Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 15861 til 15880 af 65601
-
oplæsning ved dansk eksamen
ForumindlægNår nu jeg skal til dansk eksamen på mandag, skal jeg jo læse et selvvalgt stykke op fra den tekst, som jeg trækker. Skal det være et sammenhængende stykke, eller må det være flere forskellige steder i teksten? Og skal man starte eksaminationen med at læse op? Har hørt lidt forskellige meninger o... -
Fysik Kemi Eksam
ForumindlægHey, jeg undre mig og hvilke slags forsøg jeg kan lave til min Fysik Kemi eksam, mit emne er om energiforbrug og jeg ville tale om atomkraft. -
Matematik problemregning 2005 - HASTER!!
ForumindlægJeg er igang med problemregning og jeg er gået helt i stå. Kan nogen evt. hjælpe mig med opgave 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5 i Matematik problemregning 2005, der handler om TV2's programmer? (Gerne udregning og resultat eller evt. sende mig et dokument, hvor I selv har lavet det) ... -
Lektiehjælp i matematik og Fysik
ForumindlægMangler du en dygtig, erfaren og tålmodig lektiehjælper til matematik eller fysik på gymnasieniveau? Jeg er en 27-årig fysikstuderende på sidste del af min kandidatuddannelse. Jeg har mange års erfaring med privat lektiehjælp og har desuden arbejdet som gymnasielærer i fysik. Jeg bor i København.... -
Matematik FS10 i tvivl om karakter
ForumindlægHej alle. Jeg havde matematik FS10 i mandags og jeg synes, jeg gjorde det rimelig godt. Men jeg kunne ikke finde ud af 5 af opgaverne, samt er jeg blevet i tvivl om allerede 2 af opgaverne Jeg har minimum fået 5/29 forkerte, samt er allerede i tvivl om 2/29 af opgaverne :-( Der er dermed 29 opg... -
Eksamen i Erhvervscase 2008
ForumindlægSå er dagen snart kommet hvor vi alle skal trække erhvervscase 2008. Her kan vi diskuttere problemer og løsninger! Held og lykke imorgen allesammen! -
Forvirring his. eksamen - ALT!
ForumindlægKære alle brugere. Skal snart op til historie eksamen, og er meget forvirrede omkring, hvordan den forløber. Har prøvet at spørge min lærer et par gange, dog uden at få et svar. Så derfor tænkte jeg om nogle af jer kloge hoveder derude kan hjælpe? Man har 24-timers forberedelse. Derefter skal ma... -
3 sætninger! Eksamen i morgen!
ForumindlægI har været dejligt hjælpsomme herinde.. Mangler bare, at få styr på disse 3 sætninger!1. „De føler, at de skal leve op til skønhedsidealerne“Sie fühlen dass sie die Schönheitsideale genügen 'skal'.. Eller hvad? Det der ‚genügen’ kan jeg bare ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge?2. ”An... -
Hjælp inden eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i morgen, og kunne rigtig godt tænke mig noget hurtig hjælp. Der er noget inden for kinematik jeg altid har undret mig over - altså hvordan noget tegnes i forhold til kraftdiagrammer. Der står tit i en opgave "X danner en vinkel 20 grader med vandret". Hvord... -
Brændværdi formel - eksamen HJÆLP
ForumindlægPå mandag skal jeg op til eksamen i NV. Jeg skal vise hvordan jeg udregner brændværdien / fødevarekalorimetri. Men jeg er blevet i tvivl om udregningen Nedenstående er et tidligere forsøg vi har lavet med et stearinlys: Massen før forsøg: 4,35 gr. Temperatur før forsøg: 20,1 grader celsi... -
Fysik kemi eksamen !! HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik/kemi eksamen i morgen. Og sidder nu og øver emnerne. Jeg er nu nået til punktet "Organisk kemi" (Alkohol)... Da jeg ikke rigtig kan finde nogle andre forsøg end gæring og destilliation, som tager lang tid må jeg bare forklare dem. Men mit spg er hvad der sker i ... -
haster... historie eksamen imorgen
Forumindlæghej alle sammen jeg håber i kan hjælpe mig jeg sidder og forbereder mig til historie eksamen og har nu fundet to problemstillinger der lyder på: Er det statens eller individets ansvar med henhold til befolkningens velfærdsstat? Vil Danmark blive ved med at være et velfærdssamfund? Og... -
Fysik eksamen i morgen!! HJÆLP til forsøg! :)
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal til eksamen i fysik i morgen. Jeg har egentlig forberedt mig fuldt ud i alle emner, der kan trækkes! Men jeg har alligevel brug for hjælp til en ting! Et af emnerne, som kan trækkes er "energi/vedvarende energi". Jeg kom i tanke om, at jeg næsten ikke ... -
Er gået helt i sort(eksamens synopsis)
ForumindlægHejsa... Har været oppe og trække eksamens tekst i psykologi idag. Har trukket udviklingspsykologi: En ny børnekarakter( kan findes på http://politiken.dk/debat/kroniker/article18601.ece ) Det burde jo sådan set være rigmelig nemt at gå til men er bare gået fuldstændig i sort over det. Virkel... -
Hvad skal der til for at bestå dansk eksamen?
ForumindlægHey mit spørgsmål lyder hvad det kræver for at man skal kunne bestå dansk eksamen? Det nemt nok at redegøre for en novelle eller artikel men mit problem sproglige problemer. Når jeg skriver en dansk stil er der rigtige mange sproglige fejl og frygter lidt at censor vil dumpe mig på det. Men til g... -
Medicin til en eksamen, hvad hedder den ????
ForumindlægHej allesammen Det er nu et godt stykke tid siden, men engang i 2010 viste DR nyhederne, at der var gymnasieelever der ville indtage denne medicin for ikke at blive nervøse og for at klare sig bedre til eksamen Er der nogle der kan huske hvad medicinen hed eller hvornår det blev sendt på tv??... -
Matematik C niveau HF?
ForumindlægHej... Jeg er måske ikke så skarp i matematik eller rettere det er jeg ikk ;o( ..... Jeg har set at der ligger vejlende eksamensopgaver med løste opgaver på niveau A og B men ikke C? hmmm... Jeg har forsøgt at lave nogle af denm jeg har i hæftet HF c-niveau og kunne godt tænke mig hvis der var an... -
Haster, eksamen i overmorgen, rentesregning
ForumindlægHej Jeg er gået lidt i stå med min eksamen. Er der nogen, som kan forklare mig begreberne Nominel årlig rente og pålydende rente? Hvad er forskellen? -Hanne -
Billedanalyse til spansk eksamen
ForumindlægEr der nogen der har været til spansk eksamen? Hvis, hvor meget sagde i om billedet?- hvad var der på det? og teksten man skal referere til på dansk, var dem nem, eller var der ikke tid nok? -
Dansk A - eksamen 2009
ForumindlægHej, jeg ville høre om der var nogen, der har været oppe til dansk A eksamen maj 2009 ! og hvilken tekst i valgte mvh Mia
