Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15461 til 15480 af 27496
-
Hjælp til fiskehejren
ForumindlægHej allesammen Sidder med en figur til min biologi aflevering som jeg ikke helt kan forklare. Er der eventuelt nogen der kan hjælpe? PS: Figuuren er vedhæftet På forhånd tak' Sofie -
RNA
Forumindlægsubsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar1991/maj/opgave%205.pdf Hej alle Jeg kan sgu ikk finde hoved og hale i denne opgave. Nogle der har en ide om hvor jeg begynder? :) -
Hvad er lungefunktionen?
ForumindlægHey guys. Jeg sidder her dagen før jeg skal til mundtlig termins i biologi, og jeg kan simpelten ikke finde ud af hvad lungefunktionen er? er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad den er? -
gensplejsning?? (fødevarer)
Forumindlæghej ;) skal aflevere end biologi raport i morgen hvor der indgår det her spørgsmål: Hvilke problemer kan der optræde i forbindelse med fødevarer fremstillet af og med gensplejsede organismer? og kan ikke finde svar på det?? hjæælp mig tak :) Det haster??! -
9. klasses naturvidenskablig opgave - radioaktivt affald
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kan hjælpe med ideer/inspiration til en synopsis vedrørende energi - radioaktivt affald? Jeg skal inkludere fagene biologi, fysisk og geografi På forhånd tak for jeres hjælp -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
Respirationens delprocesser
ForumindlægHej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil -
Processer i et økosystem. hjææælp.
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi, men jeg har lige et spørgsmål til noget økosystem. Hvilken betydning har fotosyntesen, respiration, (bruttoproduktion og nettoproduktion) for den enkelte organisme og i et økosystem. Jeg har virkelig brug for hjælp, mange tak. :) -
Haster!
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen imorgen i Biologi - b. Har stærkt brug for hjælp. Disse figurer siger mig ingen ting! Figurene er vedhæftet i den vedlagte fil. Håber i kan hjælpe mig. Tusind tak. -
HASTER!! Mundtlig biologieksamen A
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd -
Disposition!!!
ForumindlægHej jeg er en meget desperat pige, som gerne ville have hjælp til hvordan man opstiller en disposition i biologi! Feks. omkring celler, med pro -og eukaryote celler? det ville være crazy hvis i gad og hjælpe, jeg er lost! -
hej .
Forumindlægjeg skal op til biologi eksamen imorgen og jeg har virkelig brug for hjælp , min spørgsmål lyder sån. - Beskriv Hvilken indvirkning hormonforstyrrende stoffer kan have på kønsudviklingen af et drengfoster . Tak på forhånden -
Økosystemet og planetr
ForumindlægHej folkens, jeg skal til biologi eksamen i morgen og hat lidt problemer med økosystemet og håber på i kan hjælpe Spørgsmålet er: Hvordan er planters opbygning og deres funktion og betydning for økosystemet? -
Økosystemet
ForumindlægHej folkens, jeg skal til biologi eksamen i morgen og hat lidt problemer med økosystemet og håber på i kan hjælpe Spørgsmålet er: Hvordan er planters opbygning og deres funktion og betydning for økosystemet? -
Proteinsyntese til medicinske formål
ForumindlægHej :) Jeg har biologi på B niveau og skal til eksamen i morgen. Jeg er blevet spurgt om, hvad mulighederne for at benytte sin viden om proteinsyntesen til medicinske formål er. Er der nogle der kan hjælpe? -
Proteinsyntese & .. Det Centrale Dogme?
ForumindlægHej alle :) jeg skal op til eksamen meget meget snart såå har hårdt brug for hjælp. Er proteinsyntesen og det centrale dogme DET SAMME? Eller ej .. ? Hvis ikke hvad er forskellen? Tak på forhånd :)) Ps. har biologi på c niveau -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
Hvilke gener har en farveblind kvinde?
ForumindlægHej, har fået følgende spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan svare på... Hvilke gener har en farveblind kvinde? Hvilke gener har en kvinde som er bærer af farveblindhed? Nogle der kan hjælpe? -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Viden om blodtypesystemerne
ForumindlægJeg er næsten ved at være klar til biologi ekamen, men jeg mangler svar på et enkelt spørgsmål. Jeg har virkelig brug for hjælp :) Hvad kan viden om blodtypesystemerne bruges til i praksis?
