Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15541 til 15560 af 23766
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp!
  • Atomkerner

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;)
  • Radioaktivitet - SRP?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :)
  • Er det rimeligt?

    Forumindlæg
    http://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på.
  • Forvirret over krafter

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh
  • Kemisk analyse - FSA

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål. Jeg er i gang med min disposition om kemisk analyse, men jeg ved ikke, hvad jeg skal komme ind på først. Hvad kan jeg komme ind på, hvis jeg nu trækker den til fysik prøven? Tak på forhånd :-)
  • Radioaktivitet og reaktionsskemaer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal op til skriftlig fysik på mandag, men jeg er dog ikke for skarp til radioaktivitet og opstilling af reaktionsskemaer. Er der en venlig sjæl, som kort kan forklare de forskellige henfald samt opstilling af de tilhørende reaktionsskemaer? På forhånd tak
  • Tivoli

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak!
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • telefonens opfindelse

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • telefonens opfindelse, hvorfor?

    Forumindlæg
    hej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
  • Haster: Forsøg til energiformer

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det)
  • Enme forlag (læs kommentar :D ?)

    Forumindlæg
    Heej alle :) Skal her og nu til at skrive en AT-opgave - hvor jeg anvender Dansk og fysik til at belyse mit emne. Er der forslag til emner hvor jeg anvender disse to fakulteter =? Håber på forlag.. Mange tak på forhånd. :)
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til folkeskolens afgangseksamen i fysik imorgen og jeg har lidt problemer med nogle spørgsmål til vekselspænding: Hvad sker der med periodetiden og frekvensen når hastigheden på en generator sættes i vejret? Hvad betyder belastningen for spænding og frekvens? På fo...
  • Er du sød at hjælpe?:-*

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogen links til nogle fysik forsøg, der handler om "alkohol, syrer og base, elektromagnetisme eller atom og kernefysik"? Plzzzzzzzzzzzzz har virkelig brug for det. Men self. noget for 9-10 klasserne.
  • HHX - hvad er kravene

    Forumindlæg
    Jeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe
  • Kemisk produktion?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-)
  • Sprit og Sprit

    Forumindlæg
    Hej:-) Er der nogen der har en god forklaring på reaktionen i et forsøg, der hedder "sprit og sprit" nr. 7.15 i (slægten alkohol)? Plzzz hjælp, skal nemlig bruge det imorgen, når jeg skal oppe i fysik prøven. M.v.h. :-)
  • Hårdt og blødt vand

    Forumindlæg
    hejsa alle sammen jeg skal op i fysik i morgen, og en af emnerne man kan komme op i er hårdt og blødt vand, og kan OVERHOVEDET ikke huske noget af det, er der en der måske en der kan hjælpe mig emd at finde, en let-forstågelig tekst ?