Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15501 til 15520 af 25375
  • Hjælp til with your tongue down my throat

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal analysere historien with your tongue down my throat, og især slutningen synes jeg er svær. Er der en der sidder inde med en analyse, eller kan hjælpe med en forståelse af teksten?
  • Dansk/historieopgave

    Forumindlæg
    Hej. Skal skriv historie opgave her en gang i næste måned og skal aflevere problemformulering. Men ved ikke rigtig, hvad jeg vil skrive om. Vil meget gerne skrive om noget inden for teknologihistorie. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner inden for teknologihistorie?
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    hej allesammen JEg skal til at skrive min 2.g opgave. Jeg skal både indrage faget Historie og Dansk. Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..har i nogen forslag?? på forhånd tak :D
  • The lord of the rings??

    Forumindlæg
    Nogle der har set nogle af filmene, eller læst bøgerne og som eventuelt kunne komme i tanke om hvilket buskab historien drejer sig om? Jeg synes det er megt svært at fortolke sådan en form for eventyr, har i nogle ideer??
  • Foståelse for Herodots vendinger

    Forumindlæg
    Hej I Herodots historie om Kong Kroisos bruger han vendingerne "Ægge mig til felttoget" og "ofre det som tiende til Zeus". Jeg har prøvet at søge på ordenes betydning, men kan ikke helt forstå hvad vendinger betyder. Kan nogen hjælpe?
  • AT - Kilder til bloody sunday

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh.
  • HASTER! Antikken!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Skal til eksamen i morgen i historie og så er jeg student! Har trukket antikkens styreformer i Rom og Athen. Mit problem er så at jeg ikke ved hvordan jeg skal trække en tråd op til vore tid og hvad jeg skal perspektivere til. Hjæææælp.
  • Mangler historisk kilde fra oplysningstiden

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag?
  • Fysik B - AT - valg af metode

    Forumindlæg
    Er igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det?
  • HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har så meget brug for hjælp. Jeg har en kilde der hedder " Erklæring fra Warszawapagtlanden, 1961" Jeg har læst den tudsind gange nu, men jeg kan ikke forstå den. Er der en der har læst den og kan hjæpe mig. plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  • Er dette tilladt? Eksamensregler søges.

    Forumindlæg
    Jeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi...
  • Besættelsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h...
  • HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Vi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj.
  • Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-)
  • Min SSO

    Forumindlæg
    Skal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip
  • Hvad betyder...?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :)
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • golfkrigen

    Forumindlæg
    hej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :)
  • Dansk analyse af Til hjertet flyver

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips?
  • Brug af kilder? Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.?