Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15521 til 15540 af 23684
-
Bent Vinn Nielsen (en love story)
ForumindlægHey har nogen her inde læst denne novelle, som hedder Herman og Sylvia en love story... Jeg kunne smadre godt bruge noget hjælp til den... da jeg skal aflevere en analyse og fortolkning imorgen håber ngn kan hjælpe mig.. -
Short story
ForumindlægHej alle lektiehjælpere :-) Jeg sidder med en engelsk novelle, som jeg har skrevet en analyse af. Jeg vil spørge om, der er en venlig sjæl, der vil rette den igennem for eventuel fejl? :-) Vil blive rigtig glad! :-) Fortsat god dag! På forhånd tak! :-) -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Perspektivering til perioden hjæælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med en analyse af en folkevise og tilsidst skal jeg perspektiverer til perioden. Altså 1200-1400 tallet. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan komme ind på?? Håber nogen kan hjælpe -
Pia Juul - Mit forfærdelige ansigt
ForumindlægHey alle..er i gang med en analyse af Pia juuls "Mit forfærdelige ansigt".. hvis der er nogen der kan hjælpe eller har noget analysearbejde om novellen , vilel det være en stor hjælp.. Har dog selv skrevet et par sider om hvad der sker, men kunne godt bruge lidt inspiration..Håber du ka... -
HJÆLPE HASTER. Omkring mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i morgen, så håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig. Når jeg skal op vil jeg fortælle alt det om teksten som man skal; analyse, perspektivering osv. MEN! nu har jeg hørt at man skal kunne tale om samtid for den tekst man trækker? Er det rigtigt, og er der nogen... -
Franz Kafka - Landsbylæge
ForumindlægHejEr der nogen herinde der har fået stukket Landsbylæge af Franz Kafka i hånden til analyse? For jeg forstår ikke helt så meget af den. Er der nogen der kan give lidt fif? Symboler indtil videre er Rosa og Såret, samt ham hestepasseren. Men på hvad?Mvh. Dennis -
Hjælp til SRP
ForumindlægHejsa derude. Jeg skriver om identitetsdannelse i fagende Samfundsfag A og Dansk A. I forbindelse med dette skal jeg lave en analyse og fortolkning af romanen af Benn Q. Holms "Hafnia Punkt". Kunne godt bruge lidt hjælp til dette. -
nogen der kan hjælpe med design?
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette. -
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak! -
Musik ..
ForumindlægHej folkens.. Jeg har brug for hjælp til at analysere mit musik stykke, men der skal siges, at det kun er "formen, og harmonik og tonalitet", jeg gerne vil have hjælp til .. Håber virkelig nogen af jer vil komme me denne hjælp .. ?? Kan i ? -
Kildekritik
ForumindlægJeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse? -
Genetik (rettelse)
ForumindlægHeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak -
Maleri af P.S Krøyer
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak! -
Makroøkonomisk cyklus
ForumindlægHej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere. -
´Hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci... -
Proteinbestemmelse i øl
ForumindlægHej, er i gang med at brygge en øl i proces/levnedsmiddel HTX - i den forbindelse ville jeg gerne lave en proteinbestemmelse i min færdige øl, har imidlertid ikke kunne finde nogen analyse der kunne hjælpe mig - har i nogen ideer?? -
Odysséens 5 sang mm.
ForumindlægHej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie -
sangtekstsanalyse
Forumindlæghej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp! -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
