Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16061 til 16080 af 23877
-
Hjælp med historie
ForumindlægMit spørgsmål lyder: Giv ud fra en analyse af selvvalgte kilder en karakteristik/(beskrivelse) af fattigdommen og dens konsekvenser i Danmark 1850-1900. Er der nogle, der har nogle gode hjemmesider, hvor jeg evt. kan finde nogle kilder? Er virkelig lost! -
hvad er kildemateriale?
ForumindlægJeg er igang med større skriftlig opgave, og der står i min formulering: B: Undersøg med udgangspunkt i en analyse af relevant kildemateriale hvordan antisemitismen kom il udtryk i den nazistiske ideologi Vil det sige at jeg skal bruge kildetekster, og ikke bøger (litteratur)? -
HJÆLP
ForumindlægJeg er ved at skulle analysere Den dag Leif mente, han voksede væk fra Tenna af Jens Blendstrup. Og jeg er helt væk.. Nogen der kan hjælpe mig med pointer, eller hvordan jeg lige skal gribe den an?? Alt hjælp takkes! -
Inaugural Address - hjælp
ForumindlægHejsa Er der nogen som har analyseret JFK's tale, den med Ask Not What Your Country Can Do For You osv..? Jeg sidder og skal skrive om den og har fået stillet en række spørgsmål, har skrevet en del men finder det en anelse uoverskueligt :( -
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
Inaugural Address
ForumindlægHejsa Er der nogen som har analyseret JFK's tale, den med Ask Not What Your Country Can Do For You osv..? Jeg sidder og skal skrive om den og har fået stillet en række spørgsmål, har skrevet en del men finder det en anelse uoverskueligt :( -
Fortolkning af Der er noget galt i Danmark
ForumindlægHej jeg er ved at analysere og fortolke John Mogensens Der er noget galt i Danmark Det er jo tydeligt at han er utilfreds med Danmarks tilstand i det moderne samfund, men er der en dybere mening med sangen? På forhånd tak! -
altid indledning?
ForumindlægDet ovale portræt Skriv en litterær artikel om Det ovale portræt (tekst 1). Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af teksten samt en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk. Sådan lyder opgaveformuleringen. Mit spørgsmål er, om der altid skal være en indledning til så... -
Hvordan skriver man "a paper"
ForumindlægHej Jeg ville lige høre hvordan man skriver en opgave på engelsk, det jeg tænker på er: how to write a PAPER? Tidligere har vi skrevet essays (altså i engelsk med analyse af tekster osv.), men hvori består forskellen når man skal skrive "en paper" ?? mvh. Anne -
Al-Qaeda rekrutterer
Forumindlægsom i skal læse og analysere ud fra jeres viden fra socialpsykologi. Hvorfor folk lader sig rekruttere i al-quida. I må gerne bruge begreber som, normer, fordomme, had, værdier, gruppeforhold, betydning af familie, konformitet og lydighed. -
SWOT E-handel
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en rapport indenfor E-handel og ville høre om der er nogle som har lavet en SWOT analyse for en internetvirksomheder, eksempler for internetvirksomheder kan være torvet.dk, www.bestfood.dk, www.fiskehuset.dk, www.slagter.dk og www.aarstiderne.com. Håber nogen kan hj... -
Temaer
ForumindlægSkal lave en grundig analyse af filmen Thirteen i dansk med udgangspunkt i temaerne. Jeg har fundet frem til en del temaer, men føler jeg mangler nogle. Nogle der kan give mig et hint om hvad de synes temaerne er? -
Thirteen
ForumindlægSkal lave en grundig analyse af filmen Thirteen i dansk med udgangspunkt i temaerne. Jeg har fundet frem til en del temaer, men føler jeg mangler nogle. Nogle der kan give mig et hint om hvad de synes temaerne er? -
Problemformulering!
ForumindlægHej, er der nogle der kan rette min problemformulering? Jeg har valgt at skrive om genren: Lyrik. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med nogle af Adam Oehlenschlägers digte. Derigennem ville jeg analysere og fortolke digtet og sætte det i perspektiv som placerer den litteraturhistorisk. -
Hjælp til figur
ForumindlægHej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil -
Hvem var mod landboreformerne og hvorfor?
ForumindlægJeg skriver im landboreformerne i danmark i 1788 og skal lave en kildekritisk analyse hvor jeg ser på hvem som kunne være imod disse reformer og hvorfor. Har prøvet at lede men kan ikke finde noget som helst. -
Oversættelse af The weeping fig
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse af The Weeping Fig af Judith Wright. Jeg skal analysere teksten, men synes den er ret svær at forstå, så det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne være behjælpelig med en oversættelse :) -
Beregning af prøvemængde til Kjeldahl
ForumindlægHej Jeg skal analysere indholdet af nitrogen i flydende kunstgødning. Jeg ved at gødningen indeholder 4,2 % nitrogen. Der ønskes titreret med ca. 12 mL NaOH. Hvordan finder jeg ud af hvor meget prøve jeg skal bruge? -
selviscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har trukket forddybelsesområded selviscenesættelse hvor jeg derfor skal have valgt noget under det emne jeg kan analysere og lave en synopsis ud af. Er der nogen der kender nogle noveller, digte hvad som helst om selviscenesættelse så smæk det ind og send det så har du en skat :) -
SRP - Bosnien
ForumindlægHej. I SRP skal jeg skrive om krigen i Bosnien og bl.a. analysere FN og NATO's rolle i den forbindelse. Hvilke samfundsfaglige teorier kan jeg benytte til dette? Vil idealisme og realisme være et godt bud?
