Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15481 til 15500 af 33650
-
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd! -
Nogen med fantasi? -engelsk
ForumindlægHej alle! Jeg skal lave en engelsk fristil men har ingen idé om hvad den skal handle om nogen der har? :-) Ps, min lærer er en meget hippie-type og sagde: en god fantasi kan føre til et 12-tal -
Omregning i SI-Enheder af bølger
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan opgaven skal løses, den virker meget simpelt, da det blot skal plottes ind i en kendt formel også løse. Forstår ikke hvorfor svaret på a. ikke blot er 35 m/s, da men vil sige 3.5m*1/0.10s=35 m/s. Jeg tager i mod alle gode råd. -
SRP I samfundsfag om vacciner
ForumindlægHej allesammen! jeg er igang med at skrive SRP om vaccineskepsis i blandt andet samfundsfag. Jeg skal undersøge hvordan og hvorfor vaccineskepsis opstår, og indrage samfundsfaglig teori i min besvarelse. Nogle der har nogle ideer om hvilke teorier jeg kan indrage? jeg tænke lidt på mediernes roll... -
biologi rapport om kræft.
ForumindlægHjælp - skal lave biologi rapport. skal skrive om kræft medicin igennem tiden altså fra 1850 til 2010, kan simpelhen ikke finde noget. det skal både være om medicin og behandling, men ikke inden for en speciel form for kræft, bare kræft generelt. nogen der kan hjælpe? -
Metoderne til AT
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i AT om en uge, men er kommet i tvivl om jeg har forstået metoderne tilknyttet mine fag korret. Jeg har valgt fagene biologi og religion til at belyse emnet fosterdiagnostik, men er nu kommet i tvivl om metoderne til besvarelse af følgende problemtstillinger: Hvad e... -
Ebbe skammelsøn - Nyhedsartikel
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig nogle gode tips til at kunne starte med Ebbe skammelsøn stil - Nyhedsartikel? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal genfortælle denne folkeviser som en nyhedsartikel, og ved ikke hvordan jeg skal finde på en rubrik og underrubrik.. Tak på forhånd -
Hjælp til engelskstil
ForumindlægHej, Ville spørge om der var nogle der ville hjælpe mig med rettelse af mine engelsk stil, som er en analyse af en artikel "The Great Famine" med henblik på en historisk samtidig sammenhæng. På forhånd tak :D -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
AT og matematik
ForumindlægHej Alle.. Som tusindvis af andre, er jeg i tvivl om mit valg af emne. Jeg har tænkt på jeg gerne vil have noget med matematik, er der nogen som har nogle forslag? -
Skilsmisse :((
ForumindlægHvorfor var der så meget skilsmisse i 1940'erne?? -
Klassesamfund
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en samfundsfag opgave, om klassesamfundet i Danmark. Jeg skal nu finde to teoretikere, en for og en imod. Jeg har valgt Karl Marx til at være for, men mangler en teoretiker som er imod. Nogen der kan hjælpe mig? -
Har virkelig burg hjælp.
ForumindlægHej, er der en her som kan perspektivere eller vurdere Martin Luhter kings betydning med vores liv i dag. -
Underemne til Twilight?
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en outline og overemnet er Twilight. Jeg tænkte om, der er nogen, som vil hjælpe mig med at finde på et godt og kreativt emne? Så ikke noget med at beskrive en person fra bogen/filmen, Forks eller forfatterinden. Jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen ville brainstorme lidt ... -
Er religion en sygdom?
ForumindlægEr religion en sygdom, som Richard Dawkins påstår? -
Jura
ForumindlægHej alle, Hvilke andre steder end KU kan man læse Jura? og hvad er adgangskravet? mvh Mia -
Gymnasiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og er der noget man specielt skal kunne eller have en baggrundsviden om. Vil gerne hører eller vide om alt :-) -
Tysk udtræk FSA 2011
ForumindlægEr der nogen hvis lære har fortalt om der er udtrukket skriftlig eller mundtlig tysk til FSA prøven i maj? Min lærer har fortalt mig at det allerede nu vides, men at hun ikke må fortælle. -
Danmarks forhold til hertugdømmerne
Forumindlægnogen som kan fortælle om Danmarks forhold til hertugdømmerne ? altså tænker hertugdømmerne er slesvig holsten, men forstår ikke helt danmarks forhold til dem? håber i kan give mig en god forklaring på forhånd tak -
Genrebestemmelse af facebook
ForumindlægHej alle :) Jeg står i den situation at jeg i min AT-synopsis skal genrebestemme facebook (som et socialt medie, der giver mulighed for selviscenesættelse) problemet er, at jeg ikke lige helt præcist ved, hvordan jeg skal gribe dette an, da jeg ikke kender nogle af koderne eller kriterierne for s...
