Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15581 til 15600 af 24857
-
Lorentzlov
ForumindlægHJÆLP nogen af jer der lyn hurtig kan forklare mig lorentzlov (folkeskole niveau), http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif se på linket, det er det forsøg jeg ikke forstår.. hurtig, jeg skal snart i seng :s -
Forsøg med salte eller baser
ForumindlægHej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak -
bilag til emnet?
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være? -
noter vigtigt
Forumindlæghej.. jeg skal op i fysik A eksamen i morgen og derfor hvis nogle af jer har digitale noter til kernefagene må i gerne sende dem D: jeg står virkelig og mangler noter til lasere D: -
Humaniora vs naturvidenskab
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal op til en årsprøve i 1.G på onsdag i fagene dansk og fysik. Jeg er blevet bedt om at finde svar på apørgsmålene: Hvad kan den humanistiske metode som den naturvidenskabelige ikke kan? og Hvad kan den naturvidenskabelige metode som den humanistiske ikke kan? Jeg h... -
Ringbølger
ForumindlægMåske er det et dumt spørgsmål : Hvor dannes der konstruktiv og destruktiv interferens i fig. 3 http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/optik_sound_webmappe/optik_4.htm ? Det står der godt nok, men forstår det stadigvæk ikke, vil heller have nogen der markerer det til mig O:) Vil du ikke nok?... -
FSA, Mundtligt.
ForumindlægHey, jeg skal til at op i morgen til Fysik 9. Klasse, jeg står og mangler en disposition til Radioaktivitet, og et emne der hedder "Sanser og Målinger", det ikke lige et jeg selv har kunne finde andre indlæg om. Jeg har en email hvis der eventuelt har en der kan maile mig en. Vincent-kr... -
reaktionsskema
Forumindlæghvordan opskriver man et reaktionsskema i fysik ? f.eks. hvis en radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137 og det er beta aktivt. herved dannes Ba-137 i en exiteret tilstand, som vi betegner som Ba* - 137. Halveringstidenfor Cs-137 er 30 år. -
Gym. eksamen c niveau!
ForumindlægHej! er der nogen der har været til fysik eksamen som kan fortælle mig lidt hvordan det foregår? Jeg har trukket emnet energi, med fokus på termisk energi. Jeg skal bl.a komme ind på varmefylde, fordampningsvarme og smeltevarme. hvilke spørgsmål kunne censor mon stille?? og hvordan kunne doku... -
Forsøg til Grundstoffer og Ioner
ForumindlægHej, Vi har fået en liste af vores fysik lærer, hvor der var nogle forskellige emner, vi så skulle finde 8-10 forsøg til. Men jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave til: Grundstoffer Ioner Det haster en smule, da jeg skal op imorn ;) -
Vand - Eksamen
ForumindlægHej jeg har den mulighed at komme op i VAND i fysik/kemi eksamen imorgen! jeg har brug for lidt hjælp til nogle forsøg! det må gerne komme hurtigt, kunne være lækkert hvis du/i havde det på et dokument f.eks. ellers lad mig bare høre hvad i har om emnet! tak på forhånd wankers! -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg har valgt fagene Fysik Historie Mit emne er Røntgenstråling. Jeg vil lige hvordan jeg kan få røntgenstråling viklet ind i historie? Fordele og ulemper? Skal fx se på om kraftsygdommen stiger i perioden? takka på forhånd :) -
Jævn- og vekselstrøm..
ForumindlægHej .. Skal op til fysik eksamen i morgen, og er gået lidt i stå med emnet vekselstrøm og Induktion.. Hvad er forskellen på vekselstrøm og jævnstrøm egentlig? Jeg kunne godt tænke mig nogle forslag til hvordan en disposition til Induktion kunne se ud... Og hvilke forsøg jeg kunne lave til det? M... -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak! -
Konklusion på transformation & distribuering
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak! -
Spændingsrækken
ForumindlægEr der nogen, der ville være så dejlig, at forklare spændingsrækken for mig? Jeg er desværre totalt lost, fordi min fysik/kemi-bog ikke forklarer det ordentligt, men wikipedia igen er alt for fagsprogsagtig.. :( Og hvad har redoxprocesser med det at gøre? -
Forsøg
ForumindlægHey. nu skal jeg jo op i fysik eksamen i folkeskolen på Tirsdag. så ville jeg lige, hører om nogle af jer kunne nogle forsøg om -transformation. -vekselstrøm. det er så indenfor eletromagnetisme og transformation. Hvis det skulle være, kunne i jo også sende nogle notater eller andet til mig. på... -
ukendt bilag?
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen i 1.g på tirsdag, og er rimelig nervøs for det ukendte bilag man får under samtalen. Specielt under emnet: verdensbilleder. Er der nogen der har en ide til hvad sådan et bilag kan være? til emner som f.eks. verdensbilleder, radioaktivitet, energi osv? -
HJÆLP! Forsøgs papire?
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Magnetisme - Elektromagnetisme - Induktion - Vekselstrøm - EL-energi - Transformation - Højspænding Håber meget I kan hjælpe mig?!!!
