Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15781 til 15800 af 24089
-
Arvehygiejne..
ForumindlægHej.. Der der nogen der haft noget om arvehygiejne / en artikel om dette? (Arvehygiejne = "kun de kloge må føde børn")Og er der noget som er meget vigtigt at tage med i en artikel - analyse?håber der er nogen der vil svare.. mvh Louise -
Samme emne? Running wild!
ForumindlægHej -Jeg vil bare høre om der tilfældigvis er nogle andre end mig, der skriver SRP i romanen "Running wild" ? I så fald, ville jeg lige udveksle nogle tanker omkring analysen, jeg ikke helt er sikker på. -
Dokumentarfilm
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave om en dokumentarfilm og bruge teori til at underbygge analysen. Jeg vil høre om i har nogle forslag til en spændende og interessant dokumentarfilm og tilhørende materiale/teori? Råd modtages med kyshånd :-) -
syndefald
ForumindlægHej:) jeg er igang med at lave srp, hvor jeg skal analysere et syndefald, men jeg kan ikke huske hvordan metode er, det er noget personen før og efter han har syndet . er der der nogle som kan hjælpe? hilsen gitte -
Pest biologi historie
ForumindlægHej :) Jeg skal i min problemformulering analysere en historisk kilde, for at se på hvordan samtiden opfattede pesten.. Er der nogen forslag til historiske kilder?? Eller evt. nogen der allerede har lavet en. Jeg må helt selv vælge en tekst/kilde.. Er bare lidt lost s: Venlig hilsen -
SRP problemformulerings forståelse
Forumindlæghej.. når man siger at jeg skal analysere andvendte virkemidler i Super size me hva mener man så? og at jeg skal redegøre for filmens genre og den argumnetationsform instruktøren anvender... hva menes der ?... help help :( -
HJÆLP!
ForumindlægHej, er der nogen der har en rigtig god tekst til dansk? Mit plan var med religiøs tilgang at analysere mohammedkarikaturen. Nu mangler jeg bare en passende tekst i dansk, hvor man evt kan se det lidt fra begge sider og kan lave en argumentationsanalyse. Ville være lækkert med hurtig hjælp! -
Digtet styrt.
Forumindlægjeg er igang med at lave en analyse om digtet "styrt" og jeg er nået til et spørgsmål som jeg ikke forstår. spørgsmålet lyder: hvordan vil du karakterisere fortælleren i digtet styrt?. Hjælp hurtigst muligt tak. -
Rifbjerg...
ForumindlægHejsa.. Er der nogen derude, der har læst en af hans tekster ved navn "al deres snak" ? jeg synes, det er ret svært at analysere den.. Nogen der evt kan hjælpe mig lidt på vej ? på forhånd tak for hjælpen. -
Den barmhjertige samaritaner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere "Den barmhjertige samaritaner" og er gået i stå ved tema. Ved budskabet har jeg skrevet: "At man skal hjælpe dem, der har behov for hjælp, uanset hvem de er", men hvis der er nogen, der har noget at tilføje der ville det også være super.... -
Grafisk novelle AT - metoder
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder man bruger på en grafisk novelle/roman i forhold til AT? Det er jo en blanding af en roman og en tegneserie? Er det så en blanding mellem de analyser former og måske billedanalyse? Er der nogen der ved det? Hilsen Susanna -
Kanten af himlen?
ForumindlægHej er der nogen der har læst teksten "Kanten af himlen" af Sven Holm, (hvis ja) kan i/du ikke være sød at give mig eventuelt en kort analyse eller fortolkning eller vise mig et link der ville være til hjælp.. Jeg har nemlig brug for inspiration :D På forhånd TAK! -
Syersken + Fabel af Marianne Larsen
ForumindlægHej.. Er der nogen derude, der har læst tekster om den overnævnte forfatter. Jeg ved godt i princippet hvad digtene handler om, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skrive en hele del om det, og analyserer linje for linje.. på forhånd tak for hjælpen... -
Forsvundne skove af Johannes V. Jensen
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk stil, som jo egentligt ikke er min stærke side! Det skal være en analyse af teksten forsvundne skove af Johannes V. Jensen!Jeg vil høre om der er nogle der har et bud på hvad budskabet i denne tekst er!!På forhånd tak!! -
Hvad kan man perspektiverer "Hjemme" til
ForumindlægHej :) Jeg har skulle skrive et oplæg om "De moderne gennmebrud" og derefter analysere Herman Bangs novelle "Hjemme" og til sidst perspektiverer den til en anden tekst fra denne periode, nogen der en ide til hvilken? -
Delkonklusioner og den endelig konklusion.
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og bliver pludselig i tvivl. Jeg skal have en delkonklusion efter både redegørelse og analyse og diskussion, ikke? Hvor lang skal den ca være? Den endelig konklusion er for hele opgaven og kommer efter diskussionen? Det er sådan, jeg har opfattet det, men er lidt usikke... -
HJÆLP - 2 spørgsmål!!
ForumindlægNogle som kan hjælpe med disse spørgsmål: 1) Forklar hvordan differentialregning hænger sammen med begrebet væksthastighed 2) Redegør for, hvorledes de karakteristiske træk ved lineær og eksponentiel vækst kan beskrives og analyseres ved hjælp af differentialregning. -
Personkarakteristik i Fru Marie Grubbe
ForumindlægHejsa, Jeg er lidt lost, jeg er ved at lave en analyse af Fru Marie Grubbe, men sidder fast ved personkarakteristikken af Stig Høgh, og Daniel fra historien. Er der nogen der kan hjælpe med dette?. -
Bach præludium g-mol, ender i dur?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :) -
Ib Lucas: Lystfisker
ForumindlægJeg sidder og laver en analyse af novellen Lystfisker der er skrevet af Ib Lucas. Jeg har problemer med at tolke den, plus at jeg skal perspektivere til Ødipusmyten. Ville bare lige høre om der var nogen der havde læst den og som måske kunne komme med nogle fif til hvordan teksten skal tolkes.
