Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15541 til 15560 af 96602
-
Eksamens emner
ForumindlægHej (: Jeg sidder med de sidste emner jeg kan komme i i kemi eksamen i morgen. Har i nogle ideer til hvad man kan fortælle om til følgende: - Stoffer med nitrogen - Carbohydrater og andre sødestoffer Eller nogle fif til selve kemi eksamen? Tak for hjælpen (: Per -
Dispositioner!!
ForumindlægHey alle.. Skal op i fysik d. 10 (FSA) og skal have nogle dispositioner med. Jeg skal have en til fysikken og kemien. Den første skal være noget om El i hverdagen, muligvis om induktion. Den anden skal være i kemi, stoffer i hverdagen osv. Kan nogle hjælpe mig? -
hvilke reaktioner kan det indgå i ?
Forumindlæghttp://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20b/pdf/Hjemmeopgavesæt%20i%20organisk%20kemi%20nr.%201.pdf opgave 1 ved linket hvordan kan man ved at se på strukturen, hvilke kemiske reaktioner de indgår i. -
Elektronoverførsel-princippet!! hjælp eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder her og sveder over kemi, da jeg skal op mundtlig her på mandag. Jeg er nået til redox kemi. Er der en der med simple ord, kan forklare hvad elektronoverførsel-princippet er. Hvorfor det er vigtigt i forhold til energien i en reaktion osv. det ville hjælpe utrolig meget. Tak -
Hvor kan jeg skaffe dem henne?
ForumindlægHejsa,Jeg leder efter besvarelser af eksamenssæt i Kemi, så jeg kan øve mig. Hvor kan jeg få fat i dem?Hvis nogen af jer har lavet nogen af eksamensættene i Kemi er jeg villig til at købe dem. På forhånd tak! -
Facitliste....det vil være
ForumindlægEr der nogen flinke sjæle der vil give mig en facitliste til den skriftlige eksamen i kemi 2005 (altså sommereksamen i maj). Skal nemlig snart til årsprøve i kemi og vil gerne øve mig og sammenligne mine resultater. På forhånd tak! -
Bestemmelse af eddikesyre koncentration
ForumindlægHej. Jeg har lavet en kemi aflevering om dette. Er der en der er rigtig god til kemi, som vil kigge min aflevering igennem og komme med nogle gode råd hvis jeg har lavet nogle fejl. Mvh. Stine -
Redoxkemi
ForumindlægGudaw Der skulle vel ikke tilfældigvis være nogen der ligger inde med svarene til disse opgaver: http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20c/pdf/redoxkemi.pdf På forhånd tak Mv. Peter -
HJÆLP !
ForumindlægHey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-* -
Regnskoven
ForumindlægJeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :) -
Kemirapport ligesom fysikrapport..?
ForumindlægHej Jeg skal til at have kemi c næste år :) hertil har jeg nogle spørgsmål. Kemi- og fysikrapporter, indeholde de ikke de samme afsnit? kan man ikke strukturer en kemirapport som en fysikrapport eller er der alt for meget forskel? ved selvfølgelig godt at ikke alle rapporter indeholder de... -
ER der ?
Forumindlæger der en der har facitliste til opagve 1 og 3 i Kemi A august 2006.. Og det skal ikke misforstås, jeg øver mig til eksamen, da jeg ikke er godt til kemi ligesom mine medmennesker her i studieportalen er. Jeg siger mange tak til hjælpende hånde.. -
Hvor meget skal der til for et 6 tal
ForumindlægJah jeg skal op til kemi eksamen er her snart hvilket kemi ikke er min stærke sider. Vil lige høre fra jer af hvormeget man skal lave rigtigt for at få et 6 tal? Og hvor mange point svare det så til? -
Navn på stoffer.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min kemi-opgave. Jeg har aldrig været god til kemi og nu skal jeg fortælle noget om stofferne H3C, CH2 og HC i min aflevering til på mandag. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tusind tak. -
Opgaver på nettet
ForumindlægHey. Er der nogle der kender et sted på nettet, hvor man kan hente nogle kemi-opgaver til A-niveau - gerne med facit-liste. Vil nemlig gerne regne nogle for at holde mine kemi-kundskaber ved lige :-) /martinrv -
mht studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :) -
Rettelse Af SRP
ForumindlægHejsa, nogen som vil se min SRP-opgave igennem, det er kemi og biologi. vil gerne have komma og sprogelig fejl på plads, og selvf. osse hvis der er noget kemi biologi forkert. Nogen der vil hjælpe??? -
Sidste spg. i dag :) Hjælp!
ForumindlægHvilke atomer i det periodiske system danner elektronparbinding, prikformler og stregformler - give eksempler på molekyler, enkeltbinding, dobbeltbinding, evt. trippelbinding - gerne eksempler fra den uorganiske kemi, og fra den organiske kemi, samt snakke om polære og upolære molekyler -
problemformulering
Forumindlæghej? er der nogle der vil hjælpe mig med at udarbejde en problemformulering? jeg skriver i kemi og samf.. i kemi vil jeg ligge hovedvægten på opbevaring af brint, men jeg er dog ikke helt afklaret med samf endnu, er der nogle der har nogle gode forslag? -
Kondensation
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en aflevering i bioteknologi, som er en blanding af kemi og biologi. Jeg er allerbedst til biologi delen og derfor driller dette kemi spørgsmål mig... Jeg er helt blank og håber der er en der kan give en hjælpende hånd. Jeg har vedhæftet en billede med opgaven, på forhånd...
