Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15681 til 15700 af 23724
-
Efterspørgselsfaktorer
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling -
Monotoniforhold
ForumindlægNogen der kan hjælpe med analyse af monotoniforhold og fortegnbestemmelse (og evt. ekstremer) af denne funktion: . Jeg ved at man skal differentiere funktionen, så får jeg 2 løsninger. jeg skal vist prøve de værdier der ligger mellem punkterne. -
HJÆLP
Forumindlægjeg står og har virkelig brug for en analyse model til romaner. Men af en eller anden grund kan jeg ikke downlodde det, selv om jeg indtaster både brugernavn og kodeord. Er der andre der har oplevet det samme, og hvis ja hvad gjorde i så ? :) -
Den hermeneutiske spiral
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh -
argumentation
ForumindlægHej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil -
Billedeanalyse til dansk eksamen
ForumindlægHej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-) -
Skibsdrengens fortælling
ForumindlægHey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis... -
Dansk eksamen, emne TABUER
ForumindlægHej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget. -
Komposition af cigaret reklame
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak! -
Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard
ForumindlægHej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p -
sagprosa
ForumindlægJeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej -
HJÆLP NOVELLE
ForumindlægHej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe -
"Hos regnormene" af Bent Haler.
ForumindlægHej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-) -
Religion - stamceller
ForumindlægI AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp! -
novellen perkerperker af David Meinke HASTER
ForumindlægHej, jeg spørger ang. min mundtlige afgangsprøve. Evt. en, som har en gammel analyse liggende? Alt kan bruges, til inspiration. Vil se, om jeg mangler noget til min egen. Mange tusinde tak, på forhånd. -
DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema
ForumindlægHEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den. -
aktivernesomsætningshastighed
Forumindlæghar et lille problem aktivernesomsætningshastighed har jeg udreget til 1,24 i år 20x6 og til 1,35 i år 20x7 er det så en stortset uændret? eller ændret eller hvad? hehe skal analysere og vurdere virksomheden efter afkastningsgrad, overskudsgrad osv. -
HJÆLLP
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie -
Dansk eller engelsk?
ForumindlægHejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak. -
Hjælp til teori i AT
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
