Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15941 til 15960 af 40685
-
Fordomme.
ForumindlægHej, alle derude. Jeg skal lave en opgave om fordomme, men jeg mangler lid inspiration og noget at gå ud fra. Derfor håber jeg, at i muligvis vil være lidt behjælpelige ved at svare på nedstående: Har i nogle fordomme? Hvis ja, hvilke? Hvordan har du fået de fordomme? f.eks. igennem skolen, foræl... -
Terrorangreb 9/11
ForumindlægHej! Jeg har om terrorangrebet 9/11 i 9-klasses projektopgave. Jeg vil meget gerne have hjælp til, hvad forskellen og ligheden er mellem kristne og muslimer. Altså, hvilken levemåde lever de på. Muslimske kvinder går jo med tårklæder til hverdag. Hvad ellers? Mvh Martine Møller -
Egypten
ForumindlægHej. Jeg søger nogle kode kilder til Egypten. omkring Farao, guderne og samfundet. Jeg har søgt på google, men synes ikke rigtig der er noget. Måske er det bare mig? -
Feudalesystem
ForumindlægHar fået spørgsmålet: Redegør for det feudale magtstruktur med særlig henblik på kirkens rolle. Er lidt i tvivl med kirkens rolle nogel der kan hjælpe -
Gode råd til disposition til mundtligt engelsk i 9. klasse
ForumindlægHej allesammen. Jeg kunne tænke mig at høre, om nogen af jer lægger inde med nogle gode råd og tips til for det første dispositionen i mundtligt engelsk, men også generelt bare prøvesituationen (forberedelse, når man er der inde osv). Min nuværende disposition kan i se på det vedhæftede b... -
Hvad er/betyder Polynesien?
ForumindlægTænkte på om der nogle af jer søde menneske der kunne forklare mig hvad Polynesien er/betyder? :-). -
Senmiddelalderen
ForumindlægHej alle har lige et spørgesmål fra en opgave som jeg ikke kan finde svar på. Hvordan var Danmark blevet anderledes i løbet af senmiddelalderen?:) -
Offer = overgangsrite?
ForumindlægKan et offer også være en overgangsrite? (-: -
Gymnasiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og er der noget man specielt skal kunne eller have en baggrundsviden om. Vil gerne hører eller vide om alt :-) -
idehistorie b -> historie a?
Forumindlæghey, har idehistorie b og teknologihistorie c fra htx. har senere fundet ud af at jeg gerne vil læse historie som desværre kræver historie a. mit spørgsmål til jer: er mit idehistorie og teknologihistorie fuldstændig spildt eller kan jeg bygge oven på det? forestiller mig noget gsk, f.eks. idehis... -
Sundhedsfundamentalisme og sundhedsrelativisme
ForumindlægNogen der kan forklare lidt nærmere hvad Sundhedsfundamentalisme og sundhedsrelativisme er, går ud fra at fundamentalisme er mere evidens baseret og relativisme er mere noget man tror. Men hvor går grænsen? Under hvilken er de 10 kostråd? -
Søger hjælp til AT
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? -
scientology
ForumindlægHvordan skal cyklisk tidsforståelse og spiralsk tidsforståelse i scientology forstås? har ikke forstået hvad begreberne betyder -
Europa-parlamentet
ForumindlægSynes I at Tyrkiet skal med i EU? Begrund gerne jeres svar -
hvad er en metode?
ForumindlægHej alle.. Jeg kan simpelthen ikke skilne imellem metode og teori? Er det forstået rigtig af : metode - er ligesom hovedemnet og teorierne er underemnet?? af der nogle af jer som kan uddybbe? -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
HASTER PROJEKTOPGAVE
ForumindlægJeg har et overemne som hedder ''Globalisering'' og har tænkt på et underemne ved navn ''Unges indflydelse på globalisering'' Men ved ikke hvad jeg skal komme ind på og hvilke spg jeg kan snakke om og problemstillinger. -
folkekirke og statskirke
ForumindlægJeg har søgt og læst lidt på nettet, men kan stadig ikke finde ud af hvad forskellen på en folkekirke og statskirke er. Er der nogen der kan forklare det med egne ord? Tak. -
11. september 2001
Forumindlæghey jeg tænkte på, om i har nogen argumenter for, hvorfor man kalder den 11. september overgangen til en ny historisk periode :o? -Og hvilke argumenter man kan fremføre for og imod, at tiden efter 11. september kan betragtes som civilisationernes sammenstød :)? mvh Pernille :) -
binational
ForumindlægHvad betyder binational? Kan ikke finde en betydning, som er forstående!
