Søgning på: analyse william. Resultater: 16001 til 16020 af 24034
  • Den hermeneutiske spiral

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh
  • lotte af jan sonnergaard

    Forumindlæg
    Hejsa. Alright.. Jeg sidder her torsdag aften og er død træt efter en hård arbejdes dag... ...Er der nogen der sidder ind med en analyse af novellen "Lotte" fra bogen "Radiator" Jan sonnergaard Med venlig hilsen- Død træt mand.
  • Das Brot/Die Küchenuhr

    Forumindlæg
    Er der nogen som har en analyse af "Das Brot" eller "Die Küchenuhr" skrevet af Wolfgang Borchert? Hvis ja, vil jeg meget gerne hente inspiration fra vedkommende. Du kan poste den herinde eller sende den til mig som besked.
  • opgave uploads

    Forumindlæg
    hej jeg uploadede en opgave for et par uger siden, og den kan stadig ikke ses fra min profil af, det er en analyse af bogen Fagre nye verden. jeg tænkte på om jeg havde gjort noget forkert, eller om det bare mig der ikke kan se den ?
  • The birth of Venus Billedanalyse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal lave en billedanalyse af Boticelli's Birth of Venus. Hvis I ligger inde med info - gode hjemmesider - fortolkninger - analyse mm. så vil jeg sætte STOR pris på hvis I ville give besked :) På forhånd tak..
  • Stiltræk af Pontoppidans

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lige opdaget at i min dansk analyse skal jeg skrive omkring Pontoppidans' måde at skrive novellen "Ørneflugt", altså han stiltræk. Jeg er dog på bar bund. Måske kan I hjælpe? :) -Tak på forhånd
  • Funktionalisme, Bauhaus

    Forumindlæg
    Hej;D Jeg skal til at skrive en opgave om arkitekturen i ca. 1920-1960. Jeg skal vise eksempler på bygninger fra den tid og analysere dem. Er der nogle der har forslag til nogle kendte bygninger fra den tid?? Håber der er nogle der kan hjælpe..!
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Søger kilde

    Forumindlæg
    God eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd!
  • Hjælp til teori i AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
  • Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?

    Forumindlæg
    Hej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
  • Rap-tekster

    Forumindlæg
    Heey allesammen! Jeg skal analysere nogle rap-tektster. Men ved ikke rigtig hvilke jeg skal vælge.. Det skal helst være noget af Eminem. Kunne I komme med nogle forslag? Knus Artemis :D
  • det gyldne snit?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :)
  • Det gyldne kompas - perspektivering

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder med en danskaflevering, med en analyse af Det Gyldne Kompas. Jeg skal have lavet en perspektivering til andre fantasy værker, hvilket vil sige at det ikke kan være en perspektivering til fx skabelsesberetningen. Håber i kan hjælpe mig, for jeg har nemlig ikke læst så me...
  • Lars Pedersen Arendt Beast

    Forumindlæg
    Hej jeg kan overhovedet ikke finde noget omkring denne film nogen som muligvis vil hjælpe mig med ting jeg skal lægge mærke til under mit analyse arbejde osv. ? Jeg skal op Mandag den 11. så det ville være rart med nogle hurtige svar! Hilsen Anders!
  • Afsender- eller modtagerrettet?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere en reklame til dansk eksamen i næste uge. Jeg er dog meget i tvivl om, hvad forskellen på afsender- og modtagerettet er? Jeg har søgt på nettet men synes ikke rigtig det hjælper mig videre.. På forhånd tak :-)
  • Folkevisen Åge og Else :)

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Har lieg fået en folkevise smidt i hovedet som jeg skal analysere. Den hedder Åge og Else, og tænkte på om nogle af jer havde nogle 'guldkorn' eller blot noget information om selve indholdet. Alt kan bruges.. På forhånd tak :)
  • den deduktive metode

    Forumindlæg
    Hej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq
  • Synopse - Reality

    Forumindlæg
    Hej kan en eller anden hjælpe mig med en synopse - Den skal afleveres i morgen!!! Jeg har trukket Reality - Og valgt Paradise Reunion afsnit 9 - Jeg vil også gerne have hjælp til analyse, og genretræk for reality. Samt komposition :-D
  • Budskabet i Den lille pige med svovlstikkerne

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en skriftlig redegørelse/sproglig analyse af Den lille pige med svovlstikkerne. Er budskabet bare en samfundskritik? Mener han bare at de rige burde give mere til de fattige eller ligger der noget andet/mere bag??