Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15881 til 15900 af 40685
-
spørgsmål???
Forumindlægheey jeg har et spørgsmål. Hvis man dumper matematik skr.. eksamen, og har fået 10 i mundtlig. Er man så dumpet eller bestået?? -
Martin Luther King dispostion
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk i år. Mit emne er Martin Luther King. Er der nogen der har forslag til dispostionen? På forhånd tak :) -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge.. -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Jeg søger en dygtig matematiker!
ForumindlægHej jeg skal snart til eksamen og jeg har fået udleveret mine eksamens spørgsmål. Jeg er meget i tvivl om det jeg har lavet indtil videre er korreket, og mangler virkelig hjælp. Hvis du føler du kan hjælpe er jeg meget interesseret og så kan jeg sende en mail med de spørgsmål jeg har, self mod be... -
Har mundlig examen i morgen! Hjælp!
ForumindlægGodag folkens. Jeg har trukket emnet "Fortælleren" til mundlig eksamen. Jeg er næsten ferdig med min foreberedelse, men jeg mangler at perspektivere til nogen tekster som f.eks. "Nattens dronning" og "Nåede de færgen". Spørgsmålet er nu: Hvordan skal sådan en persp... -
fsa eng
Forumindlæghej alle. jeg skal til at lave disposition i engelsk eksamen. jeg har valgt at skrive om Rosa Parks, racism. jeg vil gerne komme ind på noget spændende og noget relevant jeg kan skrive om. nogle gode ideer? ved hvertfald at jeg vil komme ind på busboykotten -hvad det betød for de sorte. - jim cr... -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
"Begreber"
ForumindlægHEJ:: Jeg ska snart til eksamen i old som mange andre :p øhm ja altså jeg har jo ikk fulgt så meget med, (hvilket jeg ka se er noget pis nu,) men ka sagtens nå at læse det meste op inden jeg ska til eksamen der er 10 dage endnu :P men ville bare høre om der er nogle der kan nævne de vigtigste... -
radioaktivitet
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik, og der er chance for at jeg kommer op i radioaktivitet, og jeg har utallige forsøg med dette, men det er enkle basale forsøg, hvor man benytter sig af en geiger-müller tæller og finder henfaldene for alfa, beta og gamme, og vi finder ud af hvor nemt de k... -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
MIndre engelsk stil
ForumindlægDet her er 2 del af min engelske stil som skal afleverse i morgen. Jeg skal forestille mig at jeg er i familie med en britisk kaptajn der har har oplevet den iriske hungersnød for ca 150 år siden.Vil blive glad hvis der er en der lige gider kigge den igennem.... på forhånd tak.. Today I have bee... -
Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed
ForumindlægHej alle! Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et ... -
Vikingetiden
ForumindlægAlt der kan bidrage til min viden omkring vikingetiden og overgangen til det kristne Danmark vil være til meget hjælp. -
Hjælp mig!
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvilken uddannelse der passer godt til mig? Vil gerne læse humaniora, men der er stadig ingen, jeg er 100% besat af. ( har tænkt lidt på psykologi og antropologi) Om mig selv, kan jeg sige, at jeg godt kan lide at analysere andre folks adfærd. Tit når jeg ser nogen, tænker jeg ... -
At rejse for at finde sig selv?
ForumindlægSkal skrive et dansk essay om at rejse for at finde sig selv. er næsten færdig men den er ik lang nok... har I en eller anden smart idé til noget jeg kan skrive? -
3) Hvordan ser situationen ud for de sorte i dag , og har de samme rettigheder som de hvide ?
Forumindlæg3) Hvordan ser situationen ud for de sorte i dag , og har de samme rettigheder som de hvide ? -
Egypten
ForumindlægHejHar I nogle forslag til, hvad man kan skrive om inden for emnet "ægypten"? Jeg skal snart vælge emne til historieopgaven og har valgt at beskæftige mig med deet gamle ægypten.. Men jeg ved ikke helt hvad man kan tage udgangspunkt i som underemne?I må meget gerne skrive hvis i har nog... -
Billedanalyse
ForumindlægHej Allesammen, Jeg ville lige spørge om, hvordan i vil fortolke det her billede, og hvad vil i kalde de hvide "tårne". På forhånd tak -
Delemner - Menneskeskæbner
ForumindlægHej alle sammen. Skal til at skrive projektopgave, og vi har netop fået præsenteret overemnet - menneskeskæbner. Vil gerne høre om idéer til det underemne jeg skal skrive om. Der skal helst være en del litteratur at finde om det samt mulighed for at undersøge problemet "in field"...
