie) under mit oplæg? Tak for mulige svar :) -
Hjælp til AT emne og fagkombination!!!!
ForumindlægJeg skal til at skrive At, hvor vores overordnet emner er "grænser" Jeg tænker på psykologi og religion eller historie og oldtidskundskab.. Kan i hjælpe med nogle underemner til disse fagkombinationer? -
Analyse og fortolkning af "Fem uger i ballon" (af Jules Verne)
ForumindlægHej :) Jeg er ved at analysere romanen ”Fem uger i ballon” af Jules Verne. Men jeg har svært ved at se, hvad budskabet/Vernes hensigt med historien er? Håber der er nogle, der kan svare på det, da det vil være en stor hjælp. På forhånd tak :D -
AT - metode - HIST-SPANSK
ForumindlægHej folks. jeg har en AT eksamen på fredag, og jeg har skrevet i historie og spansk, henholdvis samfundsvidenskab og humaniore, MEN... alt det der metode noget har jeg simpelthen ikke fattet. er der nogle som kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen fredag, og meget gerne vil have styr på det? -
Tristan and Isolde
ForumindlægHej! Vi er i gang med at læse historien "Tristan and Isolde" i engelsk, og vi skal skrive en alternativ slutning på historein. Jeg har rigtig svært med denne opgave, så ville spørge om der er nogen som også har lavet denne opgave? eller bare en som kan hjælpe mig :) -
Metode når man studere kort
ForumindlægHej Jeg skal op i AT på Fredag, jeg har skrevet synopsis om James Cook og så ville jeg høre hvilken metode jeg bruger når jeg studere et kort, mine fag er Historie og Engelsk -
AT, religion
Forumindlæghej, jeg står og skal til AT-eksamen med fagene religion og historie(som samfundsfag) mit problem er lidt, at jeg ikke helt har styr på, hvikle metoder man bruger eller kan bruge i religion. er der nogle, der kan hjælpe mig? -
efter 2 verdenskrig 3 supermagter kort spsm?
Forumindlæghey jeg er igang med at læse til historie eksamen...er der nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad konferencen i jalta mellem USSr, USA og storbritaninen gik ud på? og hvad meningen var...?håber nogen kan hjælpe -
Hypotetisk deduktiv metode
ForumindlægHej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen? -
Hjælp. AT religion
ForumindlægJeg skal op i AT på fredag. Jeg har valgt Religion og historie. Kan jeg både bruge den hermaneutiske spiral i begge fag, selv om det skal være naturvidenskabeligt? Hvad skal jeg bruge til hvilket fag, og hvad til det andet? hvilke metoder ????? -
Nationalisme? forklaring?
ForumindlægHej med jer! nogen der vil forklare mig hvad nationalisme helt præcist er i sammenhæng med 1. verdenskrig?og nogen som har notater til:Den 1. verdenskrig. Europas historie 1870-1930 og den er skrevet af Michael Kloseller:Verden i krig og krise af Else Priesholm? -
kildekritik af alm. bog.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik? -
AT-religion og hi(sa)
Forumindlæghej jeg er gået i stå... Jeg har valgt fagene Religion og Historie (sa).. Jeg har skrevet om Hinduisme, og har tænkt mig at perspektivere til islam.... Jeg har også tænkt at analysere en tekst.... Hvad for nogen metoder har jeg brugt.??? MVH Malika
