Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15641 til 15660 af 48880
  • sproglige kendetegn .. !

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til eksamen i dansk, og er derfor i gang med at finde ud af de sproglige kendeteng for de forskellige perioder. Mit spørgsmål lyder derfor sådan: Er der nogen der ved noget om oplysningstiden, barokken, det folkelige - og det moderne gennembrud? På forhånd tak :)
  • Oplæg tiderne

    Forumindlæg
    Hej, Skal til dansk afgangseksamen på HHx på Torsdag. Vi skal ifølge den nye reform lave et oplæg på 5minutter omkring den tid (det moderne gennembrud, nyere tid osv) vi trækker. Andre der skal dette, og har I evt. lavet nogle oplæg? Mvh. kasper
  • Analyse af den kortfilm (Life is a bitch)

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" Nogle der kan hjælpe med at analyse (vigtige ting) Mangler noget om budskabetm, lyd, beskæring og klip Jeg vil være takenemlig hvis der nogen der kan hjælpe mig
  • DANSKLÆRER SØGES

    Forumindlæg
    Hej, Jeg håber I kan hjælpe, jeg skal lige over min dansk skriftlig eksamen, men men men jeg vil gerne lige hører fra en rigtig lærer om det overhovedet er en god idé. Derfor kunne det være fedt, hvis en (tidligere) dansklærer eller bare en eller anden vil læse den igennem... Tak på forhånd
  • Hjælp til novellen "Ulven og fårene" af Martin Andersen Nexø!

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg skal op til mundtlig eksame i dansk og har trukket emnet det moderne gennembrud. Jeg har valgt teksten "Ulven og fårene", men er i tvivl om jeg har forstået pointen i den? Hvis i kender novellen, og ved hvad pointen er, må i gerne skrive det, ville være en stor hjælp!
  • Kompleksers farver

    Forumindlæg
    I metalkomplekser skyldes farverne enten d-d overgange eller charge-transfer-transitions (hvad hedder det på dansk?) Mir spørgsmål er: hvordan kan man vide, om et kompleks' farve skyldes det ene eller det andet?
  • SO - Studieområde

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave i SO hvor jeg skal inddrage følgende fire fag: idehistorie, dansk, matematik og kemi. Nogen der ved hvad emnet kunne omhandle? Og hvilke metoder jeg skal benytte mig af?
  • Analyse af "Mugge bliver tre"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kunne virkeligt godt bruge nogle guldkorn til min analyse af science fiction novellen "Mugge bliver tre" af Merete Kruse. Det gælder afgangsprøven i mundtlig dansk, derfor meget vigtigt!!! Håber I kan hjælpe :)
  • Retorisk analyse

    Forumindlæg
    Er der en/flere der har lyst til at hjælpe mig med en retorisk analyse af en Kennedytale (udarbejdet af Theodore)? Jeg har talen på både engelsk og dansk. Er der nogle specielle kendetegn som går igen i Kennedys taler? Skriv gerne en privat besked hvis du kan hjælpe mig
  • analyse af ''spinder''

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal til afgangseksamen i dansk, og mit fordybelsesområde er ungdommens udfordringer. Jeg har valgt teksten "spinder" af Cecilie Eken, og ville høre om nogle af jer, har arbejdet med den og måske ville give mig lidt hjælp. Tak på forhånd. matilde
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op.
  • Humaniora VS. Samfundsvidenskab. HASTER

    Forumindlæg
    Hej derude. :) Jeg skal til eksamen imorgen, og jeg har lige nogle spg. som jeg håber jeg kan få svar på. 1) Hvorfor er det humaniora og samfundsvidenskab klinger så godt sammen? 2) Hvad kan humaniora som samfundsvidenskab ikke kan? 3) Hvad kan samfundsvidenskab som humaniora ikke kan?
  • Regulering for ekstra højniveau

    Forumindlæg
    Som mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l...
  • Årskarakter og eksamen i 1g?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med hhx første år, og jeg har fra begyndelsen været skoletræt og har fået meget lave standpunkts karakter fra grundforløbet. Jeg har meget fravær samt en del afleveringer der ikke er afleveret. Nu synes jeg at det er nok og har taget mig sammen til at være en god student...
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der nogen der er gode til problemformuleringer? Jeg skriver om Hvidstensgruppen og mangler en problemformulering. Vil komme ind på dens medlemmer, dens begyndelse og hvorfor den begyndte, dens betydning for samfundet osv. Nogle forslag?
  • årskarakter

    Forumindlæg
    hej alle jeg har lige fået årskarakter i 2.g.. oprindeligt har jeg mat på B, men jeg har opgraderet til A, tæller den årskarakter jeg har fået så nu i mat eller hvad
  • Definition af empiri

    Forumindlæg
    er der nogle der kan forklare mig hvad empiri er i humaniora of samfundsvidenskab? Tak
  • Kan ikke se downloadet fil?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikke se den opgave jeg har downloadet. Jeg har Adobe Reader, men den gider simpelthen ikke, det er meget sjælent at en opgave lige gider men ellers ik. - Efter at jeg har trykket på downloade som PDF-fil kommer Microsoft Word frem og der kommer så et vindu hvori der så står: Filkonvet...
  • Hjælp til forståelse

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet at forstå hele systemet omkring stx gymnasium Man får et halv år hvor man kommer igennem alle fag og der bliver vist hvordan og hvorledes, hvis nu man skulle blive interesseret. Kan man vælge mellem Naturvidenskabelig, sproglige, samfundsvidenskabelige og kunstnerisk studieretning....
  • hvad er forskellen mellem kommunisme og socialisme

    Forumindlæg
    Hej, nogen der ved, hvad forskellen mellem socialisme og kommunisme er?