Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15501 til 15520 af 23785
-
FN som arena og aktør
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme? -
Badminton - idræt
ForumindlægAnalyser idrætgrenen BADMINTON mht. hvilke fysiologiske krav der stilles til udøverne og giv dit bud på hvilke typer grundtræning der burde indgå i den daglige træning i din klub. -
Orla Lehmans ejdertale
ForumindlægHej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det? -
Problemformulering Spørgsmål
ForumindlægJeg er simpelthen så super dårlig til at lave problemformuleringer, så håber I kan hjælpe. Har om slavernes rejse fra Afrika til Amerika og skal bruge et analyserende spørgsmål til at lave en problemformulering ud fra? Håber virkelig én eller anden kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå. -
AT9 - citater og referencer?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer -
Analyseskema
ForumindlægHey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak! -
Novelle af Anders Bodelsen
ForumindlægJeg skal aflevere en analyse af novellen "Pointen" af Anders Bodelsen. Jegh ar bare et "lille" problem...jeg fatter ikke hele pointen med novellen. Håber at der er nogen der lige har lyst til at hjælpe mig...Hilsen en der mangler lidt hjælp fra DIG (Lærke) -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak -
HASTER!
ForumindlægHejJeg er i øjeblikket i gang med et projekt i erhvervsøkonomi, hvor vi skal analysere en virksomhed. Jeg har om Danske Bank og har fået at vide, at der skulle ligge en opgave om lige præcis Danske Bank her på studieportalen.. Men kan altså ikke finde den! Er der nogen der ved om den ligger her? -
Korstogene?
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp -
Dansk billedefortolkning, budskab?
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-) -
Symbolerforklaring
ForumindlægHey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso... -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
1815
ForumindlægNogle der har analyseret maleriet: "broen over tryggevælde Å med udsigt til køge". -Jeg kan ikke helt se årstiden? Jeg vil gætte på forår eller efterår, men hvordan finder jeg ud af, hvilken årstid det er? (den er fra 1815 og det er en af J. Th. Lundbyes billeder) -
Digtere
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
dansk termins prøve
ForumindlægJeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak -
Fremgangsmåde til essay
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilke elementer man bør have med i sin engelsk analyse i forbindelse med eksamensopgaven i engelsk på A niveau? Jeg mangler lidt gode råd og inspiration! :) Håber der hjælp at hente. -
oplæsningsstykke ??
Forumindlæghey! jeg skal analysere og fortolke eventyret Den grimme ællling. Jeg er dog gået i stå, da jeg skal vælge et oplæsningstykke. - nogle ideer til et godt stykke på ca. 650 ?? og eventuelt en god forklaring på, hvorfor lige dette stykke. -
Why, Honey ?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med en analyse af "Why, Honey ?" af Raymond Carver men har svært ved at perspektivere den til andre tekster eller film....?! Er der nogen som har læst den og kan hjælpe med at perspektivere den...? :D
