Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16081 til 16100 af 27855
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal igang med at skrive SRO opgave i 2.G. Jeg har om Mediefag/samfundsfag. Jeg skal finde nogen reklamer & perspektivere dem til livsstil og forbrug. nogen der har nogen gode ideer eller andet?.. på forhånd tak. håber at få nogen svar
  • Karakterberegning

    Forumindlæg
    Jeg vil lige have en afklaring på omkring skriftlig eksamen: jeg skal op i Dansk samfundsfag og engelsk A vætges de spm 2 eller 1? Jeg skal muligvis kun op i skrftlig og ikke mundtligt i de tre fag. Hvor meget vægtes de.
  • CLASH of civilisations

    Forumindlæg
    Hej jeg mangler en dygtig samfundsfaglig elev, til at tjekke min SRO og komme med noget kritik og evt. ideer til metodik osv. Skriv til mig hvis du gad at sætte 15 min. af til at hjælpe mig :D
  • Hjælp til faktaspørgsmål

    Forumindlæg
    Vi har AT-uge, og vores overemne er krop, identiet og idealer - samfundsfag, idræt og fysik. Vi har valgt at have om reality i forhold til medierne, og vi mangler 15 faktaspørgsmål. Nogle ideer?
  • USA og landbrugsstøtte...

    Forumindlæg
    hej er i samfundsfag ved at skrive og emnet landbrugsstøtte og hvordan det påvirker marked.. men kan ikke finde ud af hvorfor usa opretholder landbrugsstøtten, ved det er en form for Protektionisme, men forstår ikke helt hvor den bestytter USA... håber nogle kan hjælpe mig...
  • Sociologiske teorier om hvad der påvirker unges alkoholforbrug.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive en opgave i samfundsfag, hvor jeg skal diskuturere, hvad der påvirker unges alkoholforbrug ud fra sosiologiske teorier. Jeg har skrevet om Ziehe, men har problemer med hvordan jeg kan koble Giddens og Beck.. Håber meget på noget hjælp :-)
  • studieretningsopgave om meningsmålinger

    Forumindlæg
    hej :) jeg står og skal skrive SRO om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg skal skrive i matematik og få koblet meningsmålinger sammen med fx. binomialfordelingen osv? HJÆLP HJÆLP!
  • Industrialisering/Jernbane - fag: Samf og engelsk? (skal vælge fag imorgen, haster)

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne spørge jer om det kan lade sig gøre at jeg skriver om industrialiseringen i England og/eller jernbanen i England, med fagene samfundsfag og engelsk? Jeg er virkelig i tvivl så håber på at få et gavnligt feedback vh Pendan
  • Folketinget

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i samfundsfag gå ind på www.folketinget.dk og undersøge en lovs vej igennem lobgivningsprocessen. Je har været inde og kigge på hjemmesiden men synes den er svær at overskue, og kan ikke finde det. Håber en a jer måske vil prøve at finde det?
  • EU og den danske model

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en samfundsfags aflevering, som handler om den danske velfærdsmodel og flexicurity. Jeg vil gerne ind på, hvordan de danske EU forbehold kan forbindes med den danske model, og hvordan det vil påvirke modellen, hvis forbeholdene ophæves. jeg håber virkelig i kan hjælpe...
  • hjælp til at opstille en hypotese

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, som kan hjælpe mig med hvilke samfundsfaglige teorier/ modeller, der kan bruges til, at understøtte en hypotese lavet ud fra denne model? Det eneste jeg kan komme på er minerva modellen og habitus.
  • medieteori

    Forumindlæg
    Hej, I samfundsfag.. Der er en eller anden fyr der har opstillet nogle medieteorier . Mener han hedder noget med downs ?? Står nemlig og mangler noget medieteori. Især om nyhedskriterier, og mediernes evne til at være opinionsdannende ...
  • Vil gerne være studievejleder

    Forumindlæg
    Hej vil gerne være studievejleder :D Har kigget inde på UG's hjemmeside men synes ikke deres forklaring er særlig grundig :/ Skal jeg blive lærer i samfundsfag først og så læse videre eller hvad skal jeg? :o hjælp mig mvh Kongkedelig
  • Beslutningsteori!!

    Forumindlæg
    Hey :) Er der nogen som kan hjælpe mig? jeg har udelukkende naturvidenskabelige fag på gymnasiet, og er derfor helt blank angående samfundsfag. I min AT opgave skal jeg bruge en forklaring på beslutningsteori? Hvis der er nogen som kan foreklare mig hvad der er, vil jeg være lykkelig :) Tak på ...
  • Metode til AT-eksamen

    Forumindlæg
    Jeg står og skal op til AT-eksamen imorgen, men er meget i tvivl om punktet, metoder.. Skriver i Samfundsfag og Kemi Er der nogle der kan forklare mig hvilke metoder der skal anvendes i de enkelte fag, og eventuelt hvordan? På forhånd tak!
  • Hjælp...

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp, til nogle spørgsmål i samfundsfag.. Udlicitering, privatisering og frit valg - strategien. Jeg skal finde fordele og ulemper ved alle tre begreber. Jeg håber at i kan hjælpe mig. Mvh Annemarie.
  • Kobling af metoder???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet synopsis om Folkesundhed og fedme i biologi og samfundsfag, men synes det er tæt på umuligt at koble de her to fag, når jeg skal sammenligne metoder? Det er jo to helt forskellige ting, jeg har brugt fagene til?? Kunne være dejligt med lidt hjælp
  • Metoder når jeg har læst og arbejdet med gensplejsning/GMO?

    Forumindlæg
    Jeg har i AT skrevet om genmodificerede fødevarer i Samfundsfag og biologi. Men jeg er meget i tvivl om metoder i biologi delen. Jeg har læst om gensplejsnings processen, men hvilke metoder bruges her? Jeg er kommet frem til hypotetisk-deduktiv, men hvad ellers?
  • Nrug af teori, fungerer det som en metode?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i samfundsfag og mediefag i AT og jeg er ikke helt sikker på følgende: når jeg bruger en teori, eksempelvis Giddens, Habermas osv. til at falsificere eller verificere en hypotese, er det så en metode? Kvalititativ er den vel ikke? På forhånd mange tak, jeg håber nogen kender svare...
  • AT-10 HJÆLP?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med AT-10 og er desværre kommet i gang med et emne hvor der overhovedet ikke findes noget materiale. Jeg skal skrive i samfundsfag og kemi om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger fra 1851-1914. Er der nogen der kan hjælpe med et emne?