Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15621 til 15640 af 48240
-
Inddragelse af demonstrations og rapport forsøg
ForumindlægHejEndnu et spørgsmål om kemi B-niveau eksamenAltså når man er til eksamen. Skal man så hovedsageligt snakke om generel teori om fx syrer og baser og så kort inddrage ens rapport eller skal man hellere snakke udfra rapporten og så komme ind på det ene og det andet om syrer og baser? -
Gamle eksamenssæt og løsninger (HTX)?
ForumindlægHej! Er der nogen der har gemt tidligere ekssamenssæt og eventuelt også løsningerne til, som de har lyst til at dele? Kan også bruge nogen fra kemi. Jeg vil gerne prøve at løse så mange som muligt før min skriftlige eksamen. På forhånd, tak. -
Bjerrumdiagram og PH
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Det er ikke en aflevering - jeg er blot i gang med at øve til min skriftlige eksamen i kemi, og har især svært ved denne type opgaver. På forhånd tak -
en lille kemiopg.
Forumindlæghejsa hvad ville I umiddelbart sige til opg 1.e fra denne side?http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-10-1ke.pdf(jeg har terminsprøve i morgen i kemi så derfor prøver jeg at kigge på opaver uden noget egentlig facit, hvis I forstår;)) -
induktion i hverdagen
ForumindlægHej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!! -
Elektronnegativitet betydning for ionparbinding?
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i kemi, hvor jeg bl.a. skal redegør for atomernes elektronegativitets betydning for ionparbindingen. I dette tilfælde vil det så sige, at atomernes elektronnegativitets forskel er over 1,8 og derfor er der tale om en ionbinding? Håber I vil hjælpe :-) -
Har i en kemirapport ?
ForumindlægHejer der nogen af jer der har lavet en kemi rapport,som hedder Reaktionen mellem persulfationer og iodidioner, som kan sende den til min mail?Please jeg har brug for den jeg kan ikke finde min og jeg ska snart op til mundtlige eksamen... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Naturfagpakken.
ForumindlægHej folkens derude :) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i naturfag, hvor jeg selv skal vælge et emne som kombinerer kemi, biologi og geografi. Kan I give forslag til hvilke emner jeg kan komme ind på? Mange tak på forhånd. -
Opgavesæt
ForumindlægMener der var en herinde, som sagde han kendte en hjemmeside med kemi opgavesæt + svar, som læreren havde lagt ud til øvelse inden HTX eksamen. Har prøvet at søge, men kunne ikke finde noget. Nogen der kan bekræfte dette eller er jeg helt galt på den.MVH Andreas -
Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp. -
Iondannelse ud fra det periodiske system
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i kemi eksamen på c niveau. Jeg har fået et stikord til det rigtig spørgsmål, som lyder: Iondannelse ud fra det periodiske system. Dette skal jeg kunne forklare, men jeg er helt blank. Så skriv gerne, hvis I kan hjælpe!! -
kemiske reaktioner
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen, men nu er der kommet et spørgsmål der hedder jeg skal gøre rede for de forskellige kemiske reaktioner. Der er nogle stikord med jeg kan bruge men der er to af dem jeg er lidt usikre på. Opløsnings og fældningsreaktioner forbrændingreakt... -
Hjææææææælp! fremstilling af salt?
Forumindlæg(Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s -
Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen og jeg har virkelig svært ved elektromagnetisme. Det gælder både induktion, vekselspænding, transformation og forsøg dertil. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, på forhånd tak! :-) -
En konstant magnet
ForumindlægHej alle. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og jeg har virkelig brug for at vide, hvad en konstant magnet er. Jeg er ikke særlig stærk i fysik, så er der nogle der kan en nem forklaring på tranformation og el-produktion? Tak på forhånd! Anna -
Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter
ForumindlægHej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen. -
Karakteristiske rektioner?
ForumindlægHej skal op til eksamen i kemi B snart og et af eksamensspørgsmålene indeholder følgende: "Du skal fortælle om Alkoholer og deres karakteristiske reaktioner " Hvad betyder karakteristiske reaktioner? Er det bare de reaktioner der kan laves med alkoholer?
