Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 15561 til 15580 af 33479
-
Metoder
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til AT eksamen, hvor vi nok alle ved at der bliver lagt stor vægt på metoderne. Da jeg har valgt at skrive i samfundsfag og psykologi, er det meget vigtigt, at psykologi er humanistisk og ikke kommer ind over samfundsfag. Derfor ville jeg høre om der er nogen som har en l... -
Metode afsnit i AT
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i AT nu på torsdag og kan simpelthen ikke finde ud af metode. Jeg har valgt psykologi og samfundsfag og skriver om Utøya. Har sagt at jeg bruger den hermeneutiske metode i psykologi og den kvalitative metode i samfundsfag, men hvordan skal jeg uddybe det? Ha... -
Harlow - abeforsøg- HASTER
Forumindlæghej Jeg har i AT valgt faget psykologi som naturvidenskabeligt da det kan optræde som naturvidenskabeligt fakultet. Nu arbejder jeg så med Harlows abeforsøg (tilknytning) og undrer mig over hvilken metode han anvendte...den var vel kvalitativ? Men stemmer det så ens med at det er en naturvidensk... -
Ondskab
ForumindlægHei alle sammen. Jeg skal snart igang med min eksamsprojekt, og har valgt som emne Ku klux klan. Som fag er det både i historie og Psykologi. Jeg skal komme ind på Socialpsykolgi altså ondskab psykologi. Jeg har meget sværet ved at finde kilder eller bøger om det. Vil derfor høre om nogen af jer ... -
ondskab
Forumindlæghej alle sammen Jeg er igang med at lave en projekt om Ku Klux Klan, det er både i historie og psy... Det er psykologi delen jeg vil have hjælp til. min problemformulering : hvem/hvad er ku klux klan? hvad er deres formål med det de gør mod de... -
HF reformen
ForumindlægPænt goddag, i juni 2017 bliver jeg student. Til den tid vil jeg havde gennemført en 2-årige HF på VUC. Min ønske er at søge ind på psykologi som jo er en universitetsuddannelse, men med det sagt kan jeg simpelthen ikke finde ud af om jeg bliver påvirket af regeringens HF-reform som træder i kra... -
RUC ?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne læse psykologi efter 3.g til næste år, men frygter at snittet ikke holder. Dog har jeg kigget på RUCs mulighed, om at tage basisår og derefter læse psykologi. Nogen som ved hvordan det hænger sammen? Og vigtigst af alt, hvad i alverden jeg kan bruge det til bag efter? Jeg ka... -
Estonia - AT prøveeksamen
ForumindlægVi har prøveeksamen i AT og jeg har valgt Estonia-forliset og fagkobinationen psykologi og samfundsfag. Jeg har meget svært ved at opstille en problemformulering. Jeg ønsker fokus på krisereaktioner og mén på længere sigt i psykologi. I samfundsfag er jeg stadig en smule i tvivl om vinkel... -
Eksamen (B niv), og synopsis
ForumindlægJeg afslutter min studentereksamen på tirsdag, med psykologi. Vi skal arbejde i grupper, men gå til eksamen individuelt. Vi har i gruppen snakket frem og tilbage, og er rigtig meget i tvivl om hvad det er vi egentlig skal. Vi ved vi skal skrive en synopsis, men hvad skal den indeholde, hvordan gr... -
er på bar bund
Forumindlæghåber seriøst der er ngoen der er gode til psykologi som kan hjælpe mig, for jeg fatter ikke en meter af det her. jeg skal redegøre for de her begreber i psykologi i min fremlæggelse klassisk betingning operant betingning kognitiv betingning virksomhedsteoretisk læring systemisk læring psykodyn... -
AT Freud 2010
ForumindlægHej Alle sammen :-) I AT i 2010 har jeg tænkt mig at skrive om Freud i forhold til hvad man ved om bevidstheden i dag... Her er fagkombinationen biologi (omkring bevidsthed) og psykologi (Freuds psykoanalyse). Jeg har ret svært ved, hvordan jeg lige skal dreje emnet og få lavet nogle problemformu... -
Modstand
ForumindlægHej folkens, jeg sidder lige og hjælper en veninde med psykologi. De har set filmen har kunsten at græde i kor. Hun skal blandt kigge på, hvilke mekanismer gør at datteren og den lille søn bryder mønstreret i familien. Altså at de ligepluselig gør modstand mod faren mht. det med at han sover med ... -
EP - Stressede unge i det senmoderne samfund
ForumindlægJeg er ved at forberede min synopsis til mit eksamensprojekt. Jeg valgte Samfundsfag B og Psykologi B, og valgte derefter at skrive om stressede unge i det senmoderne samfund. Hvorfor unge så mange unge bliver stressede... Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke teoretikere jeg selv synes er... -
Det moderne menneske - afvigelse
ForumindlægHej Jeg skal til AT-eksamen i samfundsfag og psykologi. Jeg har om det moderne menneske og den afvigelse, der skabes i overgangen fra det trad. til det moderne samfund. I psykologi er mit fokus ødipuskomplekset og derunder homoseksualitet, som udgør en afvigelse. Det er den humanistiske metode je... -
Hurtigt hjælp?! AT - Freud
ForumindlægJeg skal op i at her i næste uge, og har valgt at skrive i psykologi og dansk. I dansk analyserer jeg Henrik Ibsens skuespil 'Et dukkehjem', som handler om kvinden Nora der frigør sig fra normerne på denne tid (1879). I psykologi vil jeg dernæst komme ind på Freud og hans teorier, hvordan... -
Freud og Børneopdragelse
ForumindlægHej Jeg har i AT valgt at skrive om Sigmund Freuds psykoanalyse og dens relevans for børneopdragelse, i historie og psykologi. Men jeg mangler stadig nogle historiske kilder, der siger noget om emnet. Psykologi er mit bærende fag, så det skal sådan set bare med, da der ellers ikke rigtigt er nog... -
Universitet i Sverige
ForumindlægHej SP'ere! Jeg skal skrive en ansøgning til Lund universitet. Jeg vil rigtig gerne læse psykologi der og har hørt at det er et godt universitet at læse psykologi på. Jeg har bare nogle spørgsmål: 1) Står der en adgangskvotient på deres hjemmesiden - kan ikke selv finde den 2) Hvordan skriver... -
AT-eksamens teori?
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med at danne overblik over min AT-fremlæggelse med emnet "Årsager til stofmisbrug" og fagene Samfundsfag A og Psykologi C. I min synopsis har jeg redegjort for Bourdieus teori om social ulighed i samfundsfag og i psykologi behaveourism og personlighedspsyko... -
Udviklingspsykologi og narcissisme
ForumindlægHej igen. Indlægget kan læses under andre fag, ja, men det var meningen det skulle sættes herind, under psykologi, og ved ikke, hvordan man sletter det fra det andet, så her kommer det hele en gang til. Vi snakkede i dag i klassen om udviklingspsykologien, men da vores lærer kom ind på noget med... -
hjælp med problemstillinger
ForumindlægHej Jeg arbejder med tysk og psykologi i AT. Min problemformulering er: Hvorfor iscenesætter sig selv og hvilke konsekvenser har det? Jeg har svært ved at skrive nogle problemstillinger, og har derfor brug for hjælp Jeg fokuserer på skønhedsidealet - det at være slank. Jeg har en novelle og en bl...
