Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16101 til 16120 af 23766
-
Lyd..
ForumindlægHej (: Jeg er igang med at skrive rapport, og jeg er simpelthen så forvirret, fordi vi kun har fået 2 timer til at lave alle forsøgene, og det hele skulle gå så hurtigt :s Lige nu sidder jeg med et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på, og det er: hvorfor er lyd længdebølger??? Håber nogen... -
Drikkevand
Forumindlægi min NV rapport skal jeg fortælle hvilket vand vi kan tåle at drikke? jeg forstår ikke helt spørgsmålet, er det noget med at vi i Danmark kan tåle vandet i Danmark og ikke i Italien fordi der er andre bakterier i? men hvorfor kan vi ikke tåle de bakterier? -
Kulhydrater
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport om enzymer. Er igang med at skrive lidt om kulhydrater. Jeg tænkte på at det ville være en god ide at komme med eksempler på nedbrydning af kulhydrater, men kan ikke rigtig komme i tanke om nogen. Er der nogen der kan komme med nogen eksempl... -
Redegørelse for forsøg - Lipase, plasmid og arginin
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg arbejder på en rapport, hvor jeg, trin for trin, skal gøre rede for et forsøg, men har desværre ikke adgang til min lærebog pt., så derfor vender jeg mig til jer. (Figur af forsøget er vedhæftet) Jeg søger blot en forklaring på, hvad der f... -
Spytamalase nedbrydning af brød?
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en biologi rapport og spytamylases nedbrydning af stivelse, men er ligesom gået lidt i stå ved et spørgsmål. Hvorfor kommer brød til at smage sødt, hvis man tygger overdrevent længe på det? har en ide om hvorfor det kunne gøre det, men er der nogen der har en teor... -
Hjælp til mundlig fremlægelse :)
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp til emner jeg kunne fremlægge mundlig, min fagprøve som jeg har lavet handler om hvordan man kan forbedre oplerings fassen for kontor elever, her har jeg valgt at lave en håndbog som jeg vedlægger som bilag til fagprøve rapporten. Vil være rart hvis i kunne ko... -
Kolorimetrisk titrering fejlkilder og usikkerheder
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive rapport om kolorimetrisk titrering af saltsyre for at bestemme koncentrationen af HCl. Vi brugte phenolthalein som farveindikartor. Hvilke fejlkilder kan der være i kolorimetrisk titrering? Jeg skal også "diskutere resultatets nøjagtighed med angivelse af ... -
Solenergi og butan.
ForumindlægJeg kan ikke finde en konklusion på min rapport. Jeg har fundet ud af, at jeg skal bruge 982 g butan for at få samme mængde energi (ca 39mil J) som solenergi i 4 timer (på en solfanger på 4 m2). Er det meget butan eller? Forurener butan? -
regler for let- og tungtopløselige salte.
Forumindlæghej.. jeg har brug for lidt hjælp ang. en kemi rapport. jeg har lavet et forsøg hvor vi har skulle blande salte og se om resultatet blev let- eller tungtopløselig. men jeg er lidt lost.. mit spørgsmål er: er der nogle basis regler som afgør hvorfor blandingen af de to stoffer bliver enten let- e... -
Nøgleord - oversat til tysk
ForumindlægGodaften! Sidder og skriver SRP og forsøger at tolke en tysk statistisk årbog, men har pakket alle ordbøger ned da jeg er ved at flytte :( Nogle der kan oversætte følgende ord til tysk? - arbejdsløshed - arbejdsstyrke - Betalingsbalance - Eksport/Import - Offentlige finanser Kan nemlig ikke s... -
Amerikanske arbejdsmarked
ForumindlægHej. Sidder og skriver en rapport om det amerikanske arbejdsmarked, hvor jeg først skal beskrive henholdsvis det amerikanske- og danske arbejdsmarked. Er gået lidt i stå, så ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med nogle teorier indenfor IØ og vigtige faktorer i den danske arbejdsm... -
HJÆLP VEDR. FOTOSYNTESE / RESPIRATIONS FORSØG.. MANGLER HURTIG HJÆLP!!
Forumindlæghej.. altså, jeg er igang med en rapport vedr. fotosyntese og respiration... altså jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har et glas med vand, BTB, en plante og danskvand(CO2) i. glasset er dækket med sølvpapir så der ikke kommer noget lys ind.. hvad vil forventer man. der vil ske i glasset - el... -
alkohol!! ;D
ForumindlægHallo Sp'er!! Nu sidder jeg her og førsøger at skrive en rapport om forsøget '' Ethanol bliver til Ethen''. :/ Men jeg forstår ikk rigtig, hvorfor man andvender bromvand til sidst i førsøget. Er det fordi, man skal finde ud af om det bliver farveløs eller hva?? Andre grunde ?? -
Ordvalg ved Numerisk analyse: Er iteration et dansk ord?
ForumindlægJeg oplever tit at skribenter benytter sig af ordet iteration når der skrives på dansk, men ordet findes ikke i ordbogen. Jeg er nu ved at skrive en rapport og jeg er i tvivl om jeg kan bruge ordet. Kan jeg det? og hvad er gode alternativer? gentagelser, vel? -
HJÆLP - Flammetemperatur!!!
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om flammetemperatur, men jeg kan ikke finde ud af at regne flemmetemperaturen ud. Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg skal gøre? masse af vand: 173,6 g Starttemperatur: 18C Sluttemperatur: 21,5C Masse af jern: 6,1 g Jeg skal nu begregne flammetemperat... -
HJÆÆÆÆÆÆLP! Potentiometrisk og koloritmetrisk titrering af syre
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi C eksamen snart og skal finde hoved og hale i forsøget: Potentiometrisk og koloritmetrisk titrering af syre. Jeg var der ikke der, da forsøget blev udført, så derfor er jeg rimelig meget på bar bund. Nogle, som kan hjælpe!!!!???? Evt. en video af forsøget eller en rappor... -
USA i 1. Verdenskrig HASTER HASTER HASTER!
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skal til at afslutte min historie rapport (som skal afleveres inden midnat :o ) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af følgende: - Hvad betød USAs indtræden i 1. verdenskrig? - Er den realistisk at tro at "de allierede" havde vundet uden hjælp fra USA? ... -
Kemi eksamen
ForumindlægHvordan er tidsfordelingen til kemi eksamen med 24 minutters forberedelse? Jeg ved, at man får 24 minutters forberedelse og 24 minutters eksamination. Men hvor lang tid får man under eksaminationen til at fremlægge det man selv har forberedt? Og skal man egentlig medbringe noget med til lærer o... -
Omskrivning + engelsk resumé
ForumindlægEr der nogen af jer der ved, hvorvidt det er iorden "at skrive efter bogen"? Altså, jeg ved godt, at man skal omformulere såvidt muligt...men det er ikke altid at man kan det.. Er det så iorden at det er lidt genkendeligt, hvis man fx skulle til at sammenligne rapporten med bogen fx e... -
Galilei.. det haster :D
Forumindlæghej alle sammen .. der er nogle spørgsmåle som jeg ikke kan finde ud af og de spørgsmåle skal indgå i min rapport som jeg skal aflevere i morgen håber i kan hjælpe mig.. -hvad er dyrekredsens rette linje? -hvordan kan galilei slutte at det fire vandrende stjerner følger forskellige banebvægelser ...
