Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 16061 til 16080 af 23724
-
Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Politisk emne?
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha -
Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak -
Historisk Materialisme.: )
ForumindlægJeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø.. -
Mælk - Simon Fruelund
ForumindlægJeg har fået denne opgave at skulle analysere og fortolke denne tekst "mælk" af Simon Fruelund. Er der nogle der kan hjælpe mig? jeg skal bl.a. fokusere på hans forhold til andre mennesker. -
Hjælp til Stata
ForumindlægJeg er i gang med mit kandidatspeciale og har brug for hjælp til de statistiske analyser i Stata. Det handler om håndtering af missings, sammenligninger, effektstørrelser og regression. Timeløn aftales inden møde. Mødested Aarhus/Midtjylland. Skriv hvis du kan hjælpe! -
Dio om Palæstina konflikten
ForumindlægDenne opgave omhandler palæstina konflikten jeg har redegjort for den historiske baggrud og derefter analyseret den via romanen mademe terror og sidste har jeg diskuteret hvordan man mellem alle de aftaler der er blevet lavet finder frem til en løsning på konflikten -
Den fattige piges sang ved vuggen
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave en analyse af "Den fattige piges sang ved vuggen". Jeg har lidt problemer med den, er der nogen, der har arbejdet med den før, og som kan sende lidt inspiration til at komme igang? -
Lille spørgsmål :)
ForumindlægJeg skal lave en retorisk analyse. Kan nedenstående sætning godt være en anafor? :) fx ''Det er...'' - ''Det er...'' - ''Det er...'' -
Unser Eduard
ForumindlægHar brug for hjælp til en analyse ud fra disse spørgsmål til novellen "Unser Eduard" af Paul Schallück: 1. Hvordan beskriver personerne om Eduard og hans egenskaber? 2. Hvordan forklarer de om hans selvmord? 3. Hvorfor er beskrivelserne om Eduard så forskellige? Hvem af dem har ret? Tak... -
Hvordan refererer jeg til citater på engelsk?
ForumindlægJeg er igang med en analyse og fortolkning af en text, og har en del citater fra teksten, som jeg skal indsætte i min stil. Mit spørgsmål er så, hvordan refererer jeg til disse citater? Hvad står [p. 16, 1.22] fx for? På forhånd tak, Liselotte -
Novelle: Experiment af Sibylle Berg?
ForumindlægLigger nogle af jer inde med analyse/noter til novellen Experiment af Sibylle Berg? Skal skrive om den i AT i forhold til identitetsdannelse.. Så håber nogle af jer ligger inde med nogle guldkorn jeg lige kan få :) -
SDS-PAGE - Haster!!!
ForumindlægNogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe. -
Hjælp -
ForumindlægHej .. Jeg skriver om "Lord of the flies" i SRP engelsk og dans. Jeg vil lave en analyse og fortolkning, men mit ene problem er jeg skal have noget mere dansk fagligt ind under .. nogen der har en idé? - er helt på bar bund :( -
Filosofi og historie
ForumindlægHej, jeg har svært ved at se, hvordan filosofi og historie komplimentere hinanden. Mit AT projekt handler og marxisme versus det kapitalistiske samfund i 1800-tallet, hvor jeg analysere "Det kommunistiske manifest" med udgangspunkt i politisk filosofi. -
analysering af tjediegradsfunktionen
Forumindlæghej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4 -
Logistik - lager- og distributionsstyring
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak.. -
Musik: Hva gør vi nu lille du?
Forumindlæghej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt. -
DET HASTER!:d
Forumindlægheey alle sammen :D Er der nogel som vil sende mig nogle digte, som er analyseret? Da jeg skal til prøve på mandag og jeg er nemlig ikke så good til Dansk:D? Håber i kan hjælp , :D? hvis i kan hjælp så send til [email protected] -
studieretningsprojekt i samf og dansk
ForumindlægHej Jeg overvejer at skrive studeretningsprojekt i samfundfag og dansk, mere specifikt om det postmoderne menneske.. er der nogle der har nogle ideer til hvilke noveller eller romaner, der vil være gode at analysere´og fortolke i forbindelse med emnet? på forhånd tak :)
