Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15641 til 15660 af 20688
-
Hjælp til eksamensprojekt! Optik og linser
ForumindlægØHH, hejj. jeg hedder andy terkildsen hohohoh Hej Studieportalen! Jeg står og skal lave et eksamensprojekt om optik og linser til fysik b :) Jeg vil hører om der er nogle af jer der ligger inde med noget ligende eller nogle af jer der har nogle gode tips, råd eller andet:) eventuel... -
Rapport om bølger til 10. klasses niveau.
ForumindlægHey.Skal aflevere en fysik rapport om bølger og svingninger, men alle mine notater er blevet slettet da de lå på min computer og den lige er kommet til reperation pga. at den brændte sammen. Så er rimelig meget på skideren.Så er der nogen der har sådan en liggende og ville sende den til sune.p@of... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt... -
ionbinding
ForumindlægJeg står med en opgave i min fysik rapport som jeg ikke kan finde ud af. spørsmålet lyders således Se på moddellen af natriumchlorids iongitrer og forklar hvordan iongitteret er opbygget, samt hvordan Na+-ionerne og Cl- ionerne fastholdes på deres pladser i gitteret. Forklar hvorfor et salt k... -
Acceleration - Puch Maxi
ForumindlægHej .. Vi har foretaget nogle målinger der skulle vise hvor hurtigt en Puch Maxi accelererer. Det skal lige pointeres at jeg ikke er særlig god til fysik. Puchen accelererer jo hurtigere og hurtigere når man starter. Så er det vel ikke en konstant acceleration? Hvad hedder det så? Hvordan kan jeg... -
Mangler inspiration
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive AT – videnskab og ansvar. Fagene er fysik-dansk eller bare videnskab-humaniora. Tænkte på lykkepiller, men har svært ved at finde nogle problemstillinger. Der skal jo være en eller anden form for ’konflikt’. Håber at I kloge hoveder derude kan komme ... -
Magnetisme/magnetfelt
ForumindlægHej. Er i gang med at skive en rapport i fysik om magnetisme! Er gået lidt i stå, angående et spørgsmål. Når det er man skriver om en magnet som har en magnetfelt omkring sig, som går fra nord til syd. Mit spørgsmål er, så skabes magnetfeltet ikke kun når der er strøm tilstede? Har misforstået e... -
Hvorfor kan sukkervand ikke neutralisere syrer.
ForumindlægJeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal sætte et forsøg op som skal påvise at sukkervand ikke kan neutraliserer saltsyrer men problemet er at jeg ikke ved hvorfor sukkervand ikke kan. Jeg ved jo at normalt vand kan så hvorfor ikke vand med sukker i? -
Uran
ForumindlægHar brug for hurtig hjælp til en fysik opgave.Opstil reaktionsskema for processen, der fører til spaltning af U-238 og dannelse af Ba-144 og en kerne mere. Senere viste det sig, at der snarere er U-235, der spaltes og at der samtidig frigøres f.eks. 3 frie neutroner. Opstil reaktionsskema under d... -
Matchcad. Argh! Hvilket matematik program bruger i?
ForumindlægNår man laver en aflevering i mathcad, og vil have det over i word for at lave det pænt osv. Men det kan man ikke rigtigt. Sætninger er ikke komplette, og det hele står oven i hinanden. Man kan printe til PDF, og derinde sætter sidehoved og sidefod på med sidetal, men det er bare ikke g... -
Bestem resultanten og den vinkel resultanten danner med kraften på 360 N
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en fysik opgave. Spørgsmålet lyder; To kræfter på henholdvis 135 N og 360 N danner en vinkel på 110 grader med hinanden. Bestem resultanten og den vinkel, resultanten danner med kraften på 360 N. Håber nogen kan hjælpe -
eksamen
Forumindlæghej. jeg kan ikke rigtig huske hvordan det er eksamen (mundtlig) foregår. jeg skal op i samfundsfag, fysik eller geografi. og altså når man skal op til eksamen bliver man så hørt i det man har haft gennem året eller skal man selv "tænke".ja det er sikkert et super dumt spørgsmål, men nu... -
Optagelses prøve
ForumindlægJeg skal her den 18. maj til optagelses prøve, hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi Håber I v... -
Hjælp til transformersætningen
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt problemer med en opgave i fysik/kemi der hedder ''Transformersætningen, stil den op og forklar den evt. med eksempler''. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til hvad transformersætningen er. Jeg har hørt lidt om U(p) * I(p) = U(s)* I(s) altså Volt(p)... -
Optagelsesprøve
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal her den 18. maj til optagelses prøve på gymnasiet (stx), hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, enge... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Film er det nok?
ForumindlægNu sidder jeg og er ved at skrive AT i Dansk A og fysik c. Den bog jeg skulle have anvendt i dansk kan desværre overhovedet ikke bruges alligevel og jeg har kun kunnet finde film som alternativer. Er det 'nok' bare at analysere film? -
Varme tilføring til Operahuset?
ForumindlægHalløj Halløj:) Jeg er ved at gå helt ned over vores fysik opgave som lyder: I en vinterperiode opvarmes operahuset med den gennemsnitlige effekt 3,4MW Hvor meget varme skal der i gennemsnit tilføres Operahuset pr. døgn i den pågældende periode? Jeg sidder med tallet 2,94 TJ er det rigtigt? -
Se min synopsis
ForumindlægHejsa (: Er der nogen derude, som kunne tænke sig, at se min synopsis igennem for fejl og mangler? Nu har jeg selv siddet en del med den og er ved at stirre mig lidt blind på den efterhånden. Så det ville være rart, hvis en anden ville hjælpe (: Det kan jo også være at jeg begår nogle gennemgåend... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ...
