Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15501 til 15520 af 23609
  • Verdensbilledets udvikling

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en disposition til fysik med overskriften "Verdensbilledets udvikling". Der er et spørgsmål som lyder på: "Kom ind på vores nuværende naturvidenskabelige verdensbillede fra atomer til galakser". Forstår det ikke. Håber i kan hjælpe!
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • Elektrisk enegi

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle
  • Kageform i frit fald

    Forumindlæg
    Har fået en fysik opgave for, og få indrømme, at jeg er en smule forvirret :S Vi er enige om, at når et legeme falder påvirkes det både af tyngdekraften såvel som luftmodstanden. Forstår bare ikke helt, hvordan legemet kan få en konstant hastighed?
  • Dumpe årsprøve

    Forumindlæg
    Halløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-)
  • Phenoler

    Forumindlæg
    hi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak
  • Powerpoint - eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det.
  • Den generelle gravitationslov

    Forumindlæg
    Hej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen.
  • Omregne point til karaktere

    Forumindlæg
    Hej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:)
  • naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    jeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt?
  • Magnetisme og elektromagnetisme

    Forumindlæg
    Hej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
  • det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh
  • elektricitet og ioner

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere??
  • Angående eksamen HJÆÆLP

    Forumindlæg
    heej. Jeg har snart fysik/kemi eksamen, og er self igang med at øve. Så er jeg gået i stå over en forsøg: Base - påvis egenskaberne. Hvad er det? Er den ligesom syre med magnesium eller what`?
  • Afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg sidder her med et fysik spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til: Du skal redegøre for forskellige metoder til afstandsbestemmelse i Universet, og herunder skal du specielt komme ind på parallaksemetoden. Håber at I vil hjælpe! Og held og lykke med eksamen til alle :-)
  • Atomets opbygning og kemiske bindinger eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i Fysik/Kemi eksamen ( 10. klasse) En af emnerne er: Atomets opbygning og kemiske bindinger Nogle der har nogle ideer til hvad for nogle forsøg jeg kan lave(og hvorfor de ville være gode ) og måske ideer ti en dispositon. på forhånd tak :D
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • Det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de...
  • (HJÆLP) induktion - transformation - lighed??

    Forumindlæg
    Skal op i fysik om nogle dage. Hvis jeg trækker transformation og ikke kan snakke om det i alle 15 minutter, vil det vel være passende at skifte over til induktion. Men hvad er ligheden mellem de 2 ting? hvad skal man sige før man skifter over?
  • Udledning af brydningsloven??

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til fysik i morgen, og jeg har lige været oppe og trække i dag. På mit eksamensspørgsmål stod der Du skal mundtlig præsentere brydningsloven, herunder udledningen af brydningsloven. Hvad vil det sige at jeg skal udlede brydningsloven? Har hårdt brug for hjælp.... :p

Søgninger relateret til fysik rapport DENSITET