Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16021 til 16040 af 24890
  • Mellemkrigstiden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!!
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    hej allesammen JEg skal til at skrive min 2.g opgave. Jeg skal både indrage faget Historie og Dansk. Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..har i nogen forslag?? på forhånd tak :D
  • Den spanske syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive AT om den spanske syge med fagene Historie og Biologi. Er der nogle der kan komme med nogle links til kilder - eller andre gode indslag? Jeg har svært ved at komme igang.
  • Kina

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :)
  • Cubas uafhængighed - hvem hjalp?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s
  • Perspektivering til ''grusomme jæger''

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!!
  • Wall Street Krakket.. opgave

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive en opgave i historie om wall street krakket, og ville høre om nogle kunne hjælpe.. Hvordan kunne problemstilling lyde??? Hvilke begivenheder skal indgå? Hvad er vigtigt at have med?? Og måske hvordan opgaven skal skrives op?? rækkefølgen osv. Mange tak !
  • Min SSO

    Forumindlæg
    Skal til at bestemme mig for en problemformulering til større skriftlige opgave i historie. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Napoleonskrigene. Er der nogen der evt har nogle gode ideer til hvad man kunne skrive om inden for dette emne? Tak mvh Filip
  • Hvad betyder...?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :)
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • Brug af kilder? Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.?
  • golfkrigen

    Forumindlæg
    hej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :)
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • Amerikanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive sso i historie om den amerikanske borgerkrig. Er der nogen der har nogle gode link eller ideer til hvor jeg kan finde materiale om borgerkrigens følger og konsekvenser og evt usa efter borgerkrigen?
  • Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad.
  • Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;

    Forumindlæg
    - Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag)
  • What?

    Forumindlæg
    Heysa, jeg er i gang med at skrive min sso opgave og i min opgavetitel står der diskuter og analyser to præsidenters taler. Hvordan diskuter og analyser man i historie? og er det logisk at skrive dem ind under en krise eller skal jeg skrive dem for sig selv?
  • Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering.