Dansk

Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed

15. april 2019 af slj02 - Niveau: 9. klasse

Hej alle!
 

Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. 

Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et prøveoplæg, der enten er lyrik, en novelle, et eventyr, en klumme, en reportage, et debatindlæg, en nyhedsartikel, en kortfilm, et pressefoto eller et kunstmaleri. Hvis nogen har nogle gode bud på en tekst, en video eller et billede der omhandler kærlighed, ville jeg virkelig værdsætte at høre om det! Jeg har ingen prioriteter ift. hvilken "type" kærlighed, det skal være, så jeg er åbne for alle bud. Det kan være alt fra romantisk kærlighed til kærlighed til steder eller materielle ting, kærlighed mellem familiemedlemmer, fædrelandskærlighed, eller selvkærlighed. 

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. april 2019 af Fatima2904

Hej! Jeg havde truket lyrik, men jeg valgte sangen "Danmar mit fædreland" af H.C.Andersen, som også handler om fædrelansdkærlighed. Det er en rigtig god tekst at have til eksamen, da der er mange symboler i den, budskab, opbygning og meget andet. H.C.Andersen er også en rigtig kendt forfatter i dk, så ham kan du også snakke let om. Jeg synes teksten er ret god at arbejde med, men det er selvefølgelig op til dig hvad du vælger! Held & Lykke med Eksamen!


Svar #2
15. april 2019 af slj02

Årh, tusind tak for det hurtige svar!!

Sikke et fantastisk bud, det lyder helt perfekt. Jeg smutter ind og læser teksten med det samme!

Mange, mange tak og rigtig god aften!


Skriv et svar til: Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.