Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15781 til 15800 af 20688
-
Knivkaster
ForumindlægEn knivkaster kaster en kniv, der rammer skiven med farten 13,6 m/s. Knivens masse er 0,21 kg, og den trænger 6,0 mm ind i skiven. a) Beregn størrelsen af den gennemsnitlige kraft på kniven, når den bremses op i skiven. Jeg er fuldstændig blank og skal til skr. fysik eksamen i morgen.. Har... -
potentiel energi i fjeder
Forumindlæghej, er gået stå i en mindre fysik aflevering. den går ud på at jeg skal regne ud hvor stor potentiel energi er lagret i en fjeder, springer ud og sender en kasse afsted. fjederen sender en 1.5 kg trækasse op ad en skråning på 30 grader og der er en kinetisk gnidningskoefficient på 0.5.kassen er ... -
Frekvensen som funktionen af snorspændingen?
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave min fysik aflevering, og jeg forstår ikke helt en af opgaverne. Vi har om emnet bølger. Den lyder: Tegn en graf med frekvensen f som funktion af snorspændingen Fs. Jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre? Håber i kan hjælpe :) Hilsen ilajil -
Hvad er en middelstærk syre?
ForumindlægHejsa :) Sidder og skriver noter til mit pensum i fysik/ kemi og nu er jeg så nået hen til hvad definitionen af en stærk og svag syre er, som jeg godt ved hvad er. Men så støder jeg på noget der hedder en "middelstærk syre"? Er der nogen herinde som ved hvad det er? :) På fo... -
Galvanometer/amperemeter
ForumindlægHej jeg skal snart op i fysik, som så mange andre også har skrevet,- Og jeg ville lige spørge om, hvad forskellen er på et galvanometer og et amperemeter. -Når jeg eksempelvis arbejder med induktionsstrøm, og skal finde udslagets størrelse, er det så amperemeteret jeg bruger? -Kan jeg ikke ... -
Alfa/beta/gamma henfald's stoffer?
ForumindlægHej, jeg skal til fysik eksamen om i morgen, og har lige 2 problemer. 1. Hvilke stoffer kan jegbruge til at vise forsøg med alfa/beta/gamma henflad? Jeg har forsøget, jeg ved bare ikke hvilket stof jeg kan bruge til at vise det med`? 2. Jeg vil meget gerne have nogle forsøg med alk... -
Destillation af saltvand - salt og vands kogepunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen på onsdag i fysik/kemi, og kommer pludselig i tvivl: Når man destillerer saltvand, adskilles vandet og saltet fordi, at vandets kogepunkt er 100 grader C, mens salts kogepunkt er xx grader C? Min fysiklærer har fortalt mig, at det er pga. de to forskell... -
Laser - usete ordner?
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan simpelthen ikke svare på dette spørgsmål: Hvis der burde komme flere ordner, hvorfor så du så ikke dem? Jeg har ved hjælp af gitterligningen regnet mig frem til, at der burde være 6 ordner, men under forsøget så jeg ku... -
hjælp til valg af emne- nogle forslag?
ForumindlægHej, jeg skal snart opgive emne og fagkombination tl SRP, men ved ikke , hvad mit emne skal være. Jeg vil gerne skrive i Biologi, har det på A- nivéáu. Mit andet fag kan være Fysik B, Engelsk B, Historie A, Dansk A, Kemi B og Mat A. Nogle forslag til emne? på forhånd tak -
Omregning
ForumindlægDenne opgave kan jeg slet ikke komme igang med, den er sikkert vildt simpel men jeg er også en klovn til fysik så hvis der lige var en der hurtigt lige ville hjælpe så ville jeg blive vildt glad. Udfyld hullerne: 8 bar = ? Pa = ? mmHg = ? at = ? atm 435 mmHg = ? bar = ? atm = ? at = ? Pa -
Hvad har olie og ethen at gøre med hinanden?
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi prøven i morgen. Her er et af hovedemnerne, som vi kan trække, olie. Under olie er der et emne der hedder Ethen. Selve ethen har jeg godt styr på, jeg kan bare ikke fatte, hvordan vores fysiklære kan kæde det sammen med emnet olie? Nogle der kan hjælpe, selvom det er... -
Afvigelse ?
ForumindlægHey alle ! Jeg er i gang med en rapport i fysik og er skal til at lave afvigelser, men er gået i stå. Situationen er den, at hvis jeg sætter mine tal ind i følgende formel bliver det minus: (Teoretisk værdi - målt værdi) / (Teoretisk værdi)*100% Mine tal er: (10-10,3)/(10)*100% = -3% ? Er ... -
nogen som er skrappe til excel
ForumindlægHar fået et problem i min fysik aflevering, hvor vi bruger excel. Jeg har tegnet en graf i excel 2003. Mit problem er at jeg gerne vil finde ud af i hvilket punkt grafen skærer x-aksen. Er der en funktion i excel programmet, så jeg kan få det tal for hvor grafen skærer x-aksen. håber der er nogen... -
rødforskydning
ForumindlægHej folkens!! Jeg sidder og er igang med at forberede mig til Fysik eksamen.. Jeg har trukket Atomet, og der under står der at jeg skal komme ind på rødforskydning.. jeg er lidt på bar bund, da jeg ikke ved hvor at rødforskydning har noget med atomet at gøre?? Er det rødforskydning når de... -
HJÆÆLP HURTIG!! Skal til eksamen imorgen!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i fysik og jeg kan trække nogle af følgene emner: Og kender i nogle forsøg til dem alle eller bare nogle af dem...... PLEASE hjælp mig har virkelig brug for det. -Organisk og kemiske bininger -Radioaktivitet -Atomfysik -Alkohol -Svingninger ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
Produktionsanlæg?
ForumindlægHej allesammen her inde på SP Jeg har brug for lidt hjælp til en Fysik opgave. Selve opgaven har jeg vedhæftet som fil. Jeg har fået lavet opg a, men ved ikke om det er rigtigt: http://peecee.dk/upload/view/195074 Det er mere opgave b jeg er i tvivl om, ved slet ikke hvordan den skal laves, n... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk... -
gode sætninger og tips
ForumindlægGode sætninger og tips d. 02-05-2007 kl. 10:16 af malomalou (Praktikant) Hej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk...
