Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15621 til 15640 af 23684
-
Perspektivering i dansk
ForumindlægHej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd! -
Digt af Mette Moestrup
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou.. -
modtager?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen? -
ELISA-test
ForumindlægHar lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe. -
betydning af sætning
Forumindlæger igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen. -
Pufferområde
ForumindlægHej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd -
HJÆLP! DANSK SYNOPSE
ForumindlægJeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ? -
Aflevering: Vildvinen
ForumindlægHey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt -
SSO! please help!
Forumindlægskal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..) -
Historie opgave om indusrialisering 18-1900 tallet
ForumindlægHej, jeq har brug for hjælp til min historieopgave 2.g ,, Min problemformulering ser sådan ud : 1) Redegør for industrialisering i Danmark i 1800-tallet 2) Analyser arbejdsforholdene under industrialisering 3) Diskuter de positive og negative sider ved industriarbejde, Mange tak på forhånd :) -
2.g opgave omkring Den Franske Revolution
ForumindlægJeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp. -
Noteloft på SSO?
ForumindlægEr der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen? -
Dokumentarfilm?
ForumindlægHejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd. -
Kildeanalyse?!?!
ForumindlægJeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig? -
Hjælp!!
ForumindlægHey folkens.. Har nogle billeder jeg har ret svært ved at analysere.. nogle der kan hjælpe, de er vedlagt. De optræder som enkelt billeder, men har lige sammenlagt dem så det er nemmere - Hvis nogle af jeg også har kommentare på budska og hvad billedet iger ville det være fantastiks! -
havfruens sang
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej? -
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Argumentationsanalyse
ForumindlægHej alle Er der muligvis en, som er god til argumentationsanalyse, og som har lidt tid til at hjælpe mig med noget feedback på enkelte korte tekster? Jeg er bange for at have lavet analysen forkert, og vil derfor meget gerne have feedback. Tak på forhånd Mvh -
den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg skal analysere "den grimme ælling" og skal burge den til eksamen. Er der plz nogen som kan hjælpe med et kort resume af eventyret og hvis i kan hjælpe mere så hjælp til at sætte den ind i aktantmodellen. Tusind tak på forhånd -
Efterspørgselsfaktorer
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling
