Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15941 til 15960 af 24890
  • Indien

    Forumindlæg
    Hej....Jeg ville bare høre om der er nogle herinde som har været så heldige at beskæftige sig med Indien og dens historie. Hvis lige præcis du tilfældivis skulle ligge inde med nogle noter, som du gladelig vil dele med mig er du meget velkommen.På forhånd tak
  • Nazisme vs. Kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg skal til den sidste eksamen i morgen i historie, og kom derfor til at tænke på hvad forskellen egentlig er på den tyske nazisme og den russiske (sovejtiske) kommunisme??Det kan godt være det er dumt spørgsmål, men håber der er nogen behjælpelige personer derude :)
  • Leder efter hjemmeside med priser fra 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Min historie lærer har sagt at vi skal kigge lidt på mad priser fra 1900-tallet og sammenligne dem med nutidens priser. Selvfølgelig har han glemt hvad hjemmesiden hedder... Håber nogen af jer kender navnet på den! Tobias
  • Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914

    Forumindlæg
    Hej, Har nogle idéer til emne i AT indenfor emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914? Jeg ønsker at skrive i biologi og muligvis historie. Har tænkt på Darwin eller Mendel - andre idéer?
  • Regnehistorie?

    Forumindlæg
    Hej folkens? nogle der er i stand til at hjælpe mig med at lave en regnehistorie. Historien skal indeholde matematiske begreber som en firkant, division og gange samt vinkelmåling. Nogle der har lavet en, som jeg må se?
  • Hvordan opstod pæderasti?

    Forumindlæg
    Hej ! Sidder lige her og roder med min dansk/historie opgave, og der har jeg et spørgsmål, der hedder: Hvordan opstod pæderasti? Jeg kan slet ikke finde noget om starten på det, og det er det eneste jeg mangler. Håber i kan hjælpe (:
  • Aboriginere

    Forumindlæg
    HEJJeg har en fremlæggelse i historie til onsdag og min opgave består i at finde oplysninger om hvordan aboriginernes forhold blev ændret under koloniseringen i Australien. Er der nogen der har nogle gode sider / bøger de vil anbefale, eller måske selv har skrevet opgave om det emne???Mvh. Birgitha
  • Science Fiction?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal til st skrive den her sci-fi stil, og har ingen anelse om, hvad den skal handle om.. har allerede skrevet lidt over en side, men historien virker så plat? er helt blank.. håber der er nogle der vil hjælpe mig med at finde på noget ;D //smellyshroom//
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!
  • AT eksamen

    Forumindlæg
    Hej .. jeg skal op i AT på tirsdag i fagene historie-spansk romantikken. Da jeg kiggede mine noter igennem havde jeg også skrevet noget om national romantikken.. Mit spørgsmål er så om national romantikken bare er et "under" emne til Romantikken ? :)
  • Det konservative folkeparti?

    Forumindlæg
    Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig her...Jeg skal finde noget om det konservative folkepartis historie helt tilbage til 1915 hvor det først startede...Men det er ikke så let. Jeg har forsøgt at finde det på deres hjemmeside men fatter ikke en prik af det der står der.Måske nogen der ved hvor jeg...
  • Hvis den kolde krig blev varm?

    Forumindlæg
    Hej! I historie arbejder vi lige for tiden med den kolde krig. En af spørgsmålene lyder: "Hvad ville der være sket, hvis den kolde krig var eksploderet?" Henvisninger til tekster, hvor jeg selv kan læse mig frem til svaret, modtages med stor glæde. Tak på forhånd.
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej Jeg har emnet Enigma i Krig, medier og teknologi. Mit metodeafsnit til historie er følgende "I historie og matematik har jeg anvendt forskellige metoder for at komme frem til delkonklusionerne. I historie har jeg brugt faglitteratur, som er blevet kildeanalyseret. Idet flere historiske b...
  • AT-METODE

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg er igang med at skrive min synopsis i dansk og historie. Jeg er nået til metode delen. Men er gået lidt i stå da, jeg ikke kan finde ud af om, appelformer om det er under argumentationsanalyse? En der kan svare på det? det vil være mega ret! TAK PÅ FORHÅND!
  • Spaniolerne (hjælpp)!

    Forumindlæg
    hej :)\nmin historie opgave skal avleverest i morgen og jeg har probler med spaniolerne jeg skriver om aztekerriget og jeg skal skrive hvad deres baggrund er, hvor de kommer fra og så videre \n\nhåper nogen kan hjælpe
  • Danskopgaven!

    Forumindlæg
    Skal bruge en Dansk analyse model til at analysere historier med (tror nok det er noveller), eller ihvertfald bare til at analysere alm bøger med.. og skal bruge den i after/nat, da jeg skal afl imorgen :S:S:S
  • forksel på sekularisme og sekularisering

    Forumindlæg
    Hej SP Har lige et spørgsmål til min historie opgave.. Min lærer siger at der er forskel på begreberne sekularisme og sekularisering.. Er der nogen der ved hvad forkskellen er :S ? Eller evt. kan henvise mig til et link?? tak på forhånd..
  • Kommunikationsforsøg

    Forumindlæg
    Min AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
  • PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive da/his opgave, og har valgt at skrive tværfagligt. Så i historie har jeg valgt Romantikken og i dansk "Et dukkehjem". Jeg skal skrive en problemformulering, og ved simpelthen ikke hvordan den skal lyde? Kunne være rart med noget hjælp, og eventuelle idéer...
  • Katastrofe indenfor vietnam krigen

    Forumindlæg
    Hej folkens, har tænkt mig at skrive om vietnamkrigen i AT, men problemet er bare der ligger rimelig meget materiale indenfor det emne, så er nød til at indskrænke mig, men ved ikke hvad der ville være en god ide at fokusere på som underemne indenfor vietnamkrigen. Nogle forslag?, skriver i sam...