Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 16101 til 16120 af 153151
-
SRP om pesten
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med at skrive SRP om pesten, hvor jeg skal beskrive pestbakterien, hvad den forsager i det menneskelige organisme, og hvordan den ramte europa og spredte sig så hurtigt. Jeg har virkeligt fået skrivestop, og vil hører om nogle herinde har skrevet om noget lignende eller pes... -
Matrialer? Skimmelsvamp!
ForumindlægHej med jer, Jeg skal finde nogle gode bøger/internetsider hvorfra jeg kan finde information til min SSO i biologi på B-niveau. Jeg har haft lidt problemer med at finde materialer som omhandler svampens opbygning osv. det jeg søger er stof som ikke er på meget højt niveau som meget af det jeg ha... -
hjælp: indledning i studieretningsopgave...
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til at skrive min studieretningsopgave i 2.g i Samf A og engelsk B Men jeg er i tvivl om hvad der skal stå i min indledning.. Jeg har fået et uddrag fra en bog, som jeg skal lægge fokus på og jeg tænkte at skrive lidt om forfatteren og denne bog, men er det rigtigt? Jeg er fulds... -
Hej er der nogen der har skrevet om Aztekerriget i 2.g ?
ForumindlægHejsan :)jeg skal til at skrive en historie opgave om Aztekerriget. håber nogen kan give mig en ide til en god indledning :)?? -
Opgave 3 - En gruppe på 8 elever skal vælge 2 personer til et oprydningshold
ForumindlægHej studieportalen Jeg har forsøgt at lave opgave 3; jeg er ret sikker på, at jeg har lavet a) rigtig, men jeg er i tvivl, om b) er korrekt udregnet - er der én, der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet som billede. På forhånd tak -
Er der en der gider at kigge mine 2 opgaver igennem for fejl og mangler?
ForumindlægJeg har lavet to opgaver der er til i morgen. De fylder begge en side, og jeg mangler bare at få set på den fra et par andre øjne Sender den til jer hvis i har lyst til at hjælpe mig lidt! :) -
hvordan skal jeg analysere den her case?
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at skrive sso og jeg mangler viden om hvordan jeg skal lave en analyse om en der hedder Ulrik Wilbek: selv en vinder kan tvivle. hvad skal jeg kigge på hvad skal jeg gøre hvad skal jeg fokusere på hvordan kan jeg sætte det op det handler om coaching .. -
Finde y-værdien i opgave 172 i teknisk matematik bog af p. madsen
ForumindlægJeg skal finde y-værdien i en opgave med forskydning af huse. billed til opgave er vehæftet og linket kan findes hvor opgave er på side 168 her: http://www.scribd.com/doc/34104586/Teknisk-Matematik-Af-Preben-Madsen#scribd -
Løse denne opgave uden at kende koordinaterne til punktet P
ForumindlægMå indrømme, at det er lidt for længe siden, at jeg har tænk på matematik (sabbatår <3 haha), men altså, jeg vil gerne løse denne her matematikopgave. Jeg kan desværre ikke se, hvordan det skal lade sig gøre, hvis man ikke har koordinaterne til punktet P. Jeg har (måske rigtigt/måske ikke) la... -
Opgave 1 kost (Lea's kost for en bestemt dag)
ForumindlægHej, jeg har et problem med denne her opgave om Lea's kost. Jeg har bare det problem, at fra opgave 1.4 og ned kan jeg slet ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre. Jeg har forsøgt forskellige ting, men er slet ikke sikker på, at det er rigtigt. Jeg har vedhæftet en fil og håber, at nogen kan ... -
Astronomi - opgave om hvor på jorden man kan se solen stå i zenit på de fire årstider!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder og pukler lidt med en lille opgave. Hvor på jorden kan man se Solen kuliminere i zenit på følgende datoer? Forårsjævndøgn: Sommersolhverv: Efterårsjævndøgn: Vintersolhverv: Håber nogen kan hjælpe med et svar... tak -
Opgave 8005 fra vejledende eksempler på eksamensopaver i matematik STX på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave denne opgave, som lyder: Bestem til differentialligningen y' + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Mange tak på forhånd :) -
Hjælp til lidt af hvert ;D
ForumindlægJeg sidder og overvejer hvad jeg skal skrive om i SSO. (Er åben for ideer) men har tænkt på: - kemi c - Historien om det Periodiske system (? ) - Historie B - Irak Krigen - Dansk A - Kvinders undertrykkelse i det moderne gennembrud Og hvis der er nogen der evt. sidder med nogle noter eller (SSO... -
SRP om pest Eksempel
ForumindlægNogle der har en SRP om pest, som de kan sende til mig -
Hjælp til Fysik C opgave modul 4 om lyd og bølger del 1
ForumindlægHej allesammen Jeg har noget som virkelig driller mig, og det er spørgsmål nr.1 det handler om en astronaut som står oppe og klapper i hændene. Hvad ville en mikrofon ved siden af måle? Jeg håber at der nogen som vil hjælpe mig spørgsmålet og de andre spørgsmål som hører til. Her er et billede... -
HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægJa altså prøveeksamen i historie. Mener at man i prøveeksamen i historie kun kan komme op i sin 2.g historieopgave er det rigtigt eller er der noget jeg har misforstået?? -
Hjælp til beregning af fysik opgaver - A niveau Stx sæt 03.06.13
ForumindlægHej har problemer med en opgave i mit eksamenssæt.. opgaven er opgave 5 i eksamenssættet som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%202stx131_FYS... -
forslag til emne til AT
ForumindlægHej. Jeg skal have valgt fag og emne senest fredag til AT. Vil rigtig gerne skrive i psykologi og historie, men ved simpelthen ikk hvad det kan være. Er der nogen der har nogle ideer? Emnet er videnskabelige gennembrug og teknologiske landevindinger 1851-1914 -
VINKEL lige lidt hjælp tak!
ForumindlægJeg skal skrive en reportage for første gang, og skal tænke på sådan noget med vinklen! Kan man godt sige at den vinkel man har valgt er en "positiv vinkel". Sådan at man ser hele historien positiv hele vejen igennem. -
Hvor mange point kan man få for en opgave hvor resultatet er forkert men metode rigtig?
ForumindlægI MAT A skriftlig eksamen kan hvert spørgsmål give 10 point. Mit spørgsmål er hvor mange point man kan få for en opgave hvor metoden er fuldkommen korrekt, men et manglende minus fortegn har resulteret i et forkert resultat? Er det muligt stadig at få 8 poin? Er der nogen som vil vurdere min ...
