Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15681 til 15700 af 48240
-
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i kemi og har trukket neutralisation.. Hvad kan man komme ind på undet det? jeg har allerede skrevet om syre, baser, pH og hvordan man neutralisere.. Kan man have titrering med? Hvis man kan.. hvordan hænger de så sammen? :) Har virkelig brug for hjælp! på forhånd... -
Alifatiske carbonhydrider og deres egenskaber
ForumindlægJeg står og skal til kemi eksamen, og har hårdt brugt for hjælp. Vi har 19 emner som skal beskrives grundigt. Jeg har brug for hjælp til emnet ALIFATISKE CARBONHYDRIDER OG DERES EGENSKABER. Håber virkelig en eller anden fantastisk sjæl vil hjælpe!! -
Kulkraftværk (FSA)
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det) -
Alkener
ForumindlægHej jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal finde svaret til dette spørgsmål som jeg skal op til mundtlig kemi eksamen Alkener kan brænde, men alligevel vælger man at fjerne dem fra de brændstoffer, vi bruger i vores dagligdag.(feks.benzin). hvilke årsager der kan være til dette? tak på forhånd! -
Fysik disposition
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart til eksamen i mundtlig fysik/kemi, og vil derfor lave dispositioner over de opgivede emner. Hvad angår elektricitet er jeg lidt på bar bund. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal starte ud, og evt. Hvad den kunne indeholde? Knus fra mig -
fremstilling af salt (metal og syre)!?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:) -
Alkyner
Forumindlæghvordan lyder alkyners molekyleformel? er det CnH2n-2 og nogen der kan forklare kort og godt hvad polær og upolær molekyler er, har ikke helt forstået hvad det er endnu? og har nogen været op til kemi c eksamen, har i nogle gode råd? :) -
Alkoholer
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi og et af mine eksamensspørgsmål omhandler alkoholer. I ét af underpunkterne bliver der spurgt til en redegørelse af alkoholers kemiske egenskaber. Nogen der kan hjælpe mig med, hvad dette spørgsmål indebærer? På forhånd tak for hjælpen! -
Kogepunkter
ForumindlægHej, er der en rar sjæl som kan hjælpe med denne kemi opgave omhandlende stoffers kogepunkter. Det ville virkelig hjælpe mig til eksamen, hvis der var en som kunne forklare hvordan man løser opgaven samt giver svar som jeg kan bruge til fremtidige beregninger af samme opgavetype. Opgaven er vedhæ... -
Redoxreaktioner og Spændingsrækken
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispositoner til kemi B eksamen. Dette spørgsmål handler om redoxreaktioner. I spørgsmålet står der nogle stikord, der er vigtige at have med i fremlæggelsen. Et af stikordene er: Oxidationsmiddel/reduktionsmiddel. Er der nogen der ved noget om dette? :-) På forhånd tak... -
tab af nærings ioner i landbruget.
Forumindlæghey skal snart op til naturfage eksamen (Bio/Geo/Kemi) på C-niveau , og har bare lige to spørgesmål. hvorfor lider vi til tab af næringsioner i landbruget? hvordan lider vi til tab af næringsioner i landbruget? -
Reaktionsorden
ForumindlægHej med jer Jeg skal til Ep eksamen imorgen og har vælgt kombination af Mat B og kemi B. Emnet er reaktionshastighed. Jeg har et problem om hvordan jeg bevise halveringstiden for førsteordens reaktion. Jeg håber de er nogen der kan hjælpe mig med det Tak på forhånd -
Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag?
ForumindlægHej derude :) jeg har en studieretning som hedder Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg skal f.eks. op til Fysik eksamen her til sommer. Hvad sker der hvis jeg dumper en af mine studieretningsfag? Vil jeg stadig kunne komme videre :)) ? -
Hf-eksaminer
ForumindlægHvor mange skal man op i, både mundtligt og skriftligt? Tak på forhånd. -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Magnetisme
ForumindlægHejsa kloge mennesker :-D Jeg skal op i mundlig fysik om få dage, og jeg er igang med at lave små dispositioner til hvert opgivet emne. Et af de 18 emner hedder magnetisme, jeg ved en del om magnetisme, men jeg har brug for mindst 3 forsøg som skal vises. Jeg har selv to små forsøg, som jeg sette... -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe.. -
Olie
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave der siger: Hvad er oliens bestanddel? Hvad forventes der at jeg skriver her (er lidt usikker) :)? -
SRP - Hjernen
ForumindlægHej :) Er i gang med at overveje, hvad jeg skal skrive om i min SRP. Jeg skal skrive i fagkombinationen Biologi A , kemi B, og vil rigtig gerne skrive noget om hjernen og evt. myelins virkning/indflydelse på indlæring og intelligens (nyere forskning). Men at skrive, at jeg vil have om hjernen er ...
