Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15621 til 15640 af 23785
  • Musik ..

    Forumindlæg
    Hej folkens.. Jeg har brug for hjælp til at analysere mit musik stykke, men der skal siges, at det kun er "formen, og harmonik og tonalitet", jeg gerne vil have hjælp til .. Håber virkelig nogen af jer vil komme me denne hjælp .. ?? Kan i ?
  • Kildekritik

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse?
  • Genetik (rettelse)

    Forumindlæg
    HeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak
  • Maleri af P.S Krøyer

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak!
  • Makroøkonomisk cyklus

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere.
  • ´Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci...
  • Proteinbestemmelse i øl

    Forumindlæg
    Hej, er i gang med at brygge en øl i proces/levnedsmiddel HTX - i den forbindelse ville jeg gerne lave en proteinbestemmelse i min færdige øl, har imidlertid ikke kunne finde nogen analyse der kunne hjælpe mig - har i nogen ideer??
  • Odysséens 5 sang mm.

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie
  • sangtekstsanalyse

    Forumindlæg
    hej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp!
  • Tysk eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
  • engelsk c. Philips Dick "human is"

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd
  • Inflation

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj?
  • Peter plys

    Forumindlæg
    Hey..Jeg sidder her med et stort problem. skal analysere Peter plys af Klaus rifbjergMen aner ikke hvordan jeg skal komme i gang? nogen som evt har læst den , og vil hjælpe mig på vej? ved godt der ligger en opg her inde, men ja skal ikke bruge en opgave, mere hjælp til at komme i gang!
  • Realisme

    Forumindlæg
    hey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000
  • Stofer og modstrofer i Medea

    Forumindlæg
    Hej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo...
  • TÆNK NYT - NYKREDIT

    Forumindlæg
    Hejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak.
  • Hjælp til problemformulering - Brevik

    Forumindlæg
    Sidder lidt fast i min problemformulering!!! Har valgt dansk(A) + psykologi(C) og har valgt Utøya som case I dansk vil jeg analysere Stoltenbergs tale, men jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal vinkle den i psykologi. Håber I har nogle gode ideer :-)
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad.
  • Hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle...
  • Essay af Dan Turèll

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;)